Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av zappafan »

Har svårt att förstå syftet/vitsen men det här, även om det är meningen att skaka om.... :not_a_clue:

Liberalernas ungdomsförbund, LUF, i Stockholm vill göra det lagligt med incest och nekrofili.
Det beslutade man på sitt årsmöte i dag.
– Vi är ett ungdomsförbund och en av våra uppgifter är att tänka ett steg längre, säger Cecilia Johnsson, LUF:s ordförande i Stockholm.
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av OutbackJack »

Man blir ju bara så j-a trött över allt politiskt trams.. hate-wall.gif
Men som det heter, likt de stora sjunga - kvittra de små..

Kan nog tänka mig några 100 viktigare saker att behandla än att pippa lik...eller syrran.. :roll:
Tänk på att det är ur denna grupp nästa generation av politiker kommer att hämtas!
Är det dags för en folkets revolution mot dumhuvena?

Inte (L), utan (Ln), Liberala nekrofilpartiet..
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5465
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Micke S »

Ledande politiker i Sverie som Stefan L har allt att tjäna på att göra så lite som möjligt. Frerik R var likadan och gjorde sig osynlig efter valsegern. Håller man sig undan minimras risken att göra misstag och behöva stå för dem. Att man får ta lite skit för att vara passiv betalar sig dock bra...

Om Stefan sitter 4 år, till viss del sysselsatt med att undvika ärenden, så kammar han hem 8 miljoner i lön. Om han får kicken efter 2 år blir det ändå samma slutsumma. Tillsammans med en hög pension som han kan se fram mot förstår man att han har gått ner på parkeringsljus för gott.

Aktiva är de dock som sjutton fram till att ett val är vunnet får sedan står dörren till skattkammaren på vid gavel för dem.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
sachsmaster
Inlägg: 509
Blev medlem: 10 nov 2015, 23:46
Ort: Morningtown

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av sachsmaster »

Som jag sagt så många gånger förut det finns ingen regering här. Makten sitter i Bryssel och i USA men ytterst är det oligarkin som bestämmer i hela världen och ju mer makt som de kan koncentrera desto svagare blir staterna dvs. folket. De politiker som figurerar här är bara galjonsfigurer för en påstådd demokrati. I princip kan du rösta hur du vill, resultatet blir ungefär detsamma eftersom politikerna måste rätta sig efter de som verkligen har makten.

Det pratas så vitt och brett om den romerska rätten och det helt oöverträffade rättsystemet i väst men häromkvällen läste jag om branden på fartyget Scandinavian Star som fullkomligt stinker av mordbrand, 159 oskyldiga som dog tror jag..., och luktar försäkringsbedrägeri lång väg. När det är så mycket pengar och så stora ägare verkar rättsystemet maktlöst. Ingen dömdes för mordbranden, skulden lades på en lastbilschaffis som själv brändes ihjäl. VD smet undan, befälhavaren fick några års fängelse för bristande säkerhetsrutiner men dom verkliga bovarna gick förstås fria. I dag höjs röster för att åklagaren i målet borde åtalas och jag är inte förvånad för så ruttet är rättssystemet när det inte längre handlar om småfolket.
  • Bild
sachsmaster
Inlägg: 509
Blev medlem: 10 nov 2015, 23:46
Ort: Morningtown

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av sachsmaster »

Måste säja jag trots allt är tämligen nöjd med massinvandringen. Inte för jag på något vis är anhängare av multikultisverige utan snarare som en bieffekt att den kan skapa kaos i Europa och på så vis krossa EU-samarbetet så besluten åter kan decentraliseras till Europas respetive länder och vi får tillbaka den forna nationalstaten där folken kan uppleva att makten ligger hos dem istället för en anonym och ansiktslös byråkrati i Bryssel.
  • Bild
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av tompas11 »

Det är nog inte bara i Europa som det skapar och blir kaos om du förstår vad jag menar. :roll:
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av billykid »

Micke S skrev:Ledande politiker i Sverie som Stefan L har allt att tjäna på att göra så lite som möjligt. Frerik R var likadan och gjorde sig osynlig efter valsegern. Håller man sig undan minimras risken att göra misstag och behöva stå för dem. Att man får ta lite skit för att vara passiv betalar sig dock bra...

Om Stefan sitter 4 år, till viss del sysselsatt med att undvika ärenden, så kammar han hem 8 miljoner i lön. Om han får kicken efter 2 år blir det ändå samma slutsumma. Tillsammans med en hög pension som han kan se fram mot förstår man att han har gått ner på parkeringsljus för gott.

