Sida 6 av 9

Postat: 12 maj 2013, 21:29
av ZiggiZ
Snyggt byggt :D

Postat: 13 maj 2013, 06:32
av Jerka_59
Astanius skrev: Kom dock fram till en tankevurpa som jag gjort. Har som sagt monterat ett Kokusan 12V. Användt den "Gula" kabeln för att spänningsmata då jag inte har något batteri. Detta innebär att jag har 12V AC men en nyinköpt tuta för 12V DC! :?

Någon som har en lösning på detta?
Här finns 12v AC tutor att köpa

http://www.emscooters.se/signalhorn-12- ... c-306.aspx

Postat: 13 maj 2013, 08:06
av Astanius
Jerka_59 skrev:
Astanius skrev: Kom dock fram till en tankevurpa som jag gjort. Har som sagt monterat ett Kokusan 12V. Användt den "Gula" kabeln för att spänningsmata då jag inte har något batteri. Detta innebär att jag har 12V AC men en nyinköpt tuta för 12V DC! :?

Någon som har en lösning på detta?
Här finns 12v AC tutor att köpa

http://www.emscooters.se/signalhorn-12- ... c-306.aspx
Tack för tippset! Får ta och beställa en därifrån. Du har ingen bild på hur de ser ut?

Postat: 13 maj 2013, 10:54
av volvomannen
cool ,men sätt lyktan längre ner.

Postat: 13 maj 2013, 13:24
av Astanius
volvomannen skrev:cool ,men sätt lyktan längre ner.
Hej och tack så mycket! :D :D Att sänka framlampan är fullt möjligt. Dock så ser man då skarven på förhjningen(Förlängningen) av framgaffeln. Nu ligger skarven precis i ovankant på fästet för framlampan och syns inte om man inte kollar riktigt nära. Framgaffeln är förlängt dem 35 mm och bakre dämpare är 20 mm längre än orginalet för att få lite mer markfrigång under ljuddämparen.

//Astanius

Postat: 13 maj 2013, 20:56
av Jerka_59
Astanius skrev:
Jerka_59 skrev:
Astanius skrev: Kom dock fram till en tankevurpa som jag gjort. Har som sagt monterat ett Kokusan 12V. Användt den "Gula" kabeln för att spänningsmata då jag inte har något batteri. Detta innebär att jag har 12V AC men en nyinköpt tuta för 12V DC! :?

Någon som har en lösning på detta?
Här finns 12v AC tutor att köpa

http://www.emscooters.se/signalhorn-12- ... c-306.aspx
Tack för tippset! Får ta och beställa en därifrån. Du har ingen bild på hur de ser ut?
Nej tyvärr, googlar man på Piaggio P/PX tuta så dyker det upp lite olika bilder,
lite svårt att veta vilken tuta det är pga att vespan fanns både med likström
(batteri) och med växelström

Men jag tror med hjälp av bilderna att det liknar en "vanlig" moppetuta

Postat: 05 okt 2013, 14:38
av bulan86
det insuget du har, har du gjort det själv, eller har du köpt det någonstans? :)

Postat: 05 okt 2013, 20:38
av Astanius
Insuget är tillverkat av rostfria livsmedelsrör. Finns i olika dimensioner och utförande på Ahlsell. Svetsningen har jag fått hjälp med.

Postat: 05 okt 2013, 20:39
av bulan86
jasså okej, tack för tipset! :) vart hitta du flänsen? eller är det nått du tillverkat själv?

Postat: 05 okt 2013, 21:18
av Astanius
Den hade jag en kompis till att fixa.

Postat: 06 okt 2013, 09:14
av bulan86
jasså okej :)
snuskigt fin mamba har du!! :)

Postat: 06 okt 2013, 10:28
av cobra karlsson
Har ett insug liggandes utsvängt tillverkat i rostfritt dock med slangfäste har haft en PWK24 mm på det insuget

Då var det dax igen!

Postat: 27 okt 2013, 15:21
av Astanius
Mamban befinner sig åter igen på mekarbänken. Den har under sommaren levererat hela vägen. Lättstartad, snabb och stark!

Bild

Dock så finns det ett antal punkter som ska förbättras / åtgårdas.

Bromsarna, Pakethållaren, Sadeln, Uppfästningen av ljuddämparen, Tutan samt lite förslitningsskador som uppkommit i sommar.

Först ut är frambromsen. Ska försöka med en konvertering till skivbroms.
Dock så efterlyser jag ett bromsok samt nedregaffelben till en K50 då de jag har är dåliga. Tveksamt om de håller måttet.

Bild

Postat: 27 okt 2013, 15:25
av Lolalola
Det ser spännande ut! Har du några planer på att köra med Suzuki-hjul bak också?

Ombyggnad av framhjul.

Postat: 27 okt 2013, 15:31
av Astanius
Hej! Tanken är att jag ska använda navet från K50 och ekra upp det mot Mambans fälg. Så i bak blir det bara nya bromsbackar.