Vad blev det till kvällsmat?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->avslutar kvällen med en konserv med fint innehåll. nämligen bullens pilsnerkorv. gott som tusan! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Windsor50
Inlägg: 228
Blev medlem: 14 dec 2010, 00:00
Ort: Hultsfred, Småland

Inlägg av Windsor50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ugnsbakad torskrygg, potatismos, ägg/ dillsås :runaround: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller på med en "Fågel" :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Håller på med en "Fågel" :wink:

:shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:
Lasse väss skrev:Håller på med en "Fågel" :wink:

:shock:

:finger: staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mona fixar just nu köttfärssås och spaggis Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låter gott, jag har spårat in på en liknande linje fastän kanske inte ändå. Vitt är det ialla fall... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Mona fixar just nu köttfärssås och spaggis Bild
Dä åt ja exakt nu, det var FÖR gott :x <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ha... I kväll uppfann jag en helt ny maträtt :thumb:

En helt vanlig potatisgratäng men med fisksås smak :)

Potatisgratängen som vanligt, men uteslut löken, krydda ist. men knorr fiskkrydda och en fiskbuljongtärning, en vitlöksklyfta, salt vitpeppar, dill och vispgrädde. duttade på nån msk limesaft !

Laxbitar som ni hittar på affärn i 4-pack, stekta med bara salt och vitpeppar.

Om 10min är det färdigt :lol: då får vi smaka :lol:

"Under konstruktion"

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser mycket bra ut :thumb:

Absolut nåt för mej 8)


Jag har kokat ris i flera dar nu. En smörklick på och lite kinesisk soja samt nån sked grönsaker i sötsur sås. Jag köpte en glasburk det var kampanj på Netto Uncle Ben sweet and sour. Två smaker jag valde ananas.

Ibland har jag stekt nån korv också... Ris blir billiga middagar om man inte köper den dyraste sorten förstås. Lösvikt förstås inte i kokpåsar det bara kostar.... :no_no: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Ser mycket bra ut :thumb:

Absolut nåt för mej 8)


Jag har kokat ris i flera dar nu. En smörklick på och lite kinesisk soja samt nån sked grönsaker i sötsur sås. Jag köpte en glasburk det var kampanj på Netto Uncle Ben sweet and sour. Två smaker jag valde ananas.

Ibland har jag stekt nån korv också... Ris blir billiga middagar om man inte köper den dyraste sorten förstås. Lösvikt förstås inte i kokpåsar det bara kostar.... :no_no:
Det du skriver är faktiskt riktigt gott :D när jag är lat, kokar jag ris som du men ofta äter jag det med soja och curry krydda = Vrålgott 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klarrt 8) Smaken på gratängen går ej att beskriva mefipallina_yahoo.gif
fantastiskt gott !! denna gratäng men en naturell stekt laxbit kommer att bli en fullträff :lol:

(Jag är alltid extremt noga med att få potatisskivorna att ligga omlott, så gräddsåsen sirculerar mellan varje potatisskiva ..... det har jag fått mycket skäll för i mitt liv :roll: tar längre tid att tillreda OK Men när folk äter av den såååå............... :lol:

Bild :? <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stekt lax är jättegott men jag har bara ätit det en enda gång och det var för ett par månader sedan. Tidigare har jag undrat vad folk gör med dom där frysta laxbitarna förpackade i plast som man kan köpa i affären. Ibland kan dom vara billiga också det verkar vara en mängdvara eftersom dom oftast finns också på Netto. Men nu börjar det gå upp ett :idea: jag ska banne mig pröva det här också. thumb_up

Curry är en sån där krydda jag ätit borta men aldrig haft hemma man kanske skulle inhandla en sånn burk också.... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Mona fixar just nu köttfärssås och spaggis Bild
Mmm :) Har jag inte gjort på en månad nu, jag som brukar göra det minst varannan vecka (ibland varje vecka).
Gör det på älgfärs, som jag själv varit med om hela vägen från levande till färs).
Blir nog det i helgen.

Idag fick jag äta hos Moder, var bara dit på besök men fick mat också :) Enkelt, hemmagjord potatismos och stekt falukorv. Och nu ska jag fika lite rostat bröd med kaviar som pålägg. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mona gör suveränt god köttfärssås. Har inte ätit med älgfärs sedan jag var liten så jag kommer inte ihåg hur det smakade, men köttbullar och biffar på älgfärs är riktigt gott.

En annan favorit är lax och alla annan fisk också för den delen :drewl:

Vi brukar köpa hela laxar så fort de säljs över disk. Filear upp en del till middagar och resten blir gravlax till mackan. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar