Dt50r får stå ,här är det rena fjällvädret.dubb är inte att tänka på för vintern är snart slut och dubb blir som att köra på rullgrus på en moped sedan blir inte gummit lika hårt som bilgummi då det varken finns radial eller diagonal däck till mopeder.mopeder har ju tyg cord medans bilar har metall cord i däcken.
Det ska bli intressant se hur dt50r reagerar på e10 om det blir av i år? dt50r gör då bara 44km/h nu,så 2,82hkr räckte bara till 44km/h tydligen p.g av 5%etanol i bensinen eller?
E85,då går den 8,5%snålare.första växeln brukar ge motorstopp eller hoppa ur i början när jag ska starta dt50r,har fått dt50r att dra 50% mindre brännsle per mil. igår 3,3dl/mil,idag 1,8dl/mil genom att få dt50r att gå rent och sotfritt.det nål höjningen gav är så lite att det syns inte på mätarn utan bara på tomgången,det gav bara +50rpm.
Zÿndapp KS50 går 2,98 grader lägre på E4 än på riksväg 90. Om jag sänker kedjeskyddet 1,78mm så märker jag ingen skillnad.
Styret på KS50 går fortare utan att det märks.
Jag ska åka väg 164 till Bengtsfors imorgon, men då tar jag bilen.
Har nyss bestämt mig för att köra på diesel.
Motortempen har jag valt att lägga på 90 grader.
Temperaturen inuti kupén kommer att variera.
Avgaspluggen urmonterad då jag vill komma hem innan mörkret.
Hynboholm skrev:Jag ska åka väg 164 till Bengtsfors imorgon, men då tar jag bilen.
Har nyss bestämt mig för att köra på diesel.
Motortempen har jag valt att lägga på 90 grader.
Temperaturen inuti kupén kommer att variera.
Avgaspluggen urmonterad då jag vill komma hem innan mörkret.