Gängstångsprojektet..part Deux
- SachsMekarn
Re: Gängstångsprojektet..part Deux
Sportig moppe 

Senaste uppdateringen,
Sadel med elcentral, check
Frambroms, check
Bakbroms, check
Tätat tanken, check
Jag ber om ursäkt för de pissiga bilderna men det är inte mycket till belysning i mitt p-garage.
Frambroms, check
Bakbroms, check
Tätat tanken, check
Jag ber om ursäkt för de pissiga bilderna men det är inte mycket till belysning i mitt p-garage.
- Bilagor
-
- img_20140811_1619102.jpg (97.88 KiB) Visad 4074 gånger
Vart det nån skillnad med mera förtändning, eller gick du på spriten istället ? 

Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Jag har inte testat ännu, mådde så jävla dåligt i lördags att jag stack hem direkt alkomätarn tillät nykter styrning.
Eftersom jag byggde ihop moppen fort istället för bra så har jag en konstruktionsmiss inbyggd i vänster fotpinne, jag måste lossa motorn för att lossa svänghjulskåpan och så kan man inte ha det.
Så fort jag orkar så ska jag fixa till det och kolla tändningen med stroboskop samt justera tändningen samtidigt kan det vara bekvämt att kunna justera växlarna enkelt.
Fungerar det inte bara med tändningsjustering så ska jag kolla med en finpipa monterad om det skulle göra någon skillnad.
Eftersom jag byggde ihop moppen fort istället för bra så har jag en konstruktionsmiss inbyggd i vänster fotpinne, jag måste lossa motorn för att lossa svänghjulskåpan och så kan man inte ha det.
Så fort jag orkar så ska jag fixa till det och kolla tändningen med stroboskop samt justera tändningen samtidigt kan det vara bekvämt att kunna justera växlarna enkelt.
Fungerar det inte bara med tändningsjustering så ska jag kolla med en finpipa monterad om det skulle göra någon skillnad.
Gängstångsprojektet tar en ny vändning.
Compacten hittad!!! Den fanns i Huddinge nu står den i Lidingö.
Compacten hittad!!! Den fanns i Huddinge nu står den i Lidingö.
Hoppas den inte blivit för misshandlad bara!
SÅLD till nuvarande innehavaren som ville göra rätt för sig.
Han köpte den två gånger, alltså?Svartsjö skrev:SÅLD till nuvarande innehavaren som ville göra rätt för sig.
Strongt!

Hoppas han fick en box på läppenSvartsjö skrev:SÅLD till nuvarande innehavaren som ville göra rätt för sig.
Sådärja, DBS:en provkördes med ny kolv och nu går den lite bättre.
Jag har ingen aning om hur jag lyckats schabla till insugsdurationen men oj vad fel det var.
Nu låter den nästan lite tam jämfört med tidigare och mellanfarten är lite rajjig ännu men inget bakåtspottande genom fuggen nu mera så bestyckningsträsket återstår.

Jag har ingen aning om hur jag lyckats schabla till insugsdurationen men oj vad fel det var.

Nu låter den nästan lite tam jämfört med tidigare och mellanfarten är lite rajjig ännu men inget bakåtspottande genom fuggen nu mera så bestyckningsträsket återstår.
Den där limpan som du har gjort är bra mycket snyggare än originalet som ser ut som en överjäst surdegslimpaSvartsjö skrev:Senaste uppdateringen,
Frambroms, check
Bakbroms, check
Tätat tanken, check

En positiv grej med originalet är dock att den fungerar bra som en extra stötupptagare när man kör i potthål.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Tack Micke S att du gillar limpan, jag har aldrig testat orginalsadeln men den såg inte bekväm ut!
Denna kan kännas lite träig efter långa transportsträckor eftersom den är smal och ganska stum i stoppningen.
Denna kan kännas lite träig efter långa transportsträckor eftersom den är smal och ganska stum i stoppningen.