Husqvarna Roulette Standard! körklar!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Fota korgen innan du monterar den så jag kan se om den liknar flintans :idea:
de ska ja göra vettu! ikväll bygger ja vidare på motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ikväll byggs de vidare. då monteras fin lamellkorg samt nytt kopplingslager. sen stänger vi de hela men en fin putsad kåpa. sotsatsen hitta ja igen så cylindern kan monteras tillbaka. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu går det åt rätt håll. har en nästan ny fin korg. men ja spar den tills vidare. testar med den som sitter i. motorn är ju absolut otrimmad så den har ju ingen häftig styrka. skulle det haverera så tror ja ej det händer så mkt mer än stopp. vill spara den nya korgen för att ev bygga en till fin motor.u sitter den iaf ihop med fin frisk kolv med tre ringar. o komp vart de som tusan i den. putsade en kåpa lite till motorn så de ser trevligt ut.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser väldigt trevligt ut :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Lasse väss skrev:Ser väldigt trevligt ut :thumb:
ja jag har kombinerat tv tittande o kaffe o samtidigt byggt ihop motorn. förvånad över kompet som vart i den! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra jobbat och bra putsat Niklas!

Är ju själv ingen större fan av trampmotorer, men den där är
förbaske mig väldigt snygg! :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

fatchance skrev:Bra jobbat och bra putsat Niklas!

Är ju själv ingen större fan av trampmotorer, men den där är
förbaske mig väldigt snygg! :thumb:
snabbputsad med svinto och sedan lite autosol. har en lika putsad kåpa till andra sidan. är nöjd s. blir de alldeles för blankt så platsar de inte på min patinerade moppe. skall beställa bakdäck i svart med. de får bli ett continental dit från däckonline. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Husqvarna GULD :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En av de första mopedrarna jag fick provköra var en Husqvarna Roulette lyx med tre växlar så jag har ett gott öga till den modellen. Den allra första var en Cykelmaster, rolig den också för en 13 årig kille. Men det allra första jag körde var, förutom traktor som jag började köra som 7-årig, diverse motorcyklar, de var ju inte mycket värda då och drällde överallt. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu tar de sig. motorn har fått tändning igen. lödde på ny kabel på tändspolen då den gamla lossnade bara man tog loss plattan. lödningen var dåligt gjord. nu e inte ja ngt proffs men nu sitter kabeln som berget. gnista vart de också. tyckte den var lite vitaktig. men de kan ju häga på stiftet och kanske kondingen?? motorn är i det närmsta klar för ramen igen. ett däck är beställt. sen blir det lite övrig justering och småsaker att smörja och fixa!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det tar sig sakta. nu sitter motorn i ramen igen, den såg ut att trivas bra på sin rätta plats, får se imorgon om ja monterar lite saker till som skall på plats igen! hölje till växelwire skall bytas. sen koppla ihop den avancerade elen igen :D bakdäck kommer vilken dag som helst så då kommer den ha 2 svarta däck. sen ska den bara tvättas o smörjas. patinan är ju helt perfekt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->pysslar lite i taget som ni kanske märkt. idag/kväll har ja gjort i ordning växelhandtaget. själva röret som handtaget skall va på var för långt. så de kapades av 5mm så passa ett ABC kungälv handtag riktigt fint. sen ett rött gummi på kopplingsgreppet. sen blir de grönt på bromsgreppet så kan ja ha koll på höger o vänster :D annars har inte mkt annat hät idag.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tyvärr inga bilder idag. men ja har skaffat lite nya wirear o nipplar som skall bytas. väntar på däcket också. skall ine dröja nu innan ja ka trampa liv i motorn vilken ja hoppas den kommer gå bra trots den lite slitna cylindern. söker ständigt en bättre till slidmatad motor. navborstar skall köpas och monteras också. tyck gärna till om mitt projekt. de triggar mig att komma någon vart i detta. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Absolut ! Men mer bilder vill alla ha :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Lasse väss skrev:Absolut ! Men mer bilder vill alla ha :lol:
ska försöka ikväll. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar