Mcb 1252 4-Växlad

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjusigt thumb_up men är nog mest avundsjuk på ditt mekrum.
Får nog bli en sväng till IKEA :hmm: tresits tvåsits eller hörnsoffa måntro :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
selma skrev:Tjusigt thumb_up men är nog mest avundsjuk på ditt mekrum.
Får nog bli en sväng till IKEA :hmm: tresits tvåsits eller hörnsoffa måntro :wink:
okej haha . ja kör me hörnsoffa i mekrummet. tur man har en så snäll sambo som tillåter mig ha mopeden inne!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, var rädd om henne. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade en soffa i verkstaden en sommar
Det var inte alls bra , hade en kompis som höll på och byggde en folkracebil hos mig , varje dag han kom så hade han en låda öl med sig.
Vi skruvade , tog en öl , skruvade lite till ... sen hamnade v i soffan med öllådan :P
Så blev det inge mer gjort den dagen , och inte dagen efter heller :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Braxmatte skrev:Jag hade en soffa i verkstaden en sommar
Det var inte alls bra , hade en kompis som höll på och byggde en folkracebil hos mig , varje dag han kom så hade han en låda öl med sig.
Vi skruvade , tog en öl , skruvade lite till ... sen hamnade v i soffan med öllådan :P
Så blev det inge mer gjort den dagen , och inte dagen efter heller :oops:
fördelen jag har då e att ja ej dricker alltså. haha så ja pysslar lite smått varje dag. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det är kul med tjänster när det funkar..Men ibland kräver dom gentjänster å det kan bli mindre kul..
Farsan fick en gång i tiden liten pluttgrej fixad på sin borstviska till sin jaktpuffra. Sen kom gubben med ngt så djävulskt med gentjänster Farsan som är plattsättare/murare fick jobba som en gris i flera dagar för att bli kvitt snubben. Har själv råkat ut för personer som man evigt blir i tacksamhetsskuld till så jag tvingar numera alltid dom att ta betalt eller att vi gör allt klart så det inte blir ngt gorm..för gorm kan det bli det kan jag lova..

Hur som helst är jag impad av din hastighet å finishen i projekten! go for it! :D snyggt med vit förresten fick direkt en bild inför mitt inre..röda fälgar vita däcksidor röd flakesadel med vit kederlist röda flakehandtag texasstyre polerad motor ..ohh så nice!
Jo soffa har man haft i garaget men nu har man inte plats längre men det var härliga tider med garagefester musik å allt vad därtill hör utom att skruva då förstås.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft en vit compact, den håller sig inte ren så länge. :( <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Rexxy skrev:Jag har haft en vit compact, den håller sig inte ren så länge. :(
tvätta e minsta bekymret!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

dr.novolette skrev:ja det är kul med tjänster när det funkar..Men ibland kräver dom gentjänster å det kan bli mindre kul..
Farsan fick en gång i tiden liten pluttgrej fixad på sin borstviska till sin jaktpuffra. Sen kom gubben med ngt så djävulskt med gentjänster Farsan som är plattsättare/murare fick jobba som en gris i flera dagar för att bli kvitt snubben. Har själv råkat ut för personer som man evigt blir i tacksamhetsskuld till så jag tvingar numera alltid dom att ta betalt eller att vi gör allt klart så det inte blir ngt gorm..för gorm kan det bli det kan jag lova..

Hur som helst är jag impad av din hastighet å finishen i projekten! go for it! :D snyggt med vit förresten fick direkt en bild inför mitt inre..röda fälgar vita däcksidor röd flakesadel med vit kederlist röda flakehandtag texasstyre polerad motor ..ohh så nice!
Jo soffa har man haft i garaget men nu har man inte plats längre men det var härliga tider med garagefester musik å allt vad därtill hör utom att skruva då förstås..
min gentjänst till denna killen är inte så allvarlig. skall byta framdrev o justera växlar på hans compact. så ja e glad i alla fall!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kul Doc att du gillar det ja gör! mer bilder kanske redan ikväll. i bästa fall e den på hjul då!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var ju en lindrig gentjänst! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gav dämparna bak lite färg i all hast. duger så länge till man har ekonomi till nya!!

Bild

Bild

ne nu ska ja gå ner i källarn o hämta ett hjul o greja med vid tv:n. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skönt att sitta i soffan framför tv:n och pilla. biggrin <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fixade till hjullagren fram. de låg en o annan halv kula. inte konstigt de gick tungt. men nu e de bättre. satte hjulet¨på plats o skulle känna på fjädringen men gaffeln går lite för trögt så den ska ja att ta isär igen. e ju lättskruvat med nya skruv o inget som sitter fastrostat. satte skärmstagen bak på plats så ja kunde dra stötdämparna bak. de fick nya fina kupolmuttrar. ingen tture puts kanske men ja ska bruka denna sen o den ska ej på utställning.

Bild

Bild

kommentera gärna vad ni tycker. säg till om ja gör tokigt! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går för fort Niklas! :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar