"Grymmen"

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Din Golden Champ är verkligen trevlig även om den spelar i en annan division, den är en vinnare i varje original tävling som finns.Jag tror dessutom att din Eltejp blir lika fin oavsett motstånd i custom klassen <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketarn - :headbang: Dessutom har du oss att köra 30 med! Vi har ju inga fartvidunder heller.... men vi slipper ju blåmärken i fejjan av alla flygfän.

Lorden - Har du hunnit kika på bakhjulet än? Ska bli kul att se den på hjul. :crossedbones: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Raketarn - :headbang: Dessutom har du oss att köra 30 med! Vi har ju inga fartvidunder heller.... men vi slipper ju blåmärken i fejjan av alla flygfän.
Jag har Juh Autopeden som jag tänkte få åka lite med i sommar :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe .. funderar på att göra 2 identiska compakter..
Bra att ha en med lite mindre drag i .
(kan även användas i förebyggande syfte om man ser någon ifrån Hallsta moppers "vore ju lite snopet att bli ifrånåkt :hide: ) :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju jag som mekar dina motorer så du blir nog frånåkt staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*skratt
Menar ju det .. bättre fly än illa fäkta

Satt och spånade med brorsan igår om att ta en riktig mopedsemester
kanske t.o.m utanför sverige (kräver dock kanske att man byter moped , Compakt har varken bekvämlighet eller tank för detta,
inte heller direkt gjord för att dra en kärra :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmmm undrar om flitens lampa lyser i källaren hos lorden :wink: har ju varit farligt tyst på den här tråden ett tag...tror han smygtrimmar grymmen....och tar lite kort så hans kompisar snart får se vidundret på hjul evildevil
heja lorden det är snart vår 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketaren: Du har rätt ,jag tror han sitter i källaren och smeker sitt gröna vidunder, jag hoppas också att han tar bilder sköna som tusan. Mvh Alf-Johan mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mitt "gröna vidunder" får bara smekas av mig eller min sambo och de bilderna kan jag inte lägga ut på det här forumet heller!
Jasså var det "Grymmen" ni menade :oops: jodå det går framåt, uppdateringar kommer 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he klart det var grymmen vi menade, inte din lasersabel :laserswords:
tycker föresten att den ser rosa ut evildevil verkar ju va sambon som har den gröna 8)
vi väntar ju med spänning på uppdateringarna :)
för min del har det stannat upp lite igen eftersom det ligger bitar på lacken till el-tejpen.. :roll:
ska börja titta lite på motorn vid tillfälle, känns som det är fin kompression i den i allafall.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tja det är ungefär en miljon olika småsaker som jag försöker få ihop till Grymmen just nu som tex svingaxel, batterilåda, fästen till bakskärm mm för att kunna provmontera alltihop innan lack av ramen. Sen är det dags för förklädet på igen för att "baka" kedjeskydd, instrumenbräda och bakljusfäste i kolfiber, bara för att vara lite egen :D
Det ska också monteras reedventil på motorn innan den är klar, där hoppas jag kunna övertala Esso till lite fräsjobb på cylindern.
Sen blir det Rock´n roll :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag såg ju att jobbena fortgår på grymmen :) stuket blir ju helt rätt, nu förstår man att den blir rå :wink:
alltid lika kul med lite garagebesök och moppesnack 8)
tackar så mycket för kaffet ... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är det lugnt och stilla på byggfronten, har fått engagera "roadrunnern" Raketarn för att få något gjort, Han har lyckats övertala sin hovsadelmakare att förbarma sig över buttpluggen (eller vad man nu ska kalla Compaktsadeln för) vilket jag är enormt tacksam över eftersom mina egna försök att klä den mest liknar en blandning av mamelucker och buffelpung. Nu ser jag fram emot en snygg sadel att vila rumpen på 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lorden: när kommer det mera bilder på grymmen, är väldigt nyfiken, Mvh Alf-Johan :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Annars finns det på burk Bild som Skydd för den bakre regionen om du inte hinner att få buttpluggen klar till sommaren staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar