Lasses Maxiuch projekt

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan limma lagret med loctite. Ända upp lill en tiondel.
Vi är lite olika här på forumet. Jag gillar att laga prylar även om det fins nytt. Jag skulle krympt på en ring och tagit ett lager med större innerdiameter. Fast är vevlagret slut, skulle jag köpa ny axel. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Man kan limma lagret med loctite. Ända upp lill en tiondel.
Vi är lite olika här på forumet. Jag gillar att laga prylar även om det fins nytt. Jag skulle krympt på en ring och tagit ett lager med större innerdiameter. Fast är vevlagret slut, skulle jag köpa ny axel.
Limma :shock: # Alla använder Karlssons klister utom jag, för jag är en Åsna :lol:

"Vi" ska nog fixa detta på nått vis 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade måtårblocken på tvätt i dag efter jobbet, men blev ej nöjd med resultatet :? så i morgon åker dom in i polarns UL-tvätt :wink:

Och dagen till ära så var Cobra5000 här och sponsrade Maxin med en full låda med flång nya "braattha grejor" :lol: dessutom är det på väg en beställning på massa lager, p-boxar å packningar ...mm.. :D

Så här var det INTE tänkt att bli :shock: den skulle bara sättas igång och åkas på :x men nu tog pedantlasseväss över (mitt andra jag :lol: )

Rena grejor ska bli ännu renare :wink:

Bild

Cobra5000`s bidrag , det var rena Julafton i kväll :lol:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevligt! Har Cobra5000 hämtat dappen då? Blev han nöjd? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->härligt att det börjar ljusna lite med maxiuchen...kändes så jäkla tråkigt när den var i så dåligt skick...men vem fanken kunde ana det.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Raketsport skrev:Trevligt! Har Cobra5000 hämtat dappen då? Blev han nöjd?
Han verkade helnöjd
:D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Raketaren skrev:härligt att det börjar ljusna lite med maxiuchen...kändes så jäkla tråkigt när den var i så dåligt skick...men vem fanken kunde ana det.. :?
Har du snackat med säljarn :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har ju inte gjort det eftersom jag ligger sjuk fortfarande...men jag ska ta honom när han dyker upp nere hos oss på firman igen...han jobbar ju på dotterbolaget till vår i Umeå..ska ju givetvis snacka me han om detta..eftersom jag är väldigt irreterad att han inte talade sanning...vill veta om han ljugit eller om det var ovetandes... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Gruff

Inlägg av Gruff »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[
Har du snackat med säljarn :evil:[/quote]

Köper man grisen i säcken så........ slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Raketaren skrev:har ju inte gjort det eftersom jag ligger sjuk fortfarande...men jag ska ta honom när han dyker upp nere hos oss på firman igen...han jobbar ju på dotterbolaget till vår i Umeå..ska ju givetvis snacka me han om detta..eftersom jag är väldigt irreterad att han inte talade sanning...vill veta om han ljugit eller om det var ovetandes... :?
Min erfarenhet är ju att det är svårt att uttala sig om skicket på motorer man aldrig kikat in i. Du minns Dappen jag köpte av dig Roger, där var ju motorn rätt dålig även om den såg bra ut, sprucken lamellkorg etc. Samma sak gällde väl gulddakken du köpte av mig? Den bjöd väl på lite överraskningar ingen av oss förutsett!?

Men visst, man kan ju alltid sätta lite press på säljaren om denne kanske sagt att grejerna är i bra skick o s v. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Pälle skrev:
Raketaren skrev:har ju inte gjort det eftersom jag ligger sjuk fortfarande...men jag ska ta honom när han dyker upp nere hos oss på firman igen...han jobbar ju på dotterbolaget till vår i Umeå..ska ju givetvis snacka me han om detta..eftersom jag är väldigt irreterad att han inte talade sanning...vill veta om han ljugit eller om det var ovetandes... :?
Min erfarenhet är ju att det är svårt att uttala sig om skicket på motorer man aldrig kikat in i. Du minns Dappen jag köpte av dig Roger, där var ju motorn rätt dålig även om den såg bra ut, sprucken lamellkorg etc. Samma sak gällde väl gulddakken du köpte av mig? Den bjöd väl på lite överraskningar ingen av oss förutsett!?

Men visst, man kan ju alltid sätta lite press på säljaren om denne kanske sagt att grejerna är i bra skick o s v.

jo det är ju sant Pälle...men det känns jäkligt när man säljer till bekanta å det är typ dolda fel som man ju inte känt till..gäller ju både dig och Lasse
ska ju i alla fall fråga killen som ju egentligen är arbetskompis eftersom vi jobbar åt samma företag...men i olika städer..det kurt sa till mig när jag köpte den är att moppen stått länge men när den kördes sist hade flödat över i förgasaren ..
sedan att lyktinsatsen fram var trasig och att gashantaget saknades.. :?...nåja sånt är ju livet :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu ser ju motorn riktigt bra ut ekfter rengöringen..... thumb_up

Hmm Lasse det som ibland verkar bra.....kan vissa sig skapa massa mer jobb... :!:

Som tröst kan jag säja, nu får du en riktigt frisk motor med nyaaa delar... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lasse, Frisk Motor var ordet, det behövdes, nu blir den som ny:P <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

alf-johan skrev:Lasse, Frisk Motor var ordet, det behövdes, nu blir den som ny:P
Den ska helt klart bli bättre än ny :wink: (viktjusterat, riktat, balanserat, blueprintad, topdeckad och polerad (inte utvändig)

Nu ligger snart alla måtårdelar i en UL-tvätt
En kartong med packningar, lager och p-boxar är också på väg hit.
:lol: 8) :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Super duper...Lasse.... slider_victory.gif

Hmm Affe...du som är Cross åkare tror ja.....visst måste du känna ´till Monarks Cross med Sachs 6vxl 50S motor....måste ju finnas i SV...då jag haft en.... :?:

Enligt Peppe dragrace ...så finns dom int... :?:
Behöver inte hävda mig där tror ja,att vara med på några repor...a: DalaOpen...då blir det inget SNACK vad min F50GLX går för.... oregonian_mornincoffee.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar