Sida 528 av 805

Postat: 06 jun 2013, 19:20
av Cobra5000
Crescent compact + Fungerande Puch, Paketpris 1500:-
http://www.blocket.se/halland/Crescent_ ... m?ca=6&w=3
Bild

Postat: 06 jun 2013, 21:32
av Frolzon
DBS Sport, 1967, 4-växlad. 8500:-
http://www.blocket.se/blekinge/Dbs_spor ... ?ca=16&w=3

Bild

Postat: 07 jun 2013, 14:44
av JanneL
Är det nytt , Nos eller Beg ????? :shock: :shock:

hur tydlig måste man vara :lol:

http://www.blocket.se/stockholm/Navbors ... ?ca=10&w=3

Postat: 08 jun 2013, 12:08
av 56:an
Original Sachs trimcylinder, auktionsavslut ikväll 20.50

http://www.tradera.com/sachs-5-5-hk-auk ... _183867645

Bild

Bild

Postat: 08 jun 2013, 22:24
av erlan
glömde hålla koll på den cylindern. hoppas det var någon forummedlem som gjorde en bra affär.

erlan

Postat: 08 jun 2013, 23:13
av 56:an
409 kronor gick den till, är det billigt eller någorlunda pris?

Det ser ut och vara den rätte originalkolven eftersom den bara är en kolvring.

Ju högre varv desto färre och smalare kolvringar behövs är ju tumregeln....

Postat: 08 jun 2013, 23:37
av erlan
jag tycker det är ett bra pris, men jag har samlat på mig såna cylindrar så jag klarar mig. till det priset kan man lämna iväg den för omborrning och den blir ändå i samma prisklass som en nytillverkad. borra av sprickan i kylfänsen och slaglöd den så är inte den nåt problem.
det är väl ett tomt kolvringsspår du ser. dom kolvringarna är inte så lätta att hitta i sverige numer. men dom finns i tyskland. 38X1,5. framför allt är orginalkolven lite kortare på insugssidan.

erlan

Postat: 09 jun 2013, 11:20
av Cobra5000
Victoria Fram veteran ( kan skickas ), 1700:-
http://www.blocket.se/varmland/Victoria ... m?ca=6&w=3
Bild

Postat: 09 jun 2013, 11:36
av 56:an
Såna gillar jag :D

Hämtning på plats och en tusing kontant så är det okej för mej 8)

Om det hade varit här förstås... :wink:

Dom fanns även remdrivna och jag föredrar faktiskt det för dom gick tystare och mjukare.

Postat: 09 jun 2013, 12:21
av Raketsport
56:an skrev:
Dom fanns även remdrivna och jag föredrar faktiskt det för dom gick tystare och mjukare.
Tills det spöregnar..

Postat: 09 jun 2013, 12:27
av Raketsport

Postat: 09 jun 2013, 12:43
av 56:an
En sak som förundrar mig är att det verkade vara så svårt att göra ett centralsstöd som fungerade i det långa loppet och här var Crescent och MCB nog det sämsta som skådats. Det dröjde inte särskilt lång tid förrän dom pekade framåt och med båda hjulen i backen.

Vad jag minns var Zündapp, efter -66 tror jag (svarta stödet), dom enda som lyckades fullt ut. Mopederna i övrigt kunde vara hur utslitna som helst men stödet funkade perfekt :shock:

Det där har jag gått och klämt på och jag ska inte leta beg eller NOS stöd till min Raket Sport -62 utan jag ska konstruera ett själv som är både stadigt, långlivat, inte klumpigt och inte väger en hel hink järnskrot 8)

Postat: 09 jun 2013, 13:25
av erlan
helt orginal skriver dom i annonsen. :roll: jag tvivlar på att den modellen levererades med hobbex snabbgashandtag. dessuttom tycker jag bakdrevet ser väl litet ut.

erlan

Postat: 09 jun 2013, 13:49
av 56:an
Kan väl hålla med om att det är en *bättre* utväxling men kolla styret det är mumma försök hitta ett sånt :shock:

Postat: 09 jun 2013, 15:23
av Raketsport
Sadel är också felaktig, men jag gillar modellen.