Politiken i Sverige
Re: Politiken i Sverige
Känns tungt när sådant här händer, de sk ensamkommande flyktingbarnen är ett jätteproblem här nere. http://www.expressen.se/gt/knivman-pa-h ... -pa-plats/
-
Full fräs på asylboende i Västerås tio tillkallade poliser tvingas fly för sina liv
Migrationsverket vägrar kommentera och knäpptyst i svt68
http://se.sputniknews.com/norden/201601 ... ingar.html

Migrationsverket vägrar kommentera och knäpptyst i svt68

http://se.sputniknews.com/norden/201601 ... ingar.html
Man kan ju bara gissa vilka media hade hängt om snutarna hade tagit i med hårdhanskarna mot utlandsbuset istället för att mesasachsmaster skrev:Full fräs på asylboende i Västerås tio tillkallade poliser tvingas fly för sina liv![]()

Fast om allt ändå ska tystas ner, så borde det vara fritt fram att använda hårdhandskarna...JanneL skrev: Man kan ju bara gissa vilka media hade hängt om snutarna hade tagit i med hårdhanskarna mot utlandsbuset istället för att mesa

● Flyktingkatastrofen | EU-politiken Under 2016 förväntas kostnaden för asylmottagandet i Sverige uppgå till 1 procent av BNP, enligt en uträkning av IMF. Det är långt mer än motsvarande andel i Danmark, 0,57 procent, Finland, 0,37 procent, och i Tyskland, 0,35 procent, skriver danska Politiken. Till kostnaderna räknas bland annat boende, mat och utbildning.
Kan det vara möjligt? Sveriges BNP ligger på i stoleksordningen 4000 miljarder kronor. En procent på det är 40 miljarder, d.v.s. 40 tusen miljoner kronor,
40 000 000 000 kr. Men det ser ju bra ut i statistiken för jag antar att BNP har ökat med 1 procent p.g.a. kostnaderna
Den sittande regeringen, som är ansvarig för att den öppna dörrens politik i Sverige, har på kort tid lyckats med det historiskt största pengaslöserit i Sverige som jag känner till. Samtidigt som vård, äldreomsorg, skola och samhällsutveckling m.m. går kräftgång. Rätta mig gärna om jag har fel...
En mycket stor del av Svenska befolkningen tvingas leva på en pension som ligger under fattigdomsgränsen. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fatti ... ande-grupp . I verkligheten är det mycket värre än vad som framgår av artikeln för alla som får 20 kr mer i månaden än den kvarts miljon pensionärer som avses syns inte i den statistiken.
Man behöver inte vara raketforskare för att inse att regeringen kör rakt emot sin egen undergång. Nu är ju inte det någon problem för dem, för de klarar sig utmärkt även efter avslutat uppdrag, som medborgarna får betala notan för.
Jag var bara tvungen att hafsa ihop en bild för att illustera vad jag menar.
40 000 000 000 kr. Men det ser ju bra ut i statistiken för jag antar att BNP har ökat med 1 procent p.g.a. kostnaderna

Den sittande regeringen, som är ansvarig för att den öppna dörrens politik i Sverige, har på kort tid lyckats med det historiskt största pengaslöserit i Sverige som jag känner till. Samtidigt som vård, äldreomsorg, skola och samhällsutveckling m.m. går kräftgång. Rätta mig gärna om jag har fel...
En mycket stor del av Svenska befolkningen tvingas leva på en pension som ligger under fattigdomsgränsen. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fatti ... ande-grupp . I verkligheten är det mycket värre än vad som framgår av artikeln för alla som får 20 kr mer i månaden än den kvarts miljon pensionärer som avses syns inte i den statistiken.
Man behöver inte vara raketforskare för att inse att regeringen kör rakt emot sin egen undergång. Nu är ju inte det någon problem för dem, för de klarar sig utmärkt även efter avslutat uppdrag, som medborgarna får betala notan för.
Jag var bara tvungen att hafsa ihop en bild för att illustera vad jag menar.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- zappafan
- Forumsponsor
Jomen, Reinfeldt började väl på sin "tid" med - öppna era hjärtan... 

Ja absolut men en sittande regering är ansvarig för det som sker nu.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
-
- Forumsponsor
Jag är väl i stort set blå, med en lite röd kant..zappafan skrev:Jomen, Reinfeldt började väl på sin "tid" med - öppna era hjärtan...
Men, för mig är fortfarande det STORA frågan: VARFÖR?
Varfför gör di på dette viset.. ?
Är det medvetet? Är det en världskonspiration? En del tror att Sverige ärt ett experiment om vad som händer när man trycker in mängder med kulturfrämmande i ett homogent land..
Men vad vet jag??
Alla utan röda (eller gröna ) glasögon begriper vad som pågår och hur det kommer att sluta.
Man behörver inte "tycka", det räcker att sätta sig ner med kalylatorn och räkna..
Räkna på boendet,
Räkna på jobben.
Räkna på skolan. Vi har redan brist på lärare.
Man talar inte om "assimilation", dvs de nya ska anpassa sig till det nya landet, utan man talar om "integration", dvs VI skall från vår sida anpassa OSS till den nyas kultur.
Ser jag något positivt i islam? .. inget alls. De som undrar kan ju försöka hitta ett muslimskt land utan interna eller externa problem..
Vill vi tillbaka till 1400-talet? Inte jag iaf.
..och som sagt JAG är "person med utländsk bakgrund" släkten kom hit början 1900-talet. Vi har alla NOLL dagar som arbetslösa sen dess....
Vad som pågår nu är en katastrof i slow-motion..(tänk grodan i vattnet...)
.. som började 1975 när OP förklarade Sverige mångkulturellt, ett jobb flintisen fullbordade och sen drog med svansen mellan benen..

(Hoppas han snubblar ordentligt i nån lyxhotelltrappa i marmor..)
JAG klarar mig, +50% av min pension är egenskapad, (+back-up utomlands) nästa gen .. kanske.. men sen, tycker synd om barnbarnen...
Ett av dem tjej, lång, blond 16 år har redan ett flertal ggr blivit fysiskt jagad på stan av "nyanlända" som gärna vill tafsa (och lite till)
Ähh, jag e nog bara allmänt upprörd och ilsken över tingens varande..Det får man ju inte vara i Sverige då är man ju rasist....

Nu ska jag ner i garaget...

Och den sittande regeringen har ju infört gränskontroll , trots att vissa länder i EU inte gillar det. Är ju emot avtalet om fri rörlighet inom EU. Frågan är om EU överlever med detta flyktingtryck utan att splittras.Micke S skrev:Ja absolut men en sittande regering är ansvarig för det som sker nu.
-
- Forumsponsor
Det väl inte uttryckligen förbjudet med gränskontroll?HSE skrev:Och den sittande regeringen har ju infört gränskontroll , trots att vissa länder i EU inte gillar det. Är ju emot avtalet om fri rörlighet inom EU. Frågan är om EU överlever med detta flyktingtryck utan att splittras.Micke S skrev:Ja absolut men en sittande regering är ansvarig för det som sker nu.
Ingen hindrar ju en EU-boende att förflytta sig från ett land till ett annat inom EU - om man har ett giltigt pass från EU i näven?
Ja det är jättebra att de införde gränskontroll men det kunde gärna ha skett mycket tidigare.HSE skrev:Och den sittande regeringen har ju infört gränskontroll , trots att vissa länder i EU inte gillar det. Är ju emot avtalet om fri rörlighet inom EU. Frågan är om EU överlever med detta flyktingtryck utan att splittras.Micke S skrev:Ja absolut men en sittande regering är ansvarig för det som sker nu.
- zappafan
- Forumsponsor
Känns på nåt vis rätt bra att bo så här långt norrut på liten Ort, än att bo i större stad långt söderut.... 

Så har jag alltid tänkt...zappafan skrev:Känns på nåt vis rätt bra att bo så här långt norrut på liten Ort, än att bo i större stad långt söderut....

-
Vi kan inte få tillbaka vårt gamla Sverige förrän EU går i graven och vi får tillbaka vårt självbestämmande