Söndags- måndagsfrågan - moped och annat kul

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Satt och skannade Fram King kataloger i söndags och fick då iden till Söndagsfrågan. Katalogen sprängskissbilden är hämtad ifrån är är från 1970.
Så reservdelskatalogen på Ankermotorn kommer ut på hemsidan nästa söndag om någon skulle behöva en sånn i framtiden. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:wink:
Här finns en live på min mopedhylla
http://cylinderloppet.zoomin.se/P3293565
det var nog ingen populär modell med ankmotor.
:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack, grannen jag orkade inte googla just då för jag har packat upp en Traderapaket i kväll. Mest flipp men även en och annan flopp. Tyvärr får man inte alltid alla uppgifter utan får istället gissa sig fram med hjälp av bilden och det är inte alltid det blir rätt. Nu måste jag försöka stänga ner köpfunktionen på Tradera och aktivera säljmodulen istället annars är ligger personlig konkurs farligt nära. Jag har alltid tidigare stått emot säljtryck men Tradera var en farlig j-vel för mig. Det påminner om en jättelik loppis eller veteranmarknad där man kan fynda dygnet runt sju dagar i veckan året runt. I kväll var det t.ex. kullager skitbilligt och jag fick blunda och genast logga ut....

Nu har vintern kommit här också. Det är vitt ute och snöar och blåser till och från. Det är ett typiskt vinterförhållande här i sydöstra Sverige när kalla nord- och nordostvindar sveper över östersjön och bildar snöbyar över öarna och kusten. Förra och förrförra vintern blev det många decimeter på grund av det. Typiskt är att det bara är här, resten av landet kan ha hur fint vinterväder som helst då. Lev gott allihopa! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jag fortsätter gissa på Fram/King, vill minnas de åxo tog fram en enkel trampmoppe för att kunna konkurrera med de andra tillverkarna just vid den tiden.
oregonian_congratulations.gif 56:an
Jag missade att du var först med rätt svar :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pälle

Inlägg av Pälle »

Grannen skrev:Snyggt jobbat 56an - du var hela 13 minuter Fram(för) pälle med ditt korrekta mopednamn :idea:
Pälle var snabbast sen med att googla fram :idea: modellen
Nix, jag googlade inte utan jag plockade fram en av Lars Golbes böcker :) <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åjo - Pälle - en typ av googling är väl det....du kanske har googels :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Grannen skrev:Åjo - Pälle - en typ av googling är väl det....du kanske har googels :wink:
Ånej, jag drog mig till minnes att jag sett nåt spinkigt mopedelände med ett sånt därnt stort remhjul. När 56an skrev Fram så visste jag exakt var jag sett den.

Googling sker endast på internet och goggles har jag inte, däremot brillor 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hehe :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Denna modell var vanligen en Monark, men vilket märke har denna?

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är rätt säker på att det är en Wici. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte en Wici, det är ännu mer udda <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

Amarace skrev:Jag är rätt säker på att det är en Wici.
jo <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild skannad direkt från original broschyren. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, ja som hade för mig det var en Wici, hade en Broschyr en gång i tiden på just Wici o den hade precis den där dekoren på tanken.

Men då vete attan vad det är. Kan ju rabbla upp alla monarksubstitut, men det blir ju orättvist :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan ju hända att detta bolag snott dekoren från Wici för deras egen dekal syns inte på bilden. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar