Mumkas skrev: ↑28 jun 2025, 17:06 Kom hem med en MCB 1159 fetbrux utan motor, samt med en MCB 1134 stummis med en snurra från en 1145 Älgläpp. Det kommer en projekttråd om 1159'an så småningom, då tanken är att fyrpeten jag kör i min andra stummis kan hamna i bruxen istället. Nu står det 3-1 till moped vs mc i garaget. Stort tack till Tompe här på forumet för affären!
Tro du Mumkas är rätt man att rädda denna MCB 1159 från skrotbingen då ingen MCB 1159 är värd att hamna där. Kommer att följa din tråd och önskar dig lycka till med tillägget, omöjlig finns inteSjälv räddade jag min MCB 1159 med konstgjord andning och idag är den tillbaka på vägen, stolt som en Tupp.
Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Kan ju vara bra att ha

Ordförande i Hallstamoppers 

Fantastiskt bra att ha! 

Här är mitt senaste inköp. 1969 med matchning numbers.
Väldigt fint renoverad av tidigare ägare.
Väldigt fint renoverad av tidigare ägare.
Dom där har blivit svindyra numera...
Jag tycker att denna tilltalar mig mest utseendemässigt. Dock är ju en grön 66:a den allra finaste
Men då pratar vi andra pengar...

Men då pratar vi andra pengar...
Som grabb var jag aldrig någon vän av Puch Dakota och heller inte MCB 50SS, troligen p.g.a. plåtramen och fläktkylning. Numera tycker jag äldre Dakota med fender skirts är ursnygga och man undrar hur många som fick dem bortkapade när det begav sig. Nu är jag en Saschsman med radarn riktad lite mot 50SS, men den där var bra köpt. Grattis och två tummar upp!

Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Tycker just fender skirts lyfter hela mopeden. Det finns så många mopeder man skulle vilja ha men det knorras lite hemma av frun, hur många mopeder kan man ha egentligen säger honMumkas skrev: ↑07 okt 2025, 15:42Som grabb var jag aldrig någon vän av Puch Dakota och heller inte MCB 50SS, troligen p.g.a. plåtramen och fläktkylning. Numera tycker jag äldre Dakota med fender skirts är ursnygga och man undrar hur många som fick dem bortkapade när det begav sig. Nu är jag en Saschsman med radarn riktad lite mot 50SS, men den där var bra köpt. Grattis och två tummar upp!![]()
![]()

Tack! jag är nöjd med mitt köp.