Aktiva är de dock som sjutton fram till att ett val är vunnet får sedan står dörren till skattkammaren på vid gavel för dem.
.
.
slider_score.gif
-
Som jag ser det vi klagar å gnäller, i fika rum mm. Jag är den som brukar säja vad jag tycker om nåt är fel. Okje vid en rast sa jag att vi går upp till VD å talar om det, dom som är med mig räker upp en hand! Enkelt så nu är jag också en slav åt skiten. Jag slickar rövar som bra den, synd att det lyser igenom mig å då är jag för farlig då jag ej kan hålla masken å ljuga lika bra som andra. Tycker jag fel = inget jobb fast jag är duktig på jobbet... slider_anon.gif slider_anon.gif
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av tompas11 »

Åjo visst har Löfven visat framfötterna dock har det inte gått så himla bra...
Han har varit lite vilse i pannkakan.

"Det kommer heta att Stefan Löfven förstörde en generation av sossarna, de som växte upp med Tjoller, Käbbel och Wrong papers. Stefan Löfvens inträde i svensk politik, i socialdemokratin och på Rosenbad känns definitivt som en karbonkopia av Vilse i pannkakan. Det är naivt, det är billigt och det är löjligt så det gör ont. När Löfven framträder med ett gäng nordiska och baltiska ministrar och bara kommer ihåg namnet på den danska blondinen bredvid sig för att sedan hamna vilse i ett papper som inte stämmer så blir det Westerbergskt uselt. När Löfven åker till Indien och tror att han är i Kina blir det riktigt vilse på världskartan, och inte så lite Westerbergskt taffligt. När Löfven gör TV och pratar flyktingar så heter det att “många döda försöker fly…” När Löfven idag åker till Göteborg, pratar miljömål och skall berätta vilka tre statsråd som skall jobba med det så kommer han bara ihåg namnen på två."

http://www.6mannen.se/vilse/
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5465
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Micke S »

Det var länge sedan det skrevs något i den här tråden och säkert är ingen ledsen för det.

En sak man kan fundera på är dock vilka orättvisa vilkor det ofta kan vara för en viss yrkesgrupp. Jag tänker i detta fall på poliser där de som jobbar på fältet och tar stora risker och har helknasiga arbetstider tjänar mycket sämre än en polis som sitter på ett kontor och värmer stolen samtidigt som han äter muffins och handlägger ärenden - utreds ej p.g.a att uppgift om gärningsman saknas, och liknande work arounds.

I förlängningen borde det innebära att i den mån det finns kvar poliser som arbetar på fältet så kommer de att bli mer korrupta efterhand. Dels för att de inte längre känner anledning att vara lojala mot en ledning som inte står på deras sida, dels för att de få svårt att hålla en skälig standard utan att dryga ut inkomsten på ett eller annat sätt.

Det är förstås lätt att säga att det inte finns möjligheter att lägga mer pengar på polisen p.g.a. flyktingströmmar och annat. Men problemet har ju funnits långt innan dess så i grunden är det något knas. Förmodligen det gamla vanliga att ekonomer får chefsposter och bara ser på det ekonomiska resultatet på kort sikt.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5559
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av HSE »

Stora problemet inom polisen i dag är ju senaste omorganiseringen som lett till att många erfarna poliser tröttnat och slutar. Gapet mellan ledningen och de som jobbar på fältet verkar vara väldigt stort i dag. Känner i gen det lite från den senaste omorganisationen jag var med om på mitt jobb, vår högsta chef flög in från Österrike och talade om hur det skulle bli och en konsult från USA flög in då och då för att "hjälpa" oss att genomföra det hela. Slutresultatet blev att ett antal duktiga medarbetare slutade och effektiva tiden vi lade på jobba gick ned. samt att vi fick lägga massa jobb på att försöka ta oss tillbaka steg för steg mot där vi var innan. Idag har den chefen till slut fått sparken då det utbredda missnöjet och försämrade resultatet till slut blev för mycket men det tog 6 år. Gissar att motsvarande sker hos polisen men bakom kulisserna då det är ett känsligt ämne :wink:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av billykid »

HSE skrev:Stora problemet inom polisen i dag är ju senaste omorganiseringen som lett till att många erfarna poliser tröttnat och slutar. Gapet mellan ledningen och de som jobbar på fältet verkar vara väldigt stort i dag. Känner i gen det lite från den senaste omorganisationen jag var med om på mitt jobb, vår högsta chef flög in från Österrike och talade om hur det skulle bli och en konsult från USA flög in då och då för att "hjälpa" oss att genomföra det hela. Slutresultatet blev att ett antal duktiga medarbetare slutade och effektiva tiden vi lade på jobba gick ned. samt att vi fick lägga massa jobb på att försöka ta oss tillbaka steg för steg mot där vi var innan. Idag har den chefen till slut fått sparken då det utbredda missnöjet och försämrade resultatet till slut blev för mycket men det tog 6 år. Gissar att motsvarande sker hos polisen men bakom kulisserna då det är ett känsligt ämne :wink:
.
.
Så är troligen tyvärr.... :(
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5465
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Micke S »

