Säcken skrev:Man kan få 8000kr i böter om man har en sån i en låda på vinden, har ja hört....
Jo, helt lagligt är det ju inte...
Alkohollag (2010:1622)
11 kap. Straffbestämmelser
2 § Den som tillverkar, överlåter eller innehar en destillationsapparat eller apparatdel i strid med 2 kap. 1 § andra stycket döms till böter eller fängelse i högst ett år.
Ja den lagen kom på -70 talet, innan var det tillåtet att ha apparat men inte andvända den...Kompisen skyndade sig att köpa en proffsaparat och jag byggde en som jag berättat om tidigare innan lagen trädde i kraft. Sedan skulle vi ju jämföra vem som fick bäst slutprodukt men det är en annan historia...Kan ju säga att när jag satte mig upp i sängen när jag vaknade dagen efter insåg jag att det inte var läge att åka till jobbet, fick ringa och sjukskriva mig. Enda gången det hänt mig!
På tal om batterivatten, jag har en jobbarkompis som tävlar på SM nivå i bodybuilding och han dricker batterivatten från macken sista veckan innan tävlingar
Svaret på varför är "Man använder destillerat vatten under salttömmningen just för att det inte innhåller några salter jämfört med vanligt kranvatten som innehåller mineraler.
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
är det nån som vet om det här är nytillverkade kolvar, och vem mer som kan ha dom. inte för att jag har nåt imot att handla av brattis. är bara nyfiken.