Vad har hänt med yrkesstoltheten och servicekänslan?
Var in på en stor välkänd butik för att köpa ett extra hjul med växelkassett till cykeln. Detta för att slippa byta det hårda trainerdäcket stup i minuten när våren kommit. Min tanke är att med två identiska kompletta hjul snabbt kunna byta hjul om jag ska cykla utomhus eller inomhus.
Dessutom hade jag fått punka på slangen till trainerdäcket eftersom de går varma så jag bad dem lägga på ny slang och däck på den fälgen som kommer att användas inomhus när de ändå höll på.
Betalade för hela kalaset, åkte hem och väntade på att de skulle ringa när det var klart. Flera dagar gick sen får jag kontakt med mekanikerna. Han säger: - Du måste komma in med en hel slang. Du har ju punka.
Ja, och? Ni har ju en butik med en massa reservdelar?
Det hela slutade med att vi åkte in till Umeå med en slang som vi köpt på samma butik och lämnade på deras verkstad som finns 5 meter ifrån dessa slangar!
Ingen ersättning, ingen extra slang tillgodo.
Nu fick jag hem det nya hjulet i alla fall. Tror ni det passar? Nej

Mekanikerna har monterat en växelkassett som inte är kompatibel med Shimano.
Nu tror jag inte butiken är dålig i sig, inte heller verkstaden, men mekanikern är antingen världens sämsta lyssnare eller helt inkompetent. Dessutom hade han min egen originalfälg i verkstan så han hade kunnat jämföra om han blev osäker.
Ringt butiken otaliga gånger idag men inte fått svar än... Ska inte behöva betala en krona för det här