Så där typ allt sista pysslet avklarat. Även hunnit med att fixa första egna patinan i form av en skadad ny kromsarg till framlampan..
Även om jag brukar skita i nya märken repor bucklor och övrigt som tillkommer efter mina byggen är färdiga så just denna tråkigheten tror jag faktiskt ja beställer ett nytt sådant när det är dags för lite delar till min andra Romet. För ändå en ovanligt tråkig skada och nytt krom vart inte särskilt dyrt heller. Ska även fixa till stödets vinkel till det bättre men centralstöd är och förblir ostadiga på dåligt underlag kanske ett extra till svingen vad det lider.
Igår fick jag betat av en ordentlig runda minst 12 mil gissar den slutade på 13-14 mil. Å skitnöjd gick lika bra som den ser ut. Lättstartad stark lufsar fram perfekt i 50 knyck å då inkluderar det en runt 6mils nonstop hemresa blir fort kallt i T-skirt på kvällen även efter heta sensommardagar.
Det enda som fallerade var hastighetsmätaren urtavla som lossnade under glaset. Ska kika på om detta kan lösas lätt finns ju både nya glas och sarger att köpa i Polen så har inte mätaren farit illa försöker jag nog fixa klart snyggare urtavla i denna hastighetsmätaren än i den andra jag har.
Sen vart jag bara tvungen låta trycka upp ett polskt landsmärke i lite mindre format till bakskärmen att matcha nummerplåten så den lär ju komma i dagarna också.
Men missöden och kvarstående skitsaker ser jag Rometen som färdig och dags njuta av den. Tänkte ta mig till Jönköpingstrakten i helgen för ett mopedrally och testa den i skarp läge också. Men med gårdagens långa provkörningsrunda inte så orolig.
I stort mer än nöjd tycker den blev precis så trevlig som jag tänkt mig. Men om det är Sveriges enda i sitt slag det vet jag inte? Jag har i alla fall inte hört talas om eller sett någon. Eller om det blev som tänkt Sveriges finaste Romet Ogar 205 eller inte? Det får andra avgöra! Men så länge ingen presenterar motsatsen vågar jag ändå påstå det. Skulle jag så motbevisas så lär det i alla fall bli min finaste Romet.
Med detta och en liten bildkaskad får jag kalla projektet som avslutat..