Humortråden
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frun vaknar mitt i natten av sin mans högljudda snyftningar från
vardagsrummet. Hon går ut till honom och ser att han gråter så ögonen
nästan trillar ut. -Vad är det? frågar hon.
-Kommer du ihåg för 20 år sen när jag gjorde dig på smällen och din
farsa sa att jag antingen gifter mig med dig eller åker in i fängelse?
... ... -Ja visst, älskling. Hur så? Mannen flämtar efter luft mellan
snyftningarna.
-Jag skulle ha blivit frigiven i kväll <!-- </EdIndex> --></div>
vardagsrummet. Hon går ut till honom och ser att han gråter så ögonen
nästan trillar ut. -Vad är det? frågar hon.
-Kommer du ihåg för 20 år sen när jag gjorde dig på smällen och din
farsa sa att jag antingen gifter mig med dig eller åker in i fängelse?
... ... -Ja visst, älskling. Hur så? Mannen flämtar efter luft mellan
snyftningarna.
-Jag skulle ha blivit frigiven i kväll <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter en konferens för mikrokirurger i New York satt de ledande kirurgerna och drack. När de blivit lite packade började de fundera på sina största triumfer. Den första, en amerikansk kirurg berättade:
- Vi fick in en kille som klämde sig i en press vid ett tryckeri förra året. Allt som var kvar var lillfingret. Vårt lag av kirurger konstruerade en ny hand..., byggde en ny arm och en ny kropp, så att när han till slut återgick till arbetet blev han så effektiv att han gjorde fem personer arbetslösa.
- Det är väl ingenting, sa en australiensisk kirurg. Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Allt som blev kvar var håret. Vi konstruerade En ny skalle, en ny kropp och nya organ och skickade honom tillbaka till arbetslivet. Han blev så effektiv att han gjorde 50 personer arbetslösa.
Den svenska kirurgen ville inte vara sämre:
- En dag när jag var ute och gick kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen till sjukhuset i en soppåse, släppte den på bordet och började jobba. Först slog vi in fisen i ett rövhål, byggde nya skinkor, satte fast en kropp. Armar på den ena änden och ben på den andra änden. Till slut blev det en man som heter Fredrik Reinfeldt och han gjorde ett helt djävla land utan arbete! <!-- </EdIndex> --></div>
- Vi fick in en kille som klämde sig i en press vid ett tryckeri förra året. Allt som var kvar var lillfingret. Vårt lag av kirurger konstruerade en ny hand..., byggde en ny arm och en ny kropp, så att när han till slut återgick till arbetet blev han så effektiv att han gjorde fem personer arbetslösa.
- Det är väl ingenting, sa en australiensisk kirurg. Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Allt som blev kvar var håret. Vi konstruerade En ny skalle, en ny kropp och nya organ och skickade honom tillbaka till arbetslivet. Han blev så effektiv att han gjorde 50 personer arbetslösa.
Den svenska kirurgen ville inte vara sämre:
- En dag när jag var ute och gick kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen till sjukhuset i en soppåse, släppte den på bordet och började jobba. Först slog vi in fisen i ett rövhål, byggde nya skinkor, satte fast en kropp. Armar på den ena änden och ben på den andra änden. Till slut blev det en man som heter Fredrik Reinfeldt och han gjorde ett helt djävla land utan arbete! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mannen fick allvarliga problem när han glömt bröllopsdagen.
'' Jag hoppas att det står en gåva framför garaget som går från 0 till 100 på mindre än 5 sekunder''
Nästa dag hittade hans fru ett litet paket framför garaget.Paketet innehöll en helt ny badrumsvåg.
Mannen vårdas fortfarande på sjukhus.
<!-- </EdIndex> --></div>
'' Jag hoppas att det står en gåva framför garaget som går från 0 till 100 på mindre än 5 sekunder''
Nästa dag hittade hans fru ett litet paket framför garaget.Paketet innehöll en helt ny badrumsvåg.
Mannen vårdas fortfarande på sjukhus.

- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Humor eller inte det kan man möjligen tvista om?
Denna fil(m) måste man kolla på många gånger för att ha full koll. Helst måste man först kolla utan att föra muspekaren över bilden för att se hur alla tror att det är och ser ut.
Men när du tittar igen för du muspekaren över bilderna så ser man hur det är och ser ut i verkligheten.
