Raketarens SAAB tråd
Re: Raketarens SAAB tråd
Ett tips till SAAB ägare: http://folkraceshop.se/stotdampare-saab-99-900
nu kommer INTE denna att gå folkrace..kommer att bli en helt vanlig veteranbil..
var ju på turne till Krokom idag å hämtade en huv som passar till snetrean...fick då också se två trevliga saab projekt..en saab 93 som blir ordentligt hottad med V4 motor och den tidiga saab 92 ans bakdel...den med tanklocket mitt på..
och ett trevligt cab projekt..den kommer nog att bli ruskigt fin när den är klar..

fanns ju även lite annat saabrelaterat på gården där i form av en SAAB 95 trubbis..egentligen bara en tom kaross men helt räddningsbar..bilarna är bra mycke mindre rostiga även runt Östersund...

och ett trevligt cab projekt..den kommer nog att bli ruskigt fin när den är klar..

fanns ju även lite annat saabrelaterat på gården där i form av en SAAB 95 trubbis..egentligen bara en tom kaross men helt räddningsbar..bilarna är bra mycke mindre rostiga även runt Östersund...

- JanneHagnell
Kolla Saab är alltid trevligt! 

håller på som mest med att leta lite delar till saab 99 an ...skulle behöva silverspokefälgar till sommarhjulen, och en omgång bättre gummimattor fram..uppstädningen av bilen har ju börjat...
fälgarna jag hoppas hitta ser ju ut så här..

och mattorna ser ut så här..

nåja man får väl försöka hålla lite uppsikt när man knallar runt på motormarknader nu i vår...
provade att polera huven på den och jovisst nog finns det färg kvar ...
blir nog bakluckan som lackas om tror nog resten får duga ett tag...

fortsättning följer....

fälgarna jag hoppas hitta ser ju ut så här..

och mattorna ser ut så här..

nåja man får väl försöka hålla lite uppsikt när man knallar runt på motormarknader nu i vår...

provade att polera huven på den och jovisst nog finns det färg kvar ...

fortsättning följer....

Jag tycker dessa är lite fräna till gamla Saabar.
Kanske bäst till 900...
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/S ... 28275691//
Kanske bäst till 900...
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/S ... 28275691//
Jo, det blir fint, silvermetallic är en väldigt tacksam färg har jag förstått på min Audi. Även om den varit smutsig så syns det inte på samma vis som om det varit en annan färg. Polermaskin med två huvuden har jag inte sett tidigare, kanske går dubbelt så fort? 

- JanneHagnell
Blir dubbelt så bra, iaf...
Det är för att få dubbla rotationsriktningar vilket motverkar uppkomst av poleringsrosor.

Det är för att få dubbla rotationsriktningar vilket motverkar uppkomst av poleringsrosor.
va ju förbi bilskroten å inventerade lite där ....hittade ju några främre gummimattor från en 900 som fick följa med hem, och några nav kapslar som får duga tills jag hittar silverspokefälgar till bilen..
navkapslarna blev ju rena å snygga efter lite oppblankning..

frammattorna duger också så länge...var ju skitiga som fanken men det är ju avhjälpt nu...

som sagt något renare å får väl duga tills bättre dyker upp..
är ju inte hål i dom i alla fall...

navkapslarna blev ju rena å snygga efter lite oppblankning..

frammattorna duger också så länge...var ju skitiga som fanken men det är ju avhjälpt nu...

som sagt något renare å får väl duga tills bättre dyker upp..

Jag tror dom skulle blir riktigt fina om du sodablästrar dom. Då får du bort det torra gummilagret i vinklar och vrår utan att förstöra mattan.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE

Fälgarna du söker är Mini-lite här finns kopior sålda under namnet B G
http://www.blocket.se/stockholm/Div_fal ... 225112.htm

GB hette dom väl?T M skrev:![]()
Fälgarna du söker är Mini-lite här finns kopior sålda under namnet B G
http://www.blocket.se/stockholm/Div_fal ... 225112.htm
mmmm hittade hyggliga fälgar...men de är ju tyvärr ända nere i Norrköping....
ska undersöka om man känner nån som är där nere under morrondan... 

har fått tag på en omgång fälgar jättetack för hjälpen "Husqvarna sport" fick dem levererade till jobbet av en arbetskompis som pendlar mellan Sollefteå och ö-vik
dom blev ju riktigt fina efter tvätten..
nu ska det läggas på 4 nya hakka "green" på dom, däcken beställdes förstås på personalköp..
det blir en god början på det hela...

kommer förstås att behöva centrumemblemen också men det lär väl ordna sig så småningom...
blir nu även jakt efter en "laxtrappa" bakrutejalusi till 99 an..för att få den ultimata 80-tals pimpningen..
blir kanske lite pyssel med bromsarna på den i helgen, men först ska ju snetrean startas upp så jag får billyften fri.. 
dom blev ju riktigt fina efter tvätten..

kommer förstås att behöva centrumemblemen också men det lär väl ordna sig så småningom...
blir nu även jakt efter en "laxtrappa" bakrutejalusi till 99 an..för att få den ultimata 80-tals pimpningen..

165-15?
erlan
erlan