I morse gjorde jag ett lite överslag vad hustrun kommer att få i pension när hon slutar jobba framöver efter 43 års oavbrutet arbete inom vården. Hon går liksom jag några år tidigare för att kunnna få njuta av livet så länge det varar. Pensionen blir knappt 9000 efter skatt :shock: Det är bara 500 spänn mer än min mor hade som aldrig hade jobbat annat än med lite som extra med städning några år på 60-talet.

Till att börja med så är det nästan omöjligt för ensamstående kvinnor att ha en dräglig tillvaro. Samhället bygger på att båda jobbar. Ändå har inget alls gjorts för att förbättra vilkoren för kvinnor och alla andra som är lågavlönade och det troys allt de flesta i Sverige. De har betalat in stora summor skatt under många decennier och kanske aldrig utnyttjat sjukvård eller inte mycket åtmistone.

Det är ytterst beklämmande att människor utnyttjas som arbetande slavar på det här sättet och det går absolut inte att tro ett enda ord på när politiker lovar att verka för dem som är äldre.

Jag är förvånad att det inte är mer aktivitet från pensionärsorganisationerna i sådana här frågor. Det borde gå att skapa ett missnöjesparti vars huvudsakliga syfte är att värna om de äldre, som varken sossar eller några andra gör. Pensionärer och sjukskrivna är ju en stor väljargrupp som dessutom ökar i antal hela tiden. Hoppas att någon tar tag i detta och de får gärna bli rika på kuppen. Så djäkla svårt kan det inte vara att dra igång något med stor tyngd bakom.

För egen del tänker jag inte lägga energi på sådant jag inte kan påverka men vill ändå väcka lite funderingar. Med 16+ grader och sol ute finns roligare saker att göra som att dra på sig MC-kläder och ta en tur med hojen, nu med detsamma :D
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av OutbackJack »

Micke S skrev:I morse gjorde jag ett lite överslag vad hustrun kommer att få i pension när hon slutar jobba framöver efter 43 års oavbrutet arbete:D
Chockad Micke S?
Det borde fler göra så kommer de omgående att börja rösta rätt.
Jag insåg runt 45 års ålder att detta, pensionen alltså, går åt h-e..och börjad aktivt att leva på lägre nivå och lägga undan lite. Som hyggligt välbetald inga problem.
Min nuvarande hustru, inv men svensk sedan -74, alltid arbetande har idag en löjligt låg pension..
Vi var nyligen på besök hos en kvinnlig bekant som fyllde 60 som konstigt nog aldrig besökt www.minpension.se (VILKET ALLA BÖR GÖRA!)
Hustrun lyckade övertala henne att göra det. Sen dess har vi inget hört.
i Total Chock kanske?
Bättre valpropaganda är den sajten finns inte..

Det ska var Lövfen då, han ska skapa 5000 nya jobb - när det behövs minst 150 000!
Eller LO-betonghäcken Torvaldsson ( han stavar det Thorwaldsson, för det låter fiiiinare) som vill höja pensionerna till 70% av slutlönen - men först år 2028!
DÅ bör man ha märkt att hela 34% av de nyanlända är i jobb efter - 15år..
Vilken värld lever dessa herrar egentligen i?
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av JanneL »

Om man har valt att INTE röstat på det parti som visar upp ett partiprogram som högt värdesätter äldreomsrg, lokalförankrade skolor, närbestämmande mm, samt envist och enträget varnar för att vårt samhälle inte har kapacitet att ta emot dessa oerhörda mängder med lycksökare i dem här takten, så får man inte bli förvånad när allt sånt stramas åt, för att kunna försörja våra högt ärade gäster som i alltför stor del, för alltid kommer att ligga samhället till last och inte dra in en enda spänn.
oavsett om det går tusen år.
För min del tycker jag vi kunde lägga tiodubbla summan på utlandsstöd till det människor som verkligen behöver det, dvs barn och mödrar som inte kan ta sig ända till oss och därför aldrig kommer att få ta del av kakan.
Då slipper vi all handläggning och Migrationsverket kostar nog bara en promille av vad det kostar idag.
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av Hynboholm »

OutbackJack skrev: Det borde fler göra så kommer de omgående att börja rösta rätt.
Det som är "rätt" veckorna före val, brukar omvandlas till svikna löften och bortförklaringar 6 månader efter valet...
Låst