Sida 6 av 30
Postat: 29 aug 2012, 21:26
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev lite pillande och funderande i kväll.
En fråga till er som har lite mera effekt än
normalt i era E-type.
Behövs förstärkningar nåstans,ram vagga motorfäste
Så jag får med ev svaga punkter innan färg kommer på

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2012, 21:36
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bronsbussningar i vaggan. Förstärkning bakom bakhjulsaxeln. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 aug 2012, 21:48
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Bronsbussningar i vaggan. Förstärkning bakom bakhjulsaxeln.
Är det alles

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 aug 2012, 20:51
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan ju förstyva ramen, om du såg min gula.
Om man tänker att man vrider gaffeln i sidled. Den flexibiliteten skall man minska. Man kan svetsa kryss stag under motorn.
Uppe vid styrkronan kan man svetsa trianglar, mot styrkronan och mellan ramrören
Bakvaggan kan man "boxa" alltså en modell av ett u med dubbla plåtar framför hjulet.
Över och under vaggan ett plattjern, på högkant.
Motorfästet i raman kan man "boxa" med dubbla plåtar och distansrör emellan.
De här åtgerderna skall jag göra på mitt nya bygge. Kan ju tänkas att det blir classic banåka med den 50 cc <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 aug 2012, 22:52
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om jag ser rätt på bilderna så har du en tidig ram utan orginalförstärkningarna nedanför fotpinnarna.
dom vill gärna spricka precis framför fotpinnarna då.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 aug 2012, 06:53
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man har ju redan gjort bort sig tidigare med byggen som motor och vagga velat lämna ramen
Tack för tipsen

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 sep 2012, 19:20
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då har vi snurrat igång limp projektet,har påbörjat förstärkningarna på vagga och ram.
Fälgar beställda,ekrar får jag beställa senare.Har ingen susning om längd än.Ropade in en framgaffel på tradera,det såg ut som en byggsats.Får se vad som går att använda när den kommer.

Tänkte använda Leleu 120 navet bak om det går att få ok finish på det,fram trillade den här klumpen in i dag.Behöver nog lite våtservetter till den,vi får se om den går att använda.Vore kul med lite broms för en gångs skull
Uploaded with
ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 sep 2012, 21:44
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ett exakt lika nav Honda 125 dubbenock. Det skall på nybygget med aluminiumfälg 18 tum

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 sep 2012, 07:10
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag har ett exakt lika nav Honda 125 dubbenock. Det skall på nybygget med aluminiumfälg 18 tum

Misstänkte att det var ett Honda nav,säljaren hade ingen aning.
Det verkar funka som det ska,men behöver lite puts

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 sep 2012, 15:10
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trillade in fälgbanor idag,så nu blir det att klura ut vilken ekerlängd som behövs.
Satsade på alu denna gång,får hoppas det blir bättre än Norscands kromfälgar som jag har på dom andra projekten.
Dom har en förmåga att rosta
väldigt fort.
Uploaded with
ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 sep 2012, 16:51
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygga fälgar Selma!
Ska bli spännande att se din limpmoppe att ta form.
Du får gärna avslöja något knep att räkna ut ekerlängden...
(Står också i begrepp med att ekra ihop hjul & nav som inte var tänkta
för varandra, och åker gärna snålskjuts

) <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 sep 2012, 17:03
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror detta kommer bli kanon
Vart har du hittat fälgarna? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 sep 2012, 17:10
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den här har jag använt. har stämt hittils.
http://lenni.info/edd/sv/
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 sep 2012, 18:10
av fatchance
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 07 sep 2012, 18:28
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Du får gärna avslöja något knep att räkna ut ekerlängden...

(Står också i begrepp med att ekra ihop hjul & nav som inte var tänkta
för varandra, och åker gärna snålskjuts

)
Typiskt ... nån App försås . var det bara jag som hade huvudräkning i skolan
Det är ju bara att ta (cirkeldradien på fälgen minus cirkelradien på navet)i kvadrat plus (omkretsen på fälgen gånger 7/36 för tvåkors)i kvadrat
sen tar man röten ur alltihopa och då får man ... nej fan jag har glömt nåt det var nån sinus inblandad också
Jag ska sova på saken återkomer imorgon <!-- </EdIndex> --></div>