<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här på distans kan jag tycka Topper/50SS var en udda fågel i MCB programmet. Många av komponenterna kom från Italien och jag blir inte förvånad om det även gäller tanken och sadeln. Det kan mycket väl varit färdigköpta "på hyllan prylar" eller åtminstone ritade av italienska designers. Jag tycker hela mopeden har sydeuropeiska drag från den tiden utom möjligen kedje- och svingskyddet av rostfri plåt vikt nittio grader i en kantmaskin och som italienare med sinne för former förmodligen skulle säga bläää åt...
Sadeln var i alla fall skit. Det dröjde inte länge innan den blev nedsutten eller tom gick i bitar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan det verkligen vara Italien som designat den Tanken?
Dom brukar ju ha bra känsla för design. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för trådlänken till Ducatin !
Jag tycker den är mycket läcker, motorn har verkligen karaktär. Gaffelfjädringen är inte så dum heller. Hela mopeden påminner lite om P. Florida. Men det är klasskilnad till Ducatins fördel ! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->4 takt på en gammal moppe, tänk vad många packomoppar dom förstört . Skulle sälja en packmoppe en gång, den påtänkte köparen sa ha skulle sätta dit en 4 takt, han fick inte köpa den. <!-- </EdIndex> --></div>
Halvars skrev:4 takt på en gammal moppe, tänk vad många packomoppar dom förstört . Skulle sälja en packmoppe en gång, den påtänkte köparen sa ha skulle sätta dit en 4 takt, han fick inte köpa den.