Tar nog ett par visningar innan man har full koll.
http://www.byturen.com <!-- </EdIndex> --></div>
Denna fil(m) måste man kolla på många gånger för att ha full koll. Helst måste man först kolla utan att föra muspekaren över bilden för att se hur alla tror att det är och ser ut.
Men när du tittar igen för du muspekaren över bilderna så ser man hur det är och ser ut i verkligheten.
http://www.byturen.com <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En gift man hade ett förhållande med sin sekreterare.
En dag blir lusten för stor för dem och de for hem till henne där de hade vild älskog hela eftermiddagen.
Utpumpade efter timmar med vild sex, så somnade de och vaknade inte förrän vid åttatiden på kvällen.
...
Medan mannen slängde på sig kläderna bad han kvinnan om att ta med hans skor ut ock gnida in dem med gräs och jord. Hon tyckte det var lite underligt men gjorde som han sagt. Han tog på sig skorna och for hem.
- Var har du varit, frågade hans fru så fort han kom innanför dörren.
- Älskling, jag kan inte ljuga för dig… Jag har haft ett förhållande med min sekreterare, och vi har haft sex hela eftermiddagen. Jag somnade och vaknade inte förrän klockan åtta.
Frun stirrar ned på hans skor och säger:
- Din förbannade lögnhals! Du har varit och spelat golf! <!-- </EdIndex> --></div>
En dag blir lusten för stor för dem och de for hem till henne där de hade vild älskog hela eftermiddagen.
Utpumpade efter timmar med vild sex, så somnade de och vaknade inte förrän vid åttatiden på kvällen.
...
Medan mannen slängde på sig kläderna bad han kvinnan om att ta med hans skor ut ock gnida in dem med gräs och jord. Hon tyckte det var lite underligt men gjorde som han sagt. Han tog på sig skorna och for hem.
- Var har du varit, frågade hans fru så fort han kom innanför dörren.
- Älskling, jag kan inte ljuga för dig… Jag har haft ett förhållande med min sekreterare, och vi har haft sex hela eftermiddagen. Jag somnade och vaknade inte förrän klockan åtta.
Frun stirrar ned på hans skor och säger:
- Din förbannade lögnhals! Du har varit och spelat golf! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tre män satt och skröt över vilka uppgifter och krav de hade på sina fruar.
Den första mannen hade gift sig med en kvinna från östkusten och han hade
bestämt ställt krav att hon skulle sköta disken och städa huset.
... Det tog ett par dagar utan att han såg något, men på tredje dagen kom han
hem till ett rent hus med disken diskad och undanställd.
Den andra mannen berättade att han hade gift sig med en kvinna från Skåne.
Han hade gett frun tydliga order att det var hennes uppgift att
sköta all disk, matlagning och städning.
Första dagen såg han inga resultat, andra dagen såg han att det blivit lite bättre.
Tredje dagen såg han att huset var välstädat, disken klar och det stod en
vällagad middag på bordet.
Den tredje mannen hade gift sig med en kvinna från norra Sverige.
Han hade sagt till henne att hennes plikter var att hålla huset välstädat, diska, klippa gräsmattan,
sköta tvätten och varm mat skulle stå på bordet varje dag.
Han sa att första dagen såg han ingenting, andra dagen såg han heller ingenting.
På tredje dagen hade svullnaden lagt sig såpass att han kunde se lite på ena ögat.
I alla fall nog för att fixa en macka och fylla diskmaskinen. <!-- </EdIndex> --></div>
Den första mannen hade gift sig med en kvinna från östkusten och han hade
bestämt ställt krav att hon skulle sköta disken och städa huset.
... Det tog ett par dagar utan att han såg något, men på tredje dagen kom han
hem till ett rent hus med disken diskad och undanställd.
Den andra mannen berättade att han hade gift sig med en kvinna från Skåne.
Han hade gett frun tydliga order att det var hennes uppgift att
sköta all disk, matlagning och städning.
Första dagen såg han inga resultat, andra dagen såg han att det blivit lite bättre.
Tredje dagen såg han att huset var välstädat, disken klar och det stod en
vällagad middag på bordet.
Den tredje mannen hade gift sig med en kvinna från norra Sverige.
Han hade sagt till henne att hennes plikter var att hålla huset välstädat, diska, klippa gräsmattan,
sköta tvätten och varm mat skulle stå på bordet varje dag.
