Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY
Aeramacci var ägt av H-D ett tag och tillverkade sportmodellen av den H-D märkta mopeden. Modellen på bilden är jag osäker på. Här är en länk till fler bilder:http://classic-motorbikes.net/gallery~H ... vidson-M50
-
- Inlägg: 370
- Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
- Ort: Skåne
http://www.tradera.com/saxonette-motor- ... _185243846
Kan gissa att denna är intressant?
Ligger under kategorin "motorcykel tillbehör"
Kan gissa att denna är intressant?
Ligger under kategorin "motorcykel tillbehör"
Det kan vara bra när dom gör så...
Det här kan bli bra också men jag här inga pengar
http://www.tradera.com/motor-svartkvarn ... override=1
En gnistrande kall lördagsförmiddag kan man nog få ut pengen för bara drömbågeförknasaren...

Det här kan bli bra också men jag här inga pengar

http://www.tradera.com/motor-svartkvarn ... override=1
En gnistrande kall lördagsförmiddag kan man nog få ut pengen för bara drömbågeförknasaren...

-
- Inlägg: 370
- Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
- Ort: Skåne
Förgasarn sitter mer åt vänster och på ett insugsrör på 3.5 hästarn eller 118cc motorn.
Den senare motorn är kallas 120cc motorn och är på 4,3 hästar.
Den stora skillnaden mellan motorerna är att man övergick från den gamla tvärspolningen (från 98:orna) till den mer moderna vändspolningen och förmodligen där ligger effektökningen.
Mopederna kom vid den här tiden och dom är också alltid vändspolade som vi vet...
Den senare motorn är kallas 120cc motorn och är på 4,3 hästar.
Den stora skillnaden mellan motorerna är att man övergick från den gamla tvärspolningen (från 98:orna) till den mer moderna vändspolningen och förmodligen där ligger effektökningen.
Mopederna kom vid den här tiden och dom är också alltid vändspolade som vi vet...

Det här var en kul moppe, har väl aldrig sett nån sån tror jag... Motorn ser ut att vara gammal treväxlad motor till 3-hjulig transportmoped och bara den tycker jag väl är värd pengarna för hela mopeden.
Sen har man ju allt det andra och det ser ju inte så illa ut heller tycker jag...
http://www.blocket.se/kalmar/Mcb_1200_4 ... ?ca=18&w=1

Stödet pekar framåt... MCB lyckades man aldrig göra nåt redigt centralstöd
Sen har man ju allt det andra och det ser ju inte så illa ut heller tycker jag...

http://www.blocket.se/kalmar/Mcb_1200_4 ... ?ca=18&w=1

Stödet pekar framåt... MCB lyckades man aldrig göra nåt redigt centralstöd

Senast redigerad av 56:an den 26 jun 2013, 10:40, redigerad totalt 1 gång.
-
- Inlägg: 370
- Blev medlem: 13 mar 2012, 00:00
- Ort: Skåne
Kul du köpt en sån motorcykel
Jag höll på med såna när jag var fjorton-femton och då kunde man köpa dom för näst intill ingenting. Idag tycker jag dom blivit blixtedyra men jag har åtminstone lyckats buda hem ett par svänghjul från Tradyra till skapligt pris
Kolla länken nedan så visar Jim båda systemen på HVA motorerna på bästa tänkbara och tydliga sätt
Vändspolningen (spolgaserna går från två håll snett bakåt och upp mot toppen och vänder sedan neråt) spolar rent och byter gaserna bättre och därför blir motorn effektivare.
http://www.classicmotor.se/artiklar/exp ... och-120-cc

Jag höll på med såna när jag var fjorton-femton och då kunde man köpa dom för näst intill ingenting. Idag tycker jag dom blivit blixtedyra men jag har åtminstone lyckats buda hem ett par svänghjul från Tradyra till skapligt pris

Kolla länken nedan så visar Jim båda systemen på HVA motorerna på bästa tänkbara och tydliga sätt

Vändspolningen (spolgaserna går från två håll snett bakåt och upp mot toppen och vänder sedan neråt) spolar rent och byter gaserna bättre och därför blir motorn effektivare.
http://www.classicmotor.se/artiklar/exp ... och-120-cc
-
- Inlägg: 323
- Blev medlem: 27 apr 2011, 23:00
- Ort: Skara