<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm fanken är nålventilen gjord i guldlegering eller
ja du hittade verkligen en riktigt fin 2011 men det verkar som dom flesta mopparna tappade sina motorkåpor på den tiden... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tog en liten liten provtur med Compacten i dag, den gick framåt i alla fall men det är mycket justeringar kvar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D det var bra respons i motorn på den det blir väl bättre med en anan pipa på den å du lorden kommer att åt den när du drar för bi han med sacondan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej!
tänkte bara fråga om någon har lite tips på vad för topp man kan använda som passar på hondas mt5 45mm cylinder? (så klart med mindre modifieringar)
Esso använder ju en athena, finns det något mer som kan passa tro?
//mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn skrev:hej!
tänkte bara fråga om någon har lite tips på vad för topp man kan använda som passar på hondas mt5 45mm cylinder? (så klart med mindre modifieringar)
Esso använder ju en athena, finns det något mer som kan passa tro?
//mocklarn
Zundapp supertherm Athenan som jag använder passar inte, hondans bultdelning måste borras/fräsas. Har du ingen topp köp en honda 45mm (Malossi gör en bra.)
Det blir så mycket enklare!! <!-- </EdIndex> --></div>
Esso skrev:Har bestämt mig för 2-vxl motorn till compacten, honda kinacylle borrad till 46mm, justerade portar/porttider, nerkapad Athena surdapp topp, brytarlöst tändsystem. Väntar på att få hem nya veven sen bara att skruva i hop å provstarta! Hoppas att den blir någorlunda körbar (elaka porttider å bara 2-vxl )
hej esso!
är det alltså möjligt att borra en sådan cylinder till 46 mm? hur går det då med kjolen igentligen?
jag hittar endast k50 kolvar som är 47mm, inga 46mm..., vad har du för kolv? vart har du köpt den?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det går att borra till 46mm! kjolen blir tunn (rammlar lätt av ), jag kör med hondakolv+nerfräst cylle=härliga porttider
Har inte kört den så mycket än, den hamnade i skammvrån när vxl-lådan vill krångla
Hittade en bild <!-- </EdIndex> --></div>
Esso skrev:Ja det går att borra till 46mm! kjolen blir tunn (rammlar lätt av ), jag kör med hondakolv+nerfräst cylle=härliga porttider
Har inte kört den så mycket än, den hamnade i skammvrån när vxl-lådan vill krångla
Hittade en bild
okey, då vet jag att det fungerar att borra cylindern så pass! , men det skulle vara mkt sjysst av dig om du kanske kunde tippsa om vart jag kulle kunna få tag i en sådan 46mm kolv??
tack för infon, men det är ju just det att problemet är det att jag ska ha en k50 kolv som passar på sachs med mt5 cylinger;) <!-- </EdIndex> --></div>