Compacten

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm fanken är nålventilen gjord i guldlegering eller :hmm:
ja du hittade verkligen en riktigt fin 2011 thumb_up men det verkar som dom flesta mopparna tappade sina motorkåpor på den tiden... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tog en liten liten provtur med Compacten i dag, den gick framåt i alla fall men det är mycket justeringar kvar. <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D det var bra respons i motorn på den det blir väl bättre med en anan pipa på den :crossedbones: å du lorden kommer att mistick_badwords åt den när du drar för bi han med sacondan :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha joo, och kor KAN flyga staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej!
tänkte bara fråga om någon har lite tips på vad för topp man kan använda som passar på hondas mt5 45mm cylinder? (så klart med mindre modifieringar)
Esso använder ju en athena, finns det något mer som kan passa tro?
//mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mocklarn skrev:hej!
tänkte bara fråga om någon har lite tips på vad för topp man kan använda som passar på hondas mt5 45mm cylinder? (så klart med mindre modifieringar)
Esso använder ju en athena, finns det något mer som kan passa tro?
//mocklarn
Zundapp supertherm Athenan som jag använder passar inte, hondans bultdelning måste borras/fräsas. Har du ingen topp köp en honda 45mm (Malossi gör en bra.)
Det blir så mycket enklare!! <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så .. råkade lägga in samma länk ggr 2
fixat nu... <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn

Inlägg av mocklarn »

Esso skrev:Har bestämt mig för 2-vxl motorn till compacten, honda kinacylle borrad till 46mm, justerade portar/porttider, nerkapad Athena surdapp topp, brytarlöst tändsystem. Väntar på att få hem nya veven sen bara att skruva i hop å provstarta! Hoppas att den blir någorlunda körbar (elaka porttider å bara 2-vxl :mrgreen: )

Bild
hej esso!
är det alltså möjligt att borra en sådan cylinder till 46 mm? hur går det då med kjolen igentligen?
jag hittar endast k50 kolvar som är 47mm, inga 46mm..., vad har du för kolv? vart har du köpt den?

mvh mocklarn :P <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det går att borra till 46mm! kjolen blir tunn (rammlar lätt av :lol: ), jag kör med hondakolv+nerfräst cylle=härliga porttider :D
Har inte kört den så mycket än, den hamnade i skammvrån när vxl-lådan vill krångla :evil:
Hittade en bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det inte lika bra att kanske korta kjolen lite före (få inga dumma tankar nu) <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn

Inlägg av mocklarn »

Esso skrev:Ja det går att borra till 46mm! kjolen blir tunn (rammlar lätt av :lol: ), jag kör med hondakolv+nerfräst cylle=härliga porttider :D
Har inte kört den så mycket än, den hamnade i skammvrån när vxl-lådan vill krångla :evil:
Hittade en bild Bild
okey, då vet jag att det fungerar att borra cylindern så pass! :P , men det skulle vara mkt sjysst av dig om du kanske kunde tippsa om vart jag kulle kunna få tag i en sådan 46mm kolv?? :D

//mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D www.norscand.com :D

Bild

Honda MT5/mb kolven är 46 mm <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn

Inlägg av mocklarn »

Pierre skrev::D www.norscand.com :D

Bild

Honda MT5/mb kolven är 46 mm
tack för infon, men det är ju just det att problemet är det att jag ska ha en k50 kolv som passar på sachs med mt5 cylinger;) :D <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dämmit, ser tuff ut med den där cyllen. Toktrim och 2-växlat brukar ju kunna ge intressant körteknik...

Och oj vilken trevlig 2011!!! Du kanske vill byta bort den mot en GuldDakota :P <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar