Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Falkfish
Forumsponsor
Kontakt:

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Falkfish »

erlan skrev:jag tror inte jag skulle bli förvånad om det såg ut så valet 2022 eller 2026.

men det beror på vilka frågor som dom andra partierna kan driva med förtroende.

båda blocken har försämrat skolan och vården.
misslyckats med arbetslösheten.
nedrustat föesvaret.
vad finns kvar att vinna väljarnas förtroende med?????
energi? nääää, tror inte tillräkligt många bryr sig förrän lyset slocknat och bilen stannat.
miljö? kanske, men troligen inte före det blir gästhamn på slotsbacken i stockholm!!!

erlan
slider_score.gif slider_score.gif ...

S
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

tompas11 skrev:Magdalena Andersson (S) har gått ut i media och påstått att SD är nyfascistiskt parti.
Om SD är nyfascistiskt parti så bör de därmed ha ett nyfascistiskt partiprogram.

Låt oss då studera Socialdemokraternas budgetmotion och Sverigedemokraternas budgetmotion då finner vi att 98% av Socialdemokraternas budget delar man med Sverigedemokraterna.
Alltså S delar 98% av sin politik med SD.
Det som skiljer är i stora drag synen på flyktingmottagningen och 20 miljarder i en budget på nästan 1000 miljarder.
Slutsatsen bör då bli att om S hade förhandlat med SD så hade socialdemokraternas motion med stor säkerhet bifallits.
Säj nåt om energipolitiken så lovar jag kommentera :wink:
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Nä vi kör vidare med brottsligheten ett slag.

I Sverige finns i nuläget 55 geografiska områden där lokala kriminella nätverk anses ha negativ påverkan på lokalsamhället. (Eskilstuna är ett av dessa) Detta är områden som polisen ogärna besöker. Polisen, brandkår och till och med ambulans blir utsatt för stenkastning i flera av dessa områden. Dessa 55 områden har polisen ingen kontroll över och det värsta är att de blir fler med ökad invandring. Hur ofta brann bilar förr? Inte särskilt ofta vill jag påstå. Nu däremot är det vardagsmat och börjar nästan bli legitimt...
Hur löser vi detta? Är lösningen ökad invandring och ännu sämre integrationspolitik?
Är det den vägen vi vill att Sverige ska gå?
Är det den vägen som 87% av svenska folket vill gå?

En nationell översikt av kriminella nätverk med stor påverkan i lokalsamhället

http://polisen.se/Global/www%20och%20In ... r%2014.pdf
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Läste detta idag.

Av taktiska skäl gjorde alltså M upp med MP om invandringspolitiken.

Befolkningen har alltså fått betala med försämrad sjukvård, åldringsvård, skola, försvar etc bara för att hålla SD utanför.
Och som om inte det var nog tänker S med sitt anhang fortsätta låta befolkningen betala. :?

http://www.di.se/artiklar/2014/12/5/deb ... gspolitik/
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Falkfish
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Falkfish »

Falkfish
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Falkfish »

tompas11 skrev:Nä vi kör vidare med brottsligheten ett slag.

I Sverige finns i nuläget 55 geografiska områden där lokala kriminella nätverk anses ha negativ påverkan på lokalsamhället. (Eskilstuna är ett av dessa) Detta är områden som polisen ogärna besöker. Polisen, brandkår och till och med ambulans blir utsatt för stenkastning i flera av dessa områden. Dessa 55 områden har polisen ingen kontroll över och det värsta är att de blir fler med ökad invandring. Hur ofta brann bilar förr? Inte särskilt ofta vill jag påstå. Nu däremot är det vardagsmat och börjar nästan bli legitimt...
Hur löser vi detta? Är lösningen ökad invandring och ännu sämre integrationspolitik?
Är det den vägen vi vill att Sverige ska gå?
Är det den vägen som 87% av svenska folket vill gå?

En nationell översikt av kriminella nätverk med stor påverkan i lokalsamhället

http://polisen.se/Global/www%20och%20In ... r%2014.pdf
slider_score.gif
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Skulle bara vilja säga att vi sköter oss bra i den här tråden.
Det kan gärna spåra ur när det blir tal om politik men inte här.

slider_cheers.gif
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

56:an skrev:Säj nåt om energipolitiken så lovar jag kommentera :wink:
Ja idag fredag så ringde en person från Telge Energi.
Han som ringde sa att de skulle bygga ut vattenkraften.
Jaså svarade jag, var då någonstans?
Ja det vet jag inte blev svaret.
Ska ni bygga ut de fyra skyddade älvarna frågade jag?
Vilka är de frågade han?
Du har ju ingen koll svarade jag.
Vi ska minska kolkraften i Sverige. Det är förbjudet att bygga kolkraftverk i Sverige sa han.
Ja det är ju bra men kolkraften i Sverige är ju minimal. Dessutom så är det inte förbjudet att bygga kolkraftverk i Sverige sa jag
Du har ju ingen koll sa jag.
Jag förstår hur du tänker sa han.
Bättre vore om vi byggde ut kärnkraften svarade jag.
Kärnkraft? Vi ska bara ha förnyelsebar miljövänlig energi från sol, vind och vatten sa han.
Men vindkraften är ju inte särskilt miljövänlig, det ska tillverkas, transporteras, fällas skog, byggas vägar, gjutas betong och allt detta ger ju utsläpp av CO2 svarade jag.
Titta på Tyskland där avvecklar man kärnkraften, bygger vindkraftverk men för att tillgången på el måste finnas hela tiden så bygger man kolkraftverk och importerar kärnkraftsel från Frankrike. Är det bra? sa jag.
Jag förstår hur du tänker sa han. Men det är ju Vattenfall som bygger kolkraftverken och det ska förbjudas sa han.
Tja bygger inte Vattenfall dessa kolkraftverk så bygger någon annan de. Hur ska de annars få tillgång till el sa jag.
Och hur ska vi få el i Sverige när det inte blåser och solen inte skiner och vi bara har vattenkraft kvar sa jag.
Jag tror inte att vi kommer längre sa han.
Nej vi gör nog inte det sa jag.
Hej, hej.
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

kejsaren skrev:Skulle bara vilja säga att vi sköter oss bra i den här tråden.
Det kan gärna spåra ur när det blir tal om politik men inte här.

