Sida 6 av 10
Postat: 17 dec 2009, 21:42
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Din tvåcylindriga compakt är ett helkul bygge som du ska ha all heder för, håller med dig, den är ju en trevlig moppe på rallyna snacka om nackvridare!...dessutom låter den ju störtskönt

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 dec 2009, 21:45
av bodda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja den är bland det häftigaste jag sett

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 dec 2009, 22:04
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en mer cool compact finns inte. all heder för den som tidigare talare sade. 10 poäng av 10 möjliga. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 dec 2009, 22:18
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var bara löst snack av "vårat" Puchpack dom hackar på allt som
har med sachs att göra för dom är avundsjuka

Jag var lite sugen på att konstruera nåt liknande förut
Men jag har väl femtioelva andra projekt som aldrig blir klara

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 dec 2009, 00:31
av Gustafsson#
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker denna motorn är något av de fräckaste jag har sett

Man måste inte åka fort, bara man åker med stil

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 dec 2009, 15:08
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nog tycker jag den skulle orka med mer än 70 kmh det är ju 120 kubik..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 dec 2009, 18:23
av peezee
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja zappafan... Jag kan kanske förstå att vissa är lite besvikna på toppfarten men det är ju så att jag ökar ju inte toppvarvtalet med två cylindrar. Med en drevning på 15/24 så behöver jag aldrig växla ner, den är vrålstark. Jag kan köra i 4 km/h på tvåan och bara gasa iväg så orken är ju inga problem. Jag hade ju med lätthet kunnat dreva den mycket mer! Jag har ingen erfarenhet av 2 växlad men utväxlingen i växellådan måste ju bara skilja sig mellan 2 & 3 växlad på högsta växeln? Är det någon som vet? Min moppe när jag var 15 var en helt orginal 1252 (3vxl) som jag satte på en orginalcylinder uppborrad till 60cc med dragen plugg, uppborrad förgasare och typ ett 30 drev... den gjorde 70. Det måste vara nån skillnad!!!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 dec 2009, 18:40
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag känner iofs lite besvikelse över 73 km/h på en 4 petad

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 dec 2009, 19:44
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Jag känner iofs lite besvikelse över 73 km/h på en 4 petad

Visserligen

, men "suras" raketare gör 75 enligt cykeldator & min cylle är orörd + han har 14 framdrev... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
(menar Sura & gänget är proffs, jag glad amatör..) <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 dec 2009, 20:13
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
peezee skrev:..har ingen erfarenhet av 2 växlad men utväxlingen i växellådan måste ju bara skilja sig mellan 2 & 3 växlad på högsta växeln? Är det någon som vet? Min moppe när jag var 15 var en helt orginal 1252 (3vxl) som jag satte på en orginalcylinder uppborrad till 60cc med dragen plugg, uppborrad förgasare och typ ett 30 drev... den gjorde 70. Det måste vara nån skillnad!!!

Missförstå mig rätt skitfränt bygge

, har bara uppgifter på skillnad mellan 3vxl/4vxl utväxlingsförhållande=1,40 & 1,22... <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 21 dec 2009, 20:42
av Esso
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2 vxl. 1=2,77 2=1,77
3 vxl. 1=3,45 2=2,09 3=1,4
4 vxl. 1=3,88 2=2,25 3=1,5 4=1,22 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 23 dec 2009, 19:59
av peezee
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Missförstå mig rätt skitfränt bygge

, har bara uppgifter på skillnad mellan 3vxl/4vxl utväxlingsförhållande=1,40 & 1,22...
Det är ingen fara

. Jag förstår att det känns som att 120cc bör göra 100 km/h

men det är ju inte hela sanningen. Nog om detta!!!
GOD JUL PÅ ER ALLA!!!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2009, 11:55
av peezee
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:2 vxl. 1=2,77 2=1,77
3 vxl. 1=3,45 2=2,09 3=1,4
4 vxl. 1=3,88 2=2,25 3=1,5 4=1,22
Tack för informationen Esso!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 jan 2010, 14:15
av peezee
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan!!!
Jag behöver lite hjälp!
Jag ska ta bort dekalerna på min moppe och behöver lite tipps om vad som kan funka utan att förstöra för mycket på den spröda nya lacken. Det är nämligen så att mina dekaler är ju svinhäftiga men de sitter inte så bra, bara bitvis. Jag har klistrat över med transperant skyddsplast för att innesluta dekalerna men det blev inte bra så nu har jag beslutat att ta bort hela skiten istället!
Finns det någon som har lite erfarenhet av detta och vill dela med sig så vore jag mycket glad!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 17 jan 2010, 14:29
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lysfotogen, tändvätska eller lampolja brukar lösa klister från dekaler och vara snällt mot underlaget men prova försiktigt på något undanskymt ställe först. Kan funka med lacknafta också men var försiktig. Är det "vattendekaler" så vet jag inte.

<!-- </EdIndex> --></div>