<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en liknande historia om Schenker:
Hade sålt ett part gamla MC-tidningar till en samlare uppåt landet, bokade med Schenker som var dom enda som tog den vikten, Bussgods och Posten funkade inte.
På något sätt blev det likförbannat knas, paketet försvann i tre veckor utan att Schenker kunde spåra det eller veta var det fanns, först efter en månad och hot om polisanmälan kom paketet fram.
Ett fall om Bussgods:
Sålde min Super Bravo-räcer i somras, köparen bodde 30 mil bort och jag fann att Bussgods hade ett enhetspris på "cykel, kartongförpackad", fraktvikt 60 kilo, så jag packade in moppen i härdad wellpapp, stående på en planka och kom in under 60 kilo.
När jag så skulle lämna paketet vägrade dom ta det med hänvisning till maxvikt per kolli var 35 kilo, någon bra förklaring till prislistans "fraktvikt 60 kg" fick jag aldrig...
http://www.bussgods.se/pages.asp?PageID=677&MenuID=530
Nu har dom lagt in lite tillägg men cykelfrakten finns kvar.
Det slutade med att jag och köparen möttes på halva vägen och flyttade över moppen och sedan körde vi hem igen...
Har dock nyttjat både Schenker, Bussgods och Postens Skicka Lätt sedan dess, helt utan problem. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...