slider_cheers.gif
Ja man måste ju kunna debattera politik utan att gå till personangrepp.
Sveriges politiker har mycket att lära i den vägen och kanske från denna tråd också... :wink:
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Forumsponsor

Raketsport skrev:Ogillar de konservativa politiska vibbarna som finns nu, de som vill begränsa aborterna (vibbar av Ceaușescus Rumänien) och främja "kärnfamiljen" i politiken d.v.s kvinna-man förhållande.
Ja, det är verkligheten nu och tendenserna finns över hela Europa och inte minst i den östra delen.

Ryssland under Sovjetunionen hade fri abort men den är numera till viss del begränsad men man kan väl säja att den ändå fortfarande ingår i begreppet "fri abort" som vi ser det. När vi ändå är inne på Ryssland måste man ta upp homorelationer som inte uppmuntras utan snarare motarbetas vilket kritiserades från västligt håll vid senaste OS. Dock är den inställningen inget som uppstått efter Sovjetunionens sammanbrott utan har en tradition längre tillbaka. Östliga Europa har inte den värdeliberala traditionen vi här är vana vid utan är snarare mer konservativa och nationella.

Jag har en positiv inställning till både nationalism och Ryssland men de homofobiska tendenserna ser jag som negativa och bakåtsträvande men det är kanske för att jag är uppvuxen i den mer liberala västvärlden.

De konservativa vindarna kommer nog och fortsätta så länge lågkonjunkturen fortsätter plåga Europa och jag ser heller inget ljus i tunneln så länge tillväxtmarknaderna lokaliseras till Asien och Latinamerika.

Tack för ordet :mrgreen:
Forumsponsor

tompas11 skrev:
56:an skrev:Säj nåt om energipolitiken så lovar jag kommentera :wink:
Ja idag fredag så ringde en person från Telge Energi.
Han som ringde sa att de skulle bygga ut vattenkraften.
Jaså svarade jag, var då någonstans?
Ja det vet jag inte blev svaret.
Ska ni bygga ut de fyra skyddade älvarna frågade jag?
Vilka är de frågade han?
Du har ju ingen koll svarade jag.
Vi ska minska kolkraften i Sverige. Det är förbjudet att bygga kolkraftverk i Sverige sa han.
Ja det är ju bra men kolkraften i Sverige är ju minimal. Dessutom så är det inte förbjudet att bygga kolkraftverk i Sverige sa jag
Du har ju ingen koll sa jag.
Bättre vore om vi byggde ut kärnkraften svarade jag.
Kärnkraft? Vi ska bara ha förnyelsebar miljövänlig energi från sol, vind och vatten sa han.
Men vindkraften är ju inte särskilt miljövänlig, det ska tillverkas, transporteras, fällas skog, byggas vägar, gjutas betong och allt detta ger ju utsläpp av CO2 svarade jag.
Titta på Tyskland där avvecklar man kärnkraften, bygger vindkraftverk men för att tillgången på el måste finnas hela tiden så bygger man kolkraftverk och importerar kärnkraftsel från Frankrike. Är det bra? sa jag.
Jag förstår hur du tänker sa han. Men det är ju Vattenfall som bygger kolkraftverken och det ska förbjudas sa han.
Tja bygger inte Vattenfall dessa kolkraftverk så bygger någon annan de. Hur ska de annars få tillgång till el sa jag.
Och hur ska vi få el i Sverige när det inte blåser och solen inte skiner och vi bara har vattenkraft kvar sa jag.
Jag tror inte att vi kommer längre sa han.
Nej vi gör nog inte det sa jag.
Hej, hej.
http://www2.vattenfall.se/miniapps/priv ... id=SE11274
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

56:an din länk funkar inte.
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Forumsponsor

Fråga:
Hur gör jag för att köpa endast kärnkraftsel?

Svar:
För fem år sedan försökte vi sälja ren kärnkraftsel till våra hushållskunder som då visade mycket lågt intresse för denna produkt. Intresset var så lågt att vi inte kunde fortsätta med den administration det innebar. Men sedan dess har ju marknaden utvecklats och kundernas intresse, engagemang och kunskaper har ökat. Vi kommer därför att undersöka kundernas nuvarande intresse för att köpa ren kärnkraftsel.
En idé är att via Vattenfalls besöksanläggningar låta besökarna få möjlighet att uttrycka sitt intresse via ett intresseformulär för utvärdering efter sommaren.
Målet är att ha en god uppfattning om intresse innan vi börjar utveckla och ta fram t.ex. säljstödsmaterial.

www2dotvattenfalldotse/miniapps/privat/kundservice/fraga_vattenfall/senaste_fragan.asp?id=SE11274
Låst