Han sa att första dagen såg han ingenting, andra dagen såg han heller ingenting.
På tredje dagen hade svullnaden lagt sig såpass att han kunde se lite på ena ögat.
I alla fall nog för att fixa en macka och fylla diskmaskinen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he undrar om den här killen fick lite ont i huvet... 
http://www.youtube.com/watch?v=TXPQY_VRP6M <!-- </EdIndex> --></div>

http://www.youtube.com/watch?v=TXPQY_VRP6M <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
För att inte hamna i liknande situation så avstår man att gå på krogen ( dessutom är det billigare från systemet ) <!-- </EdIndex> --></div>pangerva skrev:Humor eller inte det kan man möjligen tvista om?
http://www.byturen.com
Dataordlista
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Backup Ligga på mageBluetooth Hos den som plockat blåbärCaschminne Håller reda på pengarnaDatabas Digitalt baskompDVD Det var det....E-post Långsammare än både A-post och B-postFildelning En halv liter varGränssnitt Knivslagsmål i SvinesundGästbok Bok om bakning av brödHemsida Gavel på husetHårddisk Disk som stått över natten……Hårddiskkrasch ……. som man tappat i golvetInternminne Anekdot från KumlaJoystick Avlång gurka, förvaras ej i närheten av musenJPEG Litet golftillbehörLaptop Mössa på sameLäsplatta SkrivbordMegahertz En stor biluthyrningsfirmaMetataggar FiskekrokarMicrosoft Stoppning till kuddar och täckenModem Motsats till ödemModerkort Bild på mammaMusmatta Libresse UltraPlattskärm När man suttit på kepsenProgramvara Säljs på TV-shopRadiolänk Lås som gör att du får ha radion i fredSD-kort Idolbild på Jimmy ÅkessonScroll-mus Här ingrep censurenSMS Som PMS fast efteråtSurfa Hälla i tvättmedel i tvättmaskinUppgradering Värma termometernUSB Landet som kommer efter USAVirusskydd Avhållsamhet är bäst <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är lätt att göra en kvinna lycklig!
Man behöver bara bli hennes:
1. Kompis
2. Vän
... 3. Älskare
4. Bror
5. Far
6. Martyr
7. Lärare
8. Köksmästare
9. Mekaniker
10. Rörmokare
11. Inredningsarkitekt
12. Designer
13. Sexolog
14. Elektriker
15. Gynekolog/Barnmorska
16. Psykiatriker/Psykolog
17. Trollkarl
Eller vara:
18. Ordningssam
19. Vågad
20. Sympatisk
21. Atletisk
22. Öm
23. Hövlig
24. Gentleman
25. Intelligent
26. Uppfinningsrik
27. Klok
28. Söt
29. Stark
30. Förståndig
31. Tolerant
32. Försiktig
33. Ambitiös
34. Lugn
35. Tapper
36. Oövervinnerlig
37. Pålitlig
38. Respektfull
39. Passionerad
40. Och utöver allt annat: Solvent, mycket solvent!
På samma sätt ska man vara uppmärksam på att:
a) Inte vara svartsjuk, men inte heller vara ointresserad.
b) Ha bra relationer med hennes familj, men inte ägna mer tid åt dem
än åt henne.
c) Ge henne frihet, men ändå visa sig något bekymrad över var
hon har varit.
Det är förstås oerhört viktigt att inte glömma:
Datum, tid och plats för ert första möte/er första date.
Första kyssen (Tid, datum, plats o dyl)
Namn på artist/grupp samt namn på "er sång".
Datum, tid och plats då ni "blev ihop på riktigt".
Datum, tid och plats då man förlovade sig
Datum, tid och plats då man gifte sig
Namnsdag (Glöm inte eventuella mellannamn!)
Menstruationsdag
Födelsedagar för: barn, föräldrar, mor- och farföräldrar, hennes älskade morbror, bröder och förstås hennes bästa väninna.
Om man följer dessa instruktioner till punkt och pricka är det ändå ingen fullkomlig garanti för att hon ska bli lycklig, därför att hon kan känna sig involverad i en alldeles för perfekt relation och sticka iväg med den första sol-och-vårare som hon träffar på.
Gud har sagt: Älska dem!
Men han sa aldrig att man skulle förstå sig på dem.
Att göra en man lycklig är något enklare.
