Sida 6 av 27
Re: övrigt
Postat: 31 jan 2015, 22:41
av testo
pangerva skrev:Men för helvete!!!!!! Ni skriver ju i fel tråd allihop.
Skärpning!!!

Ber om ursäkt! Ska hädanefter posta alla inlägg om rustningshjälmar radiatorer samt metioriter i eumopedtråden

Re: övrigt
Postat: 01 feb 2015, 11:04
av dt50r
Dt50r får stå ,här är det rena fjällvädret.dubb är inte att tänka på för vintern är snart slut och dubb blir som att köra på rullgrus på en moped sedan blir inte gummit lika hårt som bilgummi då det varken finns radial eller diagonal däck till mopeder.mopeder har ju tyg cord medans bilar har metall cord i däcken.
Re: övrigt
Postat: 01 feb 2015, 12:31
av 56:an
I dag har det redan gått en månad på det nya året man tycker precis har börjat, det är inte klokt vad tiden går Suck...
Men nu har jag fått ny data och nya kilobit så internet är snabb som en raket igen

Re: övrigt
Postat: 07 feb 2015, 14:43
av dt50r
Körde till macken idag för att tanka.det är spårigt och blåis i hjulspåren.
Re: övrigt
Postat: 07 feb 2015, 15:29
av dt50r
Det ska bli intressant se hur dt50r reagerar på e10 om det blir av i år? dt50r gör då bara 44km/h nu,så 2,82hkr räckte bara till 44km/h tydligen p.g av 5%etanol i bensinen eller?
Re: övrigt
Postat: 07 feb 2015, 17:05
av Hasse
På tal om avgaspluggar.

Re: övrigt
Postat: 07 feb 2015, 17:14
av Raketaren
Ähhh åk Lamaha istället så slipper ni sadeltäcket...

Re: övrigt
Postat: 07 feb 2015, 17:27
av Baronen
Hasse skrev:På tal om avgaspluggar.

Vilken lustig cylinder!

Re: övrigt
Postat: 07 feb 2015, 18:32
av Hasse
Ja, men "ljuddämparen" är snarare olustig.

Re: övrigt
Postat: 07 feb 2015, 22:32
av Baronen
Hasse skrev:Ja, men "ljuddämparen" är snarare olustig.

Jaa, du tänker såå! Ja, nu när du säger det så är det ju ganska likt Zündapp Jamarcol. .. ;)
Re: övrigt
Postat: 11 feb 2015, 11:54
av dt50r
E85,då går den 8,5%snålare.första växeln brukar ge motorstopp eller hoppa ur i början när jag ska starta dt50r,har fått dt50r att dra 50% mindre brännsle per mil. igår 3,3dl/mil,idag 1,8dl/mil genom att få dt50r att gå rent och sotfritt.det nål höjningen gav är så lite att det syns inte på mätarn utan bara på tomgången,det gav bara +50rpm.
Re: övrigt
Postat: 11 feb 2015, 12:12
av Hasse
Zÿndapp KS50 går 2,98 grader lägre på E4 än på riksväg 90. Om jag sänker kedjeskyddet 1,78mm så märker jag ingen skillnad.
Styret på KS50 går fortare utan att det märks.
Re: övrigt
Postat: 11 feb 2015, 13:50
av 56:an
Hasse skrev:Styret på KS50 går fortare utan att det märks.
Undrar vad du gjort för nån uppfinning nu då?

Re: övrigt
Postat: 11 feb 2015, 13:54
av Hynboholm
Jag ska åka väg 164 till Bengtsfors imorgon, men då tar jag bilen.
Har nyss bestämt mig för att köra på diesel.
Motortempen har jag valt att lägga på 90 grader.
Temperaturen inuti kupén kommer att variera.
Avgaspluggen urmonterad då jag vill komma hem innan mörkret.
Re: övrigt
Postat: 11 feb 2015, 14:23
av Alfredsson
Hynboholm skrev:Jag ska åka väg 164 till Bengtsfors imorgon, men då tar jag bilen.
Har nyss bestämt mig för att köra på diesel.
Motortempen har jag valt att lägga på 90 grader.
Temperaturen inuti kupén kommer att variera.
Avgaspluggen urmonterad då jag vill komma hem innan mörkret.
