Sida 6 av 10

Postat: 19 mar 2012, 19:42
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:
P-plats.se skrev:
fatchance skrev:Men du måste sänka ner sadeln. Stolpen får absolut inte synas!
(Det är en oskriven lag :wink: )
Dubbelmoral...
Inte bryta mot oskrivna lagar när hela bunten här kör trimmat!? :whistle2:
:D Jo förvisso kör väl några lite trimmat, men ibland måste man!

Mest för att kompensera diverse viktökningar som har smugit sig på
sedan 15års åldern - man vill ju ha samma "fart" känsla nu som man upplevde det då!

Peppe > Längden spelar ingen roll! :wink:
Självklart är vissa lagar viktigare att följa än andra... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 mar 2012, 20:10
av Peppes Bodega
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev:
Peppes Bodega skrev:
zappafan skrev:*Puch Florida -71 (...?)
*Crescent Raket (SÅLD)
*Crescent 1209 (SÅLD)
*Zündapp KS50(SÅLD)

När blir den här till salu då :?:
Det blir den när någon betalar rätt summa :D
Pappa är sugen 8)
Då får pappa komma och vifta med en tjock sedelbunt :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 mar 2012, 20:51
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Peppes Bodega skrev:
ilogurra skrev:
Peppes Bodega skrev:
zappafan skrev:*Puch Florida -71 (...?)
*Crescent Raket (SÅLD)
*Crescent 1209 (SÅLD)
*Zündapp KS50(SÅLD)

När blir den här till salu då :?:
Det blir den när någon betalar rätt summa :D
Pappa är sugen 8)
Då får pappa komma och vifta med en tjock sedelbunt :wink:
Hur tjock? 8) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2012, 17:36
av Peppes Bodega
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stötte på lite problem ...kablarna från tändplattan är lite för korta så kopplingsplinten hamnar på "fel" ställe och kan inte få plats i ramen utan hamnar vid luftburken ungefär.
Hur ska man göra?Skarva kablarna utanför tändplattan eller försöka få bort svänghjulet och skarva dom där inne?
Alla tips är välkomna! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2012, 17:43
av c.impala
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kablarna är inte för korta,de kopplas samman i sockerbiten som ligger dold och skymd av luftburken och drevkåpan. Ska inte kopplas ihop bak motorn. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 21 mar 2012, 17:59
av Peppes Bodega
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ahhhh...tackar!Då fick man nya krafter igen!
Har du någon bild på hur det ska se ut? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 22 mar 2012, 18:56
av c.impala
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har inga bilder men gå in på
http://www.puchverkstan.se/?m=4&s=3
och kolla på projekten med Texas eller Alabaman där finns några rätt bra bilder på hur det ska se ut <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 mar 2012, 06:10
av Peppes Bodega
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stötte på patrull igen...

Jag skulle montera kopplingsvajern och hävarmen på kopplingen står åt "fel" håll.Utåt,framåt.Om jag däremot tar bort fjädern undertill ner i motorn,som går in i hävarmen, så kan man flytta hävarmen rätt och fjäderkraften gör att den ändå går tillbaka.
Men om man monterar fjädern som är i motorblocket och in i hävarmen kommer hävarmen alltså i fel läge.Försöker lista ut hur man fixar till läget på armen men lyckas inte.
Problemet är mest att man aldrig tidigare skruvat med Puch kanske... :oops:

Hur ska man göra för att det ska bli rätt?

//Peppe

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 23 mar 2012, 11:43
av 60 cc
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lossa centreringsmuttern i oljekåpan, ta av den. Vrid på dragarmen i kopplingsdragbulten. Den är platt på ena sidan, armens pinne - den som går från armen i oljekåpan - har motsvarande platt sida. När de blir kompisar funkar allt. Här är det vanligt att folk med våld försöker få delarna att fungera, slutar alltid med att dragbulten går åt h-e <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 mar 2012, 15:44
av Peppes Bodega
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick ordning på kopplingen igår.
Och idag fyllde jag på olja och bensin samt provkörde en bit.
Gick kanonbra i både motor och växellåda.
Dessutom fick jag elen att funka vilket jag inte trodde.Ska nu bara skaffa ett nytt lock till flottören eftersom det läcker lite där.

Monterade även dekalerna på bakskärmen.Blev inte jättesnyggt men dom ska ju vara där.

Bilder kommer senare. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 25 mar 2012, 23:14
av PUCH-60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej du kan få låna en bild på min så länge! :oops:Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 mar 2012, 17:29
av Peppes Bodega
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Supersnygg Florida "PUCH-60"!

Idag byttes svänghjulstallriken eftersom den som var monterad såg bra sliten ut och gick inte att få ordning på.
Farsgubben tjatar om att jag ska ha en Hacke-dekal på tallriken eftersom det enligt honom var rätt vanligt "förr i tiden".

Men jag vet inte var det finns.

Lackade även luftburken (som tidigare var röd) och fick dessutom hem lite delar från Puchverkstan bl.a luftfilter och lite smått & gott.


Förhoppningsvis blir Floridan helt klar i helgen. :bananas: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 mar 2012, 18:49
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Supersnygg Florida "PUCH-60"! ?????

Vadå -60? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 mar 2012, 19:02
av Peppes Bodega
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han som skrev inlägget innan mig kallar sig "PUCH-60" och jag hänvisade till hans Puch Florida som var på bild. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 27 mar 2012, 22:05
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja så var det. Man måste minutsiöst läsa allt :lol: <!-- </EdIndex> --></div>