Han behöver endast:
1. Sex
2. God mat <!-- </EdIndex> --></div>
Man behöver bara bli hennes:
1. Kompis
2. Vän
... 3. Älskare
4. Bror
5. Far
6. Martyr
7. Lärare
8. Köksmästare
9. Mekaniker
10. Rörmokare
11. Inredningsarkitekt
12. Designer
13. Sexolog
14. Elektriker
15. Gynekolog/Barnmorska
16. Psykiatriker/Psykolog
17. Trollkarl
Eller vara:
18. Ordningssam
19. Vågad
20. Sympatisk
21. Atletisk
22. Öm
23. Hövlig
24. Gentleman
25. Intelligent
26. Uppfinningsrik
27. Klok
28. Söt
29. Stark
30. Förståndig
31. Tolerant
32. Försiktig
33. Ambitiös
34. Lugn
35. Tapper
36. Oövervinnerlig
37. Pålitlig
38. Respektfull
39. Passionerad
40. Och utöver allt annat: Solvent, mycket solvent!
På samma sätt ska man vara uppmärksam på att:
a) Inte vara svartsjuk, men inte heller vara ointresserad.
b) Ha bra relationer med hennes familj, men inte ägna mer tid åt dem
än åt henne.
c) Ge henne frihet, men ändå visa sig något bekymrad över var
hon har varit.
Det är förstås oerhört viktigt att inte glömma:
Datum, tid och plats för ert första möte/er första date.
Första kyssen (Tid, datum, plats o dyl)
Namn på artist/grupp samt namn på "er sång".
Datum, tid och plats då ni "blev ihop på riktigt".
Datum, tid och plats då man förlovade sig
Datum, tid och plats då man gifte sig
Namnsdag (Glöm inte eventuella mellannamn!)
Menstruationsdag
Födelsedagar för: barn, föräldrar, mor- och farföräldrar, hennes älskade morbror, bröder och förstås hennes bästa väninna.
Om man följer dessa instruktioner till punkt och pricka är det ändå ingen fullkomlig garanti för att hon ska bli lycklig, därför att hon kan känna sig involverad i en alldeles för perfekt relation och sticka iväg med den första sol-och-vårare som hon träffar på.
Gud har sagt: Älska dem!
Men han sa aldrig att man skulle förstå sig på dem.
Att göra en man lycklig är något enklare.
Han behöver endast:
1. Sex
2. God mat <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Diskussion
Några kvinnor från olika länder satt och pratade om en viss
manlig kroppsdel.
Svenskan: - I Sverige kallar vi den för snöbollen, för den blir hård
när man kramar den.
Italienskan: - Vi kallar den för ridån, för den går ner efter varje
akt. Då kom det en nunna och sa:
- Vi kallar den för legenden, för alla har hört talas om den,
men ingen har sett den. <!-- </EdIndex> --></div>
Några kvinnor från olika länder satt och pratade om en viss
manlig kroppsdel.
Svenskan: - I Sverige kallar vi den för snöbollen, för den blir hård
när man kramar den.
Italienskan: - Vi kallar den för ridån, för den går ner efter varje
akt. Då kom det en nunna och sa:
- Vi kallar den för legenden, för alla har hört talas om den,
men ingen har sett den. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I klassrummet
Det var fredag, den sista lektionen och barnen var osedvanligt stökiga.
Efter ett tag fick den vikarierande läraren nog och röt: "Vill alla idioter i klassrummet vara vänliga att stå upp?"
Det blev helt tyst och stilla i klassrummet men efter ett tag reste sig lille Per upp.
Läraren blev överrumplad och frågade: "Varför anser du dig vara en idiot?"
Lille Per svarade: "Det gör jag inte. Men jag tyckte att det var synd att du skulle stå upp alldeles ensam." <!-- </EdIndex> --></div>
Det var fredag, den sista lektionen och barnen var osedvanligt stökiga.
Efter ett tag fick den vikarierande läraren nog och röt: "Vill alla idioter i klassrummet vara vänliga att stå upp?"
Det blev helt tyst och stilla i klassrummet men efter ett tag reste sig lille Per upp.
Läraren blev överrumplad och frågade: "Varför anser du dig vara en idiot?"
Lille Per svarade: "Det gör jag inte. Men jag tyckte att det var synd att du skulle stå upp alldeles ensam." <!-- </EdIndex> --></div>