<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8 hk, runt 70 Km? Min Zundapp special med 4,9 din hk orginal tyskmotor gör +80 vilket är normalt om man kollar gamla tester. Puch med dragen plugg:3,5 hästar jag körde med som 15 åring toppade 55.Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
Måste nog vara lite tröga hjullager på'n om man inte inte kommer upp i mer än 70 med 8hk, hjullagren borde nog brinna upp rätt snart förresten om det går åt några kW i lagren..
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
den är kanske bromsad i hobbex gamla bromsbänk. erlan
Måste nog vara lite tröga hjullager på'n om man inte inte kommer upp i mer än 70 med 8hk, hjullagren borde nog brinna upp rätt snart förresten om det går åt några kW i lagren.. Mvh Patrik
jag syftade då på att 8hk i gamla hobbexkataloger var väl ca 4-5 hk i verkligheten. vilket stämmer bättre med 70 kmh.
och 70kmh med 15mm gasare är väl rätt bra.
erlan skrev: djag syftade då på att 8hk i gamla hobbexkataloger var väl ca 4-5 hk i verkligheten. vilket stämmer bättre med 70 kmh.
erland
Jo, det förstod jag allt.
Har Puchverkstaden köpt Hobbex gammla bänk tro?
De uppger ju iaf 8hk på 41mm kittet till de fläktkylda.
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
erlan skrev: djag syftade då på att 8hk i gamla hobbexkataloger var väl ca 4-5 hk i verkligheten. vilket stämmer bättre med 70 kmh.
erland
Jo, det förstod jag allt.
Har Puchverkstaden köpt Hobbex gammla bänk tro?
De uppger ju iaf 8hk på 41mm kittet till de fläktkylda.
Mvh Patrik
Bänken kanske har samma typ av mätare som hastighetsmätaren i Volvo Amazon, den visar ju bara mer och mer ju äldre den blir... <!-- </EdIndex> --></div>