Crescent Compact 2VXL 120cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Din tvåcylindriga compakt är ett helkul bygge som du ska ha all heder för, håller med dig, den är ju en trevlig moppe på rallyna snacka om nackvridare!...dessutom låter den ju störtskönt <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
-
- Inlägg: 47
- Blev medlem: 02 maj 2009, 23:00
- Ort: Göteborg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja zappafan... Jag kan kanske förstå att vissa är lite besvikna på toppfarten men det är ju så att jag ökar ju inte toppvarvtalet med två cylindrar. Med en drevning på 15/24 så behöver jag aldrig växla ner, den är vrålstark. Jag kan köra i 4 km/h på tvåan och bara gasa iväg så orken är ju inga problem. Jag hade ju med lätthet kunnat dreva den mycket mer! Jag har ingen erfarenhet av 2 växlad men utväxlingen i växellådan måste ju bara skilja sig mellan 2 & 3 växlad på högsta växeln? Är det någon som vet? Min moppe när jag var 15 var en helt orginal 1252 (3vxl) som jag satte på en orginalcylinder uppborrad till 60cc med dragen plugg, uppborrad förgasare och typ ett 30 drev... den gjorde 70. Det måste vara nån skillnad!!! <!-- </EdIndex> --></div>
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
(menar Sura & gänget är proffs, jag glad amatör..) <!-- </EdIndex> --></div>
Visserligen , men "suras" raketare gör 75 enligt cykeldator & min cylle är orörd + han har 14 framdrev... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]S_Compakt skrev:Jag känner iofs lite besvikelse över 73 km/h på en 4 petad
(menar Sura & gänget är proffs, jag glad amatör..) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Missförstå mig rätt skitfränt bygge , har bara uppgifter på skillnad mellan 3vxl/4vxl utväxlingsförhållande=1,40 & 1,22... <!-- </EdIndex> --></div>peezee skrev:..har ingen erfarenhet av 2 växlad men utväxlingen i växellådan måste ju bara skilja sig mellan 2 & 3 växlad på högsta växeln? Är det någon som vet? Min moppe när jag var 15 var en helt orginal 1252 (3vxl) som jag satte på en orginalcylinder uppborrad till 60cc med dragen plugg, uppborrad förgasare och typ ett 30 drev... den gjorde 70. Det måste vara nån skillnad!!!
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
GOD JUL PÅ ER ALLA!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Det är ingen fara . Jag förstår att det känns som att 120cc bör göra 100 km/h men det är ju inte hela sanningen. Nog om detta!!!zappafan skrev:Missförstå mig rätt skitfränt bygge , har bara uppgifter på skillnad mellan 3vxl/4vxl utväxlingsförhållande=1,40 & 1,22...
GOD JUL PÅ ER ALLA!!! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan!!!
Jag behöver lite hjälp!
Jag ska ta bort dekalerna på min moppe och behöver lite tipps om vad som kan funka utan att förstöra för mycket på den spröda nya lacken. Det är nämligen så att mina dekaler är ju svinhäftiga men de sitter inte så bra, bara bitvis. Jag har klistrat över med transperant skyddsplast för att innesluta dekalerna men det blev inte bra så nu har jag beslutat att ta bort hela skiten istället!
Finns det någon som har lite erfarenhet av detta och vill dela med sig så vore jag mycket glad! <!-- </EdIndex> --></div>
Jag behöver lite hjälp!
Jag ska ta bort dekalerna på min moppe och behöver lite tipps om vad som kan funka utan att förstöra för mycket på den spröda nya lacken. Det är nämligen så att mina dekaler är ju svinhäftiga men de sitter inte så bra, bara bitvis. Jag har klistrat över med transperant skyddsplast för att innesluta dekalerna men det blev inte bra så nu har jag beslutat att ta bort hela skiten istället!
Finns det någon som har lite erfarenhet av detta och vill dela med sig så vore jag mycket glad! <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lysfotogen, tändvätska eller lampolja brukar lösa klister från dekaler och vara snällt mot underlaget men prova försiktigt på något undanskymt ställe först. Kan funka med lacknafta också men var försiktig. Är det "vattendekaler" så vet jag inte. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60