Crescent Compact 2VXL 120cc

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Din tvåcylindriga compakt är ett helkul bygge som du ska ha all heder för, håller med dig, den är ju en trevlig moppe på rallyna snacka om nackvridare!...dessutom låter den ju störtskönt slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja den är bland det häftigaste jag sett :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en mer cool compact finns inte. all heder för den som tidigare talare sade. 10 poäng av 10 möjliga. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var bara löst snack av "vårat" Puchpack dom hackar på allt som
har med sachs att göra för dom är avundsjuka :twisted:
Jag var lite sugen på att konstruera nåt liknande förut
Men jag har väl femtioelva andra projekt som aldrig blir klara

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Gustafsson#
Inlägg: 47
Blev medlem: 02 maj 2009, 23:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Gustafsson# »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker denna motorn är något av de fräckaste jag har sett :D
Man måste inte åka fort, bara man åker med stil :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nog tycker jag den skulle orka med mer än 70 kmh det är ju 120 kubik.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
peezee
Inlägg: 118
Blev medlem: 29 sep 2009, 23:00
Ort: Nossebro
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja zappafan... Jag kan kanske förstå att vissa är lite besvikna på toppfarten men det är ju så att jag ökar ju inte toppvarvtalet med två cylindrar. Med en drevning på 15/24 så behöver jag aldrig växla ner, den är vrålstark. Jag kan köra i 4 km/h på tvåan och bara gasa iväg så orken är ju inga problem. Jag hade ju med lätthet kunnat dreva den mycket mer! Jag har ingen erfarenhet av 2 växlad men utväxlingen i växellådan måste ju bara skilja sig mellan 2 & 3 växlad på högsta växeln? Är det någon som vet? Min moppe när jag var 15 var en helt orginal 1252 (3vxl) som jag satte på en orginalcylinder uppborrad till 60cc med dragen plugg, uppborrad förgasare och typ ett 30 drev... den gjorde 70. Det måste vara nån skillnad!!! :?: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag känner iofs lite besvikelse över 73 km/h på en 4 petad staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Jag känner iofs lite besvikelse över 73 km/h på en 4 petad staff_italiamac_fastidioso.gif
Visserligen :cry:, men "suras" raketare gör 75 enligt cykeldator & min cylle är orörd + han har 14 framdrev... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] :headbang:

(menar Sura & gänget är proffs, jag glad amatör..) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
peezee skrev:..har ingen erfarenhet av 2 växlad men utväxlingen i växellådan måste ju bara skilja sig mellan 2 & 3 växlad på högsta växeln? Är det någon som vet? Min moppe när jag var 15 var en helt orginal 1252 (3vxl) som jag satte på en orginalcylinder uppborrad till 60cc med dragen plugg, uppborrad förgasare och typ ett 30 drev... den gjorde 70. Det måste vara nån skillnad!!! :?:
Missförstå mig rätt skitfränt bygge thumb_up , har bara uppgifter på skillnad mellan 3vxl/4vxl utväxlingsförhållande=1,40 & 1,22... <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2 vxl. 1=2,77 2=1,77
3 vxl. 1=3,45 2=2,09 3=1,4
4 vxl. 1=3,88 2=2,25 3=1,5 4=1,22 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Inlägg: 118
Blev medlem: 29 sep 2009, 23:00
Ort: Nossebro
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Missförstå mig rätt skitfränt bygge thumb_up , har bara uppgifter på skillnad mellan 3vxl/4vxl utväxlingsförhållande=1,40 & 1,22...
Det är ingen fara :P . Jag förstår att det känns som att 120cc bör göra 100 km/h :twisted: men det är ju inte hela sanningen. Nog om detta!!!

GOD JUL PÅ ER ALLA!!! slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Inlägg: 118
Blev medlem: 29 sep 2009, 23:00
Ort: Nossebro
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:2 vxl. 1=2,77 2=1,77
3 vxl. 1=3,45 2=2,09 3=1,4
4 vxl. 1=3,88 2=2,25 3=1,5 4=1,22
Tack för informationen Esso!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Inlägg: 118
Blev medlem: 29 sep 2009, 23:00
Ort: Nossebro
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan!!!

Jag behöver lite hjälp!
Jag ska ta bort dekalerna på min moppe och behöver lite tipps om vad som kan funka utan att förstöra för mycket på den spröda nya lacken. Det är nämligen så att mina dekaler är ju svinhäftiga men de sitter inte så bra, bara bitvis. Jag har klistrat över med transperant skyddsplast för att innesluta dekalerna men det blev inte bra så nu har jag beslutat att ta bort hela skiten istället!

Finns det någon som har lite erfarenhet av detta och vill dela med sig så vore jag mycket glad! :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lysfotogen, tändvätska eller lampolja brukar lösa klister från dekaler och vara snällt mot underlaget men prova försiktigt på något undanskymt ställe först. Kan funka med lacknafta också men var försiktig. Är det "vattendekaler" så vet jag inte. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar