Sida 6 av 20
Postat: 18 jan 2013, 19:26
av bmw02touring
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det vore ballt med svart bak oxå, men är lite lat i nuläget. Min 635csi behöver också lite kärlek inför sommarn, så Mamban är ju bara ett litet sidospår.
Känns meningslöst att lacka en kromfälg utan att slipa eller blästra bort chromet.
Nu är kvicksilvret nere på -21 så nu kryper jag upp i soffan med ett glas rött. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 jan 2013, 20:48
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En 635csi har jag testat en gång för många år sen, den roligaste bilen jag kört till dags dato bredställ i alla kurvor

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 jan 2013, 16:24
av bmw02touring
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, min har också en tendens att vara hal på baken ibland

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 jan 2013, 16:36
av Zündapp for ever
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
http://www.youtube.com/watch?v=g8N6ZAlmA6I <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 jan 2013, 21:18
av Skunkworkz
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft nöjet att provköra en 635 Gr A.
Motorn hade lite 2t karaktär över sig,
sten död under 5500 v/m för att sedan
vakna så man knappt han med att växla
innan 8000 hade passerats. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 20:48
av bmw02touring
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju ett helvete. Råkade idag springa på en Moped som ser nästan likadan ut som min Mamba, men det sitter något skit under ramen? Sachs, vad är det för något?

Släpade hem den, slog i soppa och vips så var den igång, allting fungerar förutom kopplingen som inte vill koppla ur.
Har provat att spänna wiren men den vill iaf inte koppla ur, den provkördes dock och växlarna går i hur fint som helst.
Får lite kalla kårar av att återigen äga en Sachs. Min E-type som jag körde som 15åring, där fungerade inte växlarna ca85% av tiden.
Så är det någon sachsguru som har något tips angående kopplingen, eller är det bara att börja riva.?
Man kanske kan slita bort sachsen och montera en riktig Måtår.
Skulle vilja ha tag i en gamma hederlig Expansionsljuddämpare till den här, en sån som man hade på 80-90talet. Förstår ni vilken jag menar?
En sån som sitter på min E-type på sidan 1 i denna tråd.
Bilder när den precis flyttat in till stortyskan och den lilla mamban.
Jag tror bestämt det pratas tyska i garaget inatt.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 21:33
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att växlarna inte fungerade berodde på att du var 15 , du får du till dom och när dom fungerar är dom säkerheten själv

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 18 feb 2013, 22:11
av bmw02touring
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Att växlarna inte fungerade berodde på att du var 15 , du får du till dom och när dom fungerar är dom säkerheten själv

Haha, så är det nog.

På den här funkar växlarna hur fint som helst, man törs ju lixom inte röra nåt vad gäller växelmekanismen nu.
Kopplingen tar jag däremot gärna mot tips på vad som kan vara knasigt.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 feb 2013, 07:12
av jonTe-Zündapp
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bmw02touring skrev:
Man kanske kan slita bort sachsen och montera en riktig Måtår.
Jaaa

Fast nu har du nog bränt dina broar att bli hjälpt av Sachs-folket
Kopplar den inte ur alls? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 feb 2013, 08:01
av bmw02touring
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan det vara så Jonte? Trodde inte de skulle vara så känsliga

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 feb 2013, 08:11
av flora
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har moppen stått länge kan kopplingen becka ihop, byt olja och kör den varm ordentligt sedan frikoppla en massa gånger så brukar det släppa. Kollar så inte den gamla olja är full med vatten då kan det ha rostat ihop. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 feb 2013, 09:41
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har fått låv att plocka isär kopplingen och bända isär lamellerna på ett par motorer som stått många år. kan klistra ihop rejält.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 feb 2013, 10:02
av bmw02touring
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar för tipsen, ska stanna till och köpa ny olja idag. Sedan blir det varmkörning. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 feb 2013, 14:58
av Johan Lat
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis kör den varm och kör runt och koppla hela tiden med ny olja så brukar det släppa, blir ofta så när dom snålar till det med bara två lameller

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 feb 2013, 15:59
av billykid
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sachs, vad är det för något?
Det kan jag tala om SACHS e bäst. Ska du slå min Sachs får du gasa bra med din Zyndapp.
Några provat....senast på Trollebo Icerac...Vann det Race...på rakbannan..**ler**....
Titta...njut & lyssna...SACHS forever...
http://www.youtube.com/watch?v=Y8_vPrJUoEc&feature=youtu.be
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="
http://www.youtube.com/v/Y8_vPrJUoEc"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
http://www.youtube.com/v/Y8_vPrJUoEc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>