<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ALLTSÅ - Man måste läsa annonsen till auktionen NOS betyder
allt för den som vill återskapa en NY moped från tiden och då med
gamla NYA grejer och då kostar det...faan, hur många nav tror ni det finns
från tiden som är nya år 2010...
Gamla beggade nav är som att äta rutten köttfärs för dom killar/tjejer
som letar NOS-prylar. Kom igen - vakna till va. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:ALLTSÅ - Man måste läsa annonsen till auktionen NOS betyder
allt för den som vill återskapa en NY moped från tiden och då med
gamla NYA grejer och då kostar det...faan, hur många nav tror ni det finns
från tiden som är nya år 2010...
Gamla beggade nav är som att äta rutten köttfärs för dom killar/tjejer
som letar NOS-prylar. Kom igen - vakna till va.
Visst NOS e NOS men skall man renovera till toppskick så är ett fint oskadat nav precis lika bra. o kostar inte ens hälften av de där pengarna. skulle du själv köpa nav för de pengarna om du behöver ett eller skulle du avvakta o leta bättre beg?? hihi. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska man bygga en NOS NOS moppe kommer det bli dyrt. Men det är ju det ända rätta om man vill ha 100% originalmoppe.
Nöjer man sig med att den ska se original ut, så duger det med dem nytillverkade delarna idag. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle köpa NOS om jag letade NOS, absolut. Och jag menar att dom
som letar NOS garanterat inte köper bättre begagnat till en moped som
ska renoveras med NOS-prylar Det gäller garanterat alla oavsett vad
som ska renoveras med NOS grejer. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Jag skulle köpa NOS om jag letade NOS, absolut. Och jag menar att dom
som letar NOS garanterat inte köper bättre begagnat till en moped som
ska renoveras med NOS-prylar Det gäller garanterat alla oavsett vad
som ska renoveras med NOS grejer.
jo de e klart men renoverar man på de viset skulle man knappt våga köra moppen i räädsla om minsta repa eller annan skada. men ska de tok renoveras o va som museum objekt går de ju bra. men de kan nog bli dyrt o i många fall kanske aldrig bli klart då kanske en NOS pryl saknas, hihi <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt klart så använder de flesta NOS renoverare EJ sina mopeder som bruksmopeder utan dom står oftast utställda på tex museum,företagsskyltfönster,etc.. Sen så har dom flesta en bruksmoped eller 2 <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Helt klart så använder de flesta NOS renoverare EJ sina mopeder som bruksmopeder utan dom står oftast utställda på tex museum,företagsskyltfönster,etc.. Sen så har dom flesta en bruksmoped eller 2
Var det inte Kameruns?
Eller som tandläkarn sa: Bit ihop och sluta gnäll! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:lol: Ville inte sno citatet helt
"Bättre en bulle i ugnen än ett helt tomt degkärl"
Tror nog att man måste röra sig mot bingen - john blund sitter på ögonlocket -
han har nog strött lite sömnpulver kan jag tro.. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Helt klart så använder de flesta NOS renoverare EJ sina mopeder som bruksmopeder utan dom står oftast utställda på tex museum,företagsskyltfönster,etc.. Sen så har dom flesta en bruksmoped eller 2
Det där vet man iofs inte mycket om , jag vet att måååånga väljer att göra sin hemrenovering med MYCKET nos prylar , sen åker dom några ggr , sen säljs den till ett fyndpris (om man ser till kostnaden) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En gammal moped renoverad med NOS originaldelar, är den mopeden fortfarande "original"? Jag får inte ihop det, men jag kanske är dum. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svaret på frågan är: hur gjorde fabriken då dom satte ihop mopeden, jo dom
tog nya delar och satte ihop en "ny" moped och sålde den som ny, idag då NOS killar/tjejer renoverar med nosdelar så gör dom på samma sätt, Splitternytt ihopsatt/NOS i varje detalj och då menar jag 100% av mopeden,
inte gammal beggad ram och nån beggad använd pryl här och var, svaret blir alltså:
FULLSTÄNDIGT ORIGINAL FRÅN TIDEN..
Var detta nog tydligt för alla att förstå eller vill ni att jag förtydligar mig <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Svaret på frågan är: hur gjorde fabriken då dom satte ihop mopeden, jo dom
tog nya delar och satte ihop en "ny" moped och sålde den som ny, idag då NOS killar/tjejer renoverar med nosdelar så gör dom på samma sätt, Splitternytt ihopsatt/NOS i varje detalj och då menar jag 100% av mopeden,
inte gammal beggad ram och nån beggad använd pryl här och var, svaret blir alltså:
Var detta nog tydligt för alla att förstå eller vill ni att jag förtydligar mig
Jag förstår absolut, men det kan inte vara så många som får ihop en helt ny moped med NOS-delar, eller? <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Svaret på frågan är: hur gjorde fabriken då dom satte ihop mopeden, jo dom
Var detta nog tydligt för alla att förstå eller vill ni att jag förtydligar mig
Jag förstår absolut, men det kan inte vara så många som får ihop en helt ny moped med NOS-delar, eller?
Så fort man lackar om så frångår man från originalskick. Det är nog ingen bra ide och lacka med NOS lack och då faller hela konceptet med en Originalmoppe byggd på NOS = Precis som från fabrik. <!-- </EdIndex> --></div>