Lady La-strada

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tture skrev:Raketaren det är inte snällt att retas så där med en bild på dina nya mätare 8) he he .
Grymt fina moppar i ditt garage :headbang:
ha-ha jo mätarna råkade ju komma med på bilden... :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men :shock: :shock: Inte får du bara ställa undan F-50 så där :x Prova att smörja tändhatten med Largiplex :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dax att lära sig riva i motorer nu Raketaren! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja håller mig till att renovera mopperamarna och snygga till mopederna..motorerna är inte min starka sida...blir bara en massa delar över om jag försöker.. :?

f-50 kommer nog att bli stående ett tag misstänker jag..moppehobbyn består ju i att köra mopparna oxå...har ju fortfarande ett par som fungerar.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Raketaren skrev:nja håller mig till att renovera mopperamarna och snygga till mopederna..motorerna är inte min starka sida...blir bara en massa delar över om jag försöker.. :?

f-50 kommer nog att bli stående ett tag misstänker jag..moppehobbyn består ju i att köra mopparna oxå...har ju fortfarande ett par som fungerar.. :roll:
Jag TÅL F-50....... absolut inte allergisk alls staff_36-1 (Utifall.... :wink: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mitt förslag.. Köp EKF:en av S Compact och sälj din motor. Måste va rätt pris om den är ok. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->känns ju en smula dyrt eftersom min ekf oxå enligt uppgift är nyrenoverad... :) låter det hela stå en stund får jag se hur jag fixar det hela.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur svårt kan det vara? Tycker du ska försöka själv, det kan inte vara annat än lärorikt. Lyckas du skruva tändning så är du ju ett steg på väg mot fulländad motorman.... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Maila mig en bild / eller lägg ut här på hur motorhalvan ska se ut. Så skall jag nog hitta en i lådorna. Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det bestämmer jag själv Pälle..vill jag inte chansa å mickla i motorerna så vill ja inte.. :x som jag sa så gör jag iordning enklare ting.. ger mig inte på den dyra ekf motorn i onödan, den möjliga motor jag skulle kunna ge mig på är en flinta.. :?

jadå Lasse ska fixa en bild så fort jag kommer åt att fota.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hrrm, jag har rensat i min skogsbacke, så en F50 går bra att slänga där :wink:

Nja det är inte så att moppen blivit blöt? har för mig att det va någon sån som tvärvägra i mellsta, :roll:
men efter en vecka på torken så starta moppen och går fortfarande super :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha-ha tompa redan tomt på avlagda zundappmotorer i skogsbacken... staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Raketaren skrev:det bestämmer jag själv Pälle..vill jag inte chansa å mickla i motorerna så vill ja inte.. :x som jag sa så gör jag iordning enklare ting.. ger mig inte på den dyra ekf motorn i onödan, den möjliga motor jag skulle kunna ge mig på är en flinta.. :?

jadå Lasse ska fixa en bild så fort jag kommer åt att fota.. 8)
Jaja, vill man inte så vill man inte. Hoppas den lagar sig själv, det är ovanligt men har hänt :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Raketaren skrev:ha-ha tompa redan tomt på avlagda zundappmotorer i skogsbacken... staff_gemini-1.gif
Nja jag har en som är fin i boa också, men den åker ut på tradyra nu :wink: har hittat en annan moppe som jag måste göra plats i börsen för först 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Pälle skrev:
Raketaren skrev:det bestämmer jag själv Pälle..vill jag inte chansa å mickla i motorerna så vill ja inte.. :x som jag sa så gör jag iordning enklare ting.. ger mig inte på den dyra ekf motorn i onödan, den möjliga motor jag skulle kunna ge mig på är en flinta.. :?

jadå Lasse ska fixa en bild så fort jag kommer åt att fota.. 8)
Jaja, vill man inte så vill man inte. Hoppas den lagar sig själv, det är ovanligt men har hänt :lol:
jo nog lär jag lösa problemet UTAN din hjälp Pälle! :evil: har ledsnat på att höra på vad du tycker nu och dina ironiska kommentarer.. :evil: sköt dina egna motorer så sköter jag mitt..Punkt! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar