Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Monark ISDT
http://www.blocket.se/orebro/Monark_125_mx__isdt___74_45658746.htm?ca=2&w=3

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
igasen skrev:Handlade en crescent 2000 3 vxl idag. medföljde en originalgaffel med skärm och
raka aluemblem samt lite annat smått o gott.
Det sitter ett GRIPEN emblem på bakskärmen från Linköpings motor.
Nymans monteringsnummer under sadeln. Tanken är den klassiska röda.
Den är betydligt finare i verkligheten än på bilden inga bucklor i tank eller skärmar. undrar över om den är tillverkad i Linköping eller hos Nyman ?
Tror det är en 57:a ?

Tacksam om någon har info om ovanstående / Stefan

http://imageshack.us/photo/my-images/24/2000gripen.jpg/
Den är tillverkad hos Nymans men Gripen kan ha köpt in den på prov och dekalmärkt den som sin. Vad jag vet så köpte Svenska Cykelmagasinet (Gripen) mest Husqvarna, så den borde vara lite ovanlig om allt stämmer och det är en Gripen. Kolla ramnumret för att ta reda på årsmodell. På ramen nedanför sadeln finns numret om första siffran är 7 betyder det att den är tillverkade 1957 (8=1958 osv).
Svenska cykel magasinet låg på Platensgatan i Linköping och dom dekal märkte både Husqvarna och Nymans mopeder, jag har haft en saxoped med Gripen dekaler, annars tillverkade dom cyklar. Dom dekaltrimmade även lättviktare det ser man ibland till salu. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

flora skrev:
Raketsport skrev:
igasen skrev:Handlade en crescent 2000 3 vxl idag. medföljde en originalgaffel med skärm och
Den är betydligt finare i verkligheten än på bilden inga bucklor i tank eller skärmar. undrar över om den är tillverkad i Linköping eller hos Nyman ?

Den är tillverkad hos Nymans men Gripen kan ha köpt in den på prov och dekalmärkt den som sin. Vad jag vet så köpte Svenska Cykelmagasinet (Gripen) mest Husqvarna, så den borde vara lite ovanlig om allt stämmer och det är en Gripen. Kolla ramnumret för att ta reda på årsmodell. På ramen nedanför sadeln finns numret om första siffran är 7 betyder det att den är tillverkade 1957 (8=1958 osv).
Svenska cykel magasinet låg på Platensgatan i Linköping och dom dekal märkte både Husqvarna och Nymans mopeder, jag har haft en saxoped med Gripen dekaler, annars tillverkade dom cyklar. Dom dekaltrimmade även lättviktare det ser man ibland till salu.
Intressant! Det var väl mest Husqvarna? Har du sett någon 2000 Gripen? Jag har varken sett saxopeder eller 2000 som Gripen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ägt en saxoped 1956:a
som var gripen trimmad. Sålde den till en kompis. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Standard Weekend Cross 1966... :roll:

Bild
http://www.blocket.se/osby/Standard_Weekend_Cross_1966_45669844.htm?ca=16&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

en fräck moped helt klart....tyvärr har man ett för tunnt läder för den trevliga maskinen.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Redan borta! Vad stod det för pris? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

SachsMekarn skrev:
Redan borta! Vad stod det för pris?
12 eller14 minns inte exakt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

pnilz skrev:
SachsMekarn skrev:
Redan borta! Vad stod det för pris?
12 eller14 minns inte exakt.

tror det var 14000 den kostade...va ju in å dreglade lite på den annonsen... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fruktansvärt ful. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett riktigt åbäke :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Conrad Engström skrev:Fruktansvärt ful.
Ja det tycker jag också om det är Standarden vi talar om.
Monarken för 14000 ter sig som svinbillig i jämförelse.

Finns det verkligen någon som vill betala 24000 för en Standard som är så in i h.....e ful. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
a@westman

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tycker den är as fräck. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
igasen

Inlägg av igasen »

Raketsport skrev:
flora skrev:
Raketsport skrev:

Svenska cykel magasinet låg på Platensgatan i Linköping och dom dekal märkte både Husqvarna och Nymans mopeder, jag har haft en saxoped med Gripen dekaler, annars tillverkade dom cyklar. Dom dekaltrimmade även lättviktare det ser man ibland till salu.
Intressant! Det var väl mest Husqvarna? Har du sett någon 2000 Gripen? Jag har varken sett saxopeder eller 2000 som Gripen.
http://mo-ped.se/bike/gripen.htm På den här länken står det att Gripen sålde 2000, 56-59. Synd att jag skrev under fel rubrik, borde varit mitt senaste inköp. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

igasen skrev:
Raketsport skrev:
flora skrev:
Raketsport skrev: Den är tillverkad hos Nymans men Gripen kan ha köpt in den på prov och dekalmärkt den som sin. Vad jag vet så köpte Svenska Cykelmagasinet (Gripen) mest Husqvarna, så den borde vara lite ovanlig om allt stämmer och det är en Gripen. Kolla ramnumret för att ta reda på årsmodell. På ramen nedanför sadeln finns numret om första siffran är 7 betyder det att den är tillverkade 1957 (8=1958 osv).
Intressant! Det var väl mest Husqvarna? Har du sett någon 2000 Gripen? Jag har varken sett saxopeder eller 2000 som Gripen.
http://mo-ped.se/bike/gripen.htm På den här länken står det att Gripen sålde 2000, 56-59. Synd att jag skrev under fel rubrik, borde varit mitt senaste inköp.
Se där! Tack för infon, detta var riktigt intressant.
Lägg upp den på inköp också så hittar man igen den lättare. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar