1930 Nymans Verkstäder Rajah
Re: 1930 Nymans Verkstäder Rajah
hur många gamla hjul har du?
Vet ej, typ 30tal av 1920-1940tal, sen kanske 10 nyare Harley.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
då har du en hel del hjul
Och en del mc i olika skick 
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
hur många då, var drar du gränsen hur okomplett?
Har flera motorer med regnummer för motor nummer är hela identiteten vilket var vanligt på 1920tal. Just Rudge Ulster motorn(inte vanlig, eller billig) men ramarna växer ej på träd, motorn ör komplett bara roterar den för se 4 ventilerna röra på sig
Har 4st varav 3 1929 Husqvarna i slags ihop, sen har jag 3 twinar Husqvarna 2st 180 och en 610 som jag har papper på 2 bara maskin. Sen har vi REX, 1928 Rex 350, ca 50% men ram och motor mm, sen har jag en 1922 Rex som är 95% som jag hoppas få igång i år.
Sen Harley, knuckelhead ca 90% men i atomer(vem vill inte ha en knuck) sen 1931 1000cc twin motor och ramstump, sen en 1928 HD JD i atomer. två Panhead en i atomer med och en ihop som blev hel dränkt min 1962 så jävla besviken för den för den måste isär helt. Sen nog en 1929 JD till i lite väl härjat med maskin i delar och söderkapad ram. Och säkert mer.
Har mest Harley och Husqvarna. Sen är inte 98-144cc 1920tal inte med här.
Sen Harley, knuckelhead ca 90% men i atomer(vem vill inte ha en knuck) sen 1931 1000cc twin motor och ramstump, sen en 1928 HD JD i atomer. två Panhead en i atomer med och en ihop som blev hel dränkt min 1962 så jävla besviken för den för den måste isär helt. Sen nog en 1929 JD till i lite väl härjat med maskin i delar och söderkapad ram. Och säkert mer.
Har mest Harley och Husqvarna. Sen är inte 98-144cc 1920tal inte med här.
Du är helt klart en stor samlare, skönt att det inte bara är jag som samlat på mig saker i mängder...
Man måste ju ha att göra, sen grusa översvämningen mycket för mig, som backa 15år minst. Just min 1962 HD Panhead som jag byggt helt ifrån delar och nu måste isär helt när man precis hade plan på ha ihop min Knucklehead men nu hamar den längre bak i kön igen. Bara att få de körbara som nu är dränkna 5st körbara igen kommer ta tid, en kille har min 1925 hd JD och hd sida 750 och han har jobbigt med JD.
Åh fanken, har du en knöl och en panna också.ESGEE skrev: ↑19 jan 2026, 21:55 Man måste ju ha att göra, sen grusa översvämningen mycket för mig, som backa 15år minst. Just min 1962 HD Panhead som jag byggt helt ifrån delar och nu måste isär helt när man precis hade plan på ha ihop min Knucklehead men nu hamar den längre bak i kön igen. Bara att få de körbara som nu är dränkna 5st körbara igen kommer ta tid, en kille har min 1925 hd JD och hd sida 750 och han har jobbigt med JD.
Efter en HVA 420AE var min andra tunga hoj en panna -48 och vem vill inte ha en knöl som du säger. Men nu består hobbylivet på två hjul bara av mopeder, samt en modern hoj som mest står och samlar damm.
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Mopeder är billigare hålla på mopeder än Harley Knöl-Panna eller värre 1920s JD. Men som sagt man måste ha att göra
Köpte mig en 1983 GSX för åka billigare och bättre än allt annat i mc värld, ska bara ha igång den 
fast känns som dyra mc blivit billigare nu, även vissa hd gamla
Till visst del är det så, men ändå inte. Mycket större mc auktioner blir ibland ojämnt i pengar mest oftast blir det ändå massa överpriser på en del. Dock har pre 1920 blivit billigare kraftigt, som den 1917 Indian Powerplus bra komplett i delar skänktes bort för strunt pengar, sett Harley J objekt mitt 1920s gå billigt med. Sen är en körbar med sidovagn nyrenoverad slår alla rekord för en för en Harley JD. Skulle aldrig sälja gammalt nu, är svårt få betalt för det helt klart.
Det kan ju vara så att samlarna på förkringare börjar bli till åren och yngre mc åkare är mer intresserad av nyare hojar?
Kan vara eller samlare gubbar 80-90år klassen håller i för sälja till under pris. Så när de släpper nåt inte kört på 20-30år i över renoverat skick och de med pengar går loss. Ända gång det blir bra utbud i mängde är nån av samlarna dör och dödsboet kontaktar actionsverk eller så blir det container i stället. Men det är ej så mycket längre för yngre vet att det är deg att tjäna. Sen moderna med elstart och allt och 300km/h tilltalar alltid 18-22åringar hårt, precis som 1988 med Suzuki GSXR med pulvret som aldrig förr när man var 18år med mc kort 
Hållit på rota delar till allt möjligt för allt ligger ju i hög i garaget. Men hitta en förgasare som jag blev lite konfys vad det kan vara för, sen fastna jag för märket på sidan, sökte på numret fick nada som svar. Någon som vet, är det Zundapp eller nåt till DKW?
På baksidan finns ett nummer 2324, som jag funderar på vad det är för?