ja du hittade verkligen en riktigt fin 2011
Compacten
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm fanken är nålventilen gjord i guldlegering eller 
ja du hittade verkligen en riktigt fin 2011
men det verkar som dom flesta mopparna tappade sina motorkåpor på den tiden... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
ja du hittade verkligen en riktigt fin 2011
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
Lordhelmet
- Inlägg: 403
- Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
- Ort: Rundvik
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det blir så mycket enklare!! <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp supertherm Athenan som jag använder passar inte, hondans bultdelning måste borras/fräsas. Har du ingen topp köp en honda 45mm (Malossi gör en bra.)mocklarn skrev:hej!
tänkte bara fråga om någon har lite tips på vad för topp man kan använda som passar på hondas mt5 45mm cylinder? (så klart med mindre modifieringar)
Esso använder ju en athena, finns det något mer som kan passa tro?
//mocklarn
Det blir så mycket enklare!! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tips , på 2 st EKF som säkert inte blir så dyra
inte i finaste skick (ligger även rätt datummässigt)
http://cgi.ebay.de/SACHS-HERCULES-MOTOR-EKF-4-GANG_W0QQitemZ180352899279QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item180352899279&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
http://cgi.ebay.de/Sachs-Motor-50-ccm-aus-Supra-4-Gang_W0QQitemZ250416519163QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item250416519163&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A4%7C294%3A50 <!-- </EdIndex> --></div>
inte i finaste skick (ligger även rätt datummässigt)
http://cgi.ebay.de/SACHS-HERCULES-MOTOR-EKF-4-GANG_W0QQitemZ180352899279QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item180352899279&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
http://cgi.ebay.de/Sachs-Motor-50-ccm-aus-Supra-4-Gang_W0QQitemZ250416519163QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item250416519163&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A4%7C294%3A50 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
är det alltså möjligt att borra en sådan cylinder till 46 mm? hur går det då med kjolen igentligen?
jag hittar endast k50 kolvar som är 47mm, inga 46mm..., vad har du för kolv? vart har du köpt den?
mvh mocklarn
<!-- </EdIndex> --></div>
hej esso!Esso skrev:Har bestämt mig för 2-vxl motorn till compacten, honda kinacylle borrad till 46mm, justerade portar/porttider, nerkapad Athena surdapp topp, brytarlöst tändsystem. Väntar på att få hem nya veven sen bara att skruva i hop å provstarta! Hoppas att den blir någorlunda körbar (elaka porttider å bara 2-vxl)
är det alltså möjligt att borra en sådan cylinder till 46 mm? hur går det då med kjolen igentligen?
jag hittar endast k50 kolvar som är 47mm, inga 46mm..., vad har du för kolv? vart har du köpt den?
mvh mocklarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
, men det skulle vara mkt sjysst av dig om du kanske kunde tippsa om vart jag kulle kunna få tag i en sådan 46mm kolv?? 
//mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>
okey, då vet jag att det fungerar att borra cylindern så pass!Esso skrev:Ja det går att borra till 46mm! kjolen blir tunn (rammlar lätt av), jag kör med hondakolv+nerfräst cylle=härliga porttider
Har inte kört den så mycket än, den hamnade i skammvrån när vxl-lådan vill krångla
Hittade en bild
//mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D www.norscand.com 

Honda MT5/mb kolven är 46 mm <!-- </EdIndex> --></div>

Honda MT5/mb kolven är 46 mm <!-- </EdIndex> --></div>