Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7311
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

cylindern avslöjar motorn som nånting från morini-franko. men har aldrig sett den motorvarianten förut.

erlan
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

erlan skrev:cylindern avslöjar motorn som nånting från morini-franko. men har aldrig sett den motorvarianten förut.

erlan
Den har framåtkick som tunturi, men det är väl inte något sådant :?:
HSE
Inlägg: 6020
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

Aeramacci var ägt av H-D ett tag och tillverkade sportmodellen av den H-D märkta mopeden. Modellen på bilden är jag osäker på. Här är en länk till fler bilder:http://classic-motorbikes.net/gallery~H ... vidson-M50
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

Simonini sachs 50cc cross 6vxl, 3000:-
http://www.blocket.se/varmland/Simonini ... m?ca=6&w=3
Bild
reggaefisken
Inlägg: 370
Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av reggaefisken »

http://www.tradera.com/saxonette-motor- ... _185243846

Kan gissa att denna är intressant?

Ligger under kategorin "motorcykel tillbehör"
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Det kan vara bra när dom gör så... :whistel:

Det här kan bli bra också men jag här inga pengar :(
http://www.tradera.com/motor-svartkvarn ... override=1

En gnistrande kall lördagsförmiddag kan man nog få ut pengen för bara drömbågeförknasaren... :twisted:
reggaefisken
Inlägg: 370
Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av reggaefisken »

Tycker dock mopeddelarna är dyrare än rödqvarana delarna.

men hur ser man skillnad på 3,5hk motorn och 4,5hk?
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Förgasarn sitter mer åt vänster och på ett insugsrör på 3.5 hästarn eller 118cc motorn.

Den senare motorn är kallas 120cc motorn och är på 4,3 hästar.

Den stora skillnaden mellan motorerna är att man övergick från den gamla tvärspolningen (från 98:orna) till den mer moderna vändspolningen och förmodligen där ligger effektökningen.

Mopederna kom vid den här tiden och dom är också alltid vändspolade som vi vet... :wink:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Det här var en kul moppe, har väl aldrig sett nån sån tror jag... Motorn ser ut att vara gammal treväxlad motor till 3-hjulig transportmoped och bara den tycker jag väl är värd pengarna för hela mopeden.

Sen har man ju allt det andra och det ser ju inte så illa ut heller tycker jag... ;;)


http://www.blocket.se/kalmar/Mcb_1200_4 ... ?ca=18&w=1

Bild

Stödet pekar framåt... MCB lyckades man aldrig göra nåt redigt centralstöd :?
Senast redigerad av 56:an den 26 jun 2013, 10:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

56:an skrev:Men jag får bara titta finns inga pengar
Det är väl bara att göra som alla andra, spotta i nävarna & jobba lite övertid... 8)
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Fixat! 8)
reggaefisken
Inlägg: 370
Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av reggaefisken »

Tack 56:an

Visste det med spolningen i motorn och hur man ser skillnaden på kolven men inte utsidan av cylindern. kan vara bra att veta.

Har ju köpt en Mod 31 =D
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Kul du köpt en sån motorcykel :D

Jag höll på med såna när jag var fjorton-femton och då kunde man köpa dom för näst intill ingenting. Idag tycker jag dom blivit blixtedyra men jag har åtminstone lyckats buda hem ett par svänghjul från Tradyra till skapligt pris :lol:

Kolla länken nedan så visar Jim båda systemen på HVA motorerna på bästa tänkbara och tydliga sätt thumb_up

Vändspolningen (spolgaserna går från två håll snett bakåt och upp mot toppen och vänder sedan neråt) spolar rent och byter gaserna bättre och därför blir motorn effektivare.

http://www.classicmotor.se/artiklar/exp ... och-120-cc
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1192
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Skriv svar