övrigt
Re: övrigt
Ks 125 sport zyndapp av årsmodell 1980 var vad jag vet vätskekyld och hade toppkåpa
- ZVEZDA M50
Hej!
Kommentarer...
1)
Luft har i runda tal en densitet på 1.2
1 m3 luft väger alltså 1.2 kg
Vanlig handelsbensin 95 oktan med 5% etanolinblandning väger i runda tal 750 kg / m3.
2)
För att avgöra om en motorn går rimligt säkert med avseende på lambdavärde är det vanligt att mäta EGT, avgastemperaturen.
Dock, att verkligen veta vilket värde som är OK krävs en del utprovning.
Inte sällan förstörande provning.
Kommentarer...
1)
Vanlig handelsbensin 95 oktan med 5% etanolinblandning väger i runda tal 750 kg / m3.
2)
För att avgöra om en motorn går rimligt säkert med avseende på lambdavärde är det vanligt att mäta EGT, avgastemperaturen.
Dom kommer och hämtar dt50r och mej nästa vecka
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Ok, vart bär det av?marklundt skrev:Dom kommer och hämtar dt50r och mej nästa vecka
Dt50r släpper ju bara ut utandningsluft så vadå ?ZVEZDA M50 skrev:Hej!
Kommentarer...
1)
2)
Dt50r släpper ut samma som jag själv andas ut hela tidenZVEZDA M50 skrev:Hej!
Kommentarer...
1)
2)
25 gram på 100km i 45km/h.dt50r är ju bara på blått 49,7 c.c.m eller 3,03 cubiktum
Dt50r är ingen miljöbandit t.o.m mopedbilar släpper ut mer i trafiken
Jag kör på vanlig 95:a och tankar lite överallt. Det var ett dessenium sedan jag körde nationell 30-moped.marklundt skrev:Dt50r är ingen miljöbandit t.o.m mopedbilar släpper ut mer i trafiken
Det betyder att de är väldigt måna om dig som kund !marklundt skrev:Till verkstan.
- Bilagor
-
- images.png (6.88 KiB) Visad 2713 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Finns det skruvdubb med krage som inte kryper in i däcket och punkterar däcket ? Tänkte om jag nån gång skulle glesdubba dt50r däcken ?
Om du köper Heidenau K46 så klarar du dig bra även på vintern. Jag kör med dem året runt. Det går nog att sätta dubb i dem men det ska inte behövas.
- Bilagor
-
- 10047585.jpg (19.62 KiB) Visad 2695 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Har precis beställt Heidenau från däckonlineMicke S skrev:Om du köper Heidenau K46 så klarar du dig bra även på vintern. Jag kör med dem året runt. Det går nog att sätta dubb i dem men det ska inte behövas.

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson