övrigt
Re: övrigt
Kul, du blir garanterat nöjd. De greppar mycket bra även på asfalt så det är bara att stå på så mycket du vågar. Sedan är det skönt att ha däck som inte flyter ovanpå grus utan känns säkra där.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Re: övrigt
När blev teater viktigare än infrastruktur ?marklundt skrev:Kastas ur sadeln är bättre än att hamna under eu-moped dt50r vid olyckor i trafiken.tror inte att folk kommer att vallfärda precis till det nya kulturhuset även om det blir större och hamnar mitt i stan för kultur är ute sedan långt tillbaka
Re: övrigt
Ingen infrastruktur = inga besökare på teatern
Re: övrigt
Kan inte vara nån samlare,jag har ju bara en moped åt gången
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Re: övrigt
Vi har väldigt många grusvägar här så det känns bra att du tycker de greppar på både grus och asfalt.Micke S skrev:Kul, du blir garanterat nöjd. De greppar mycket bra även på asfalt så det är bara att stå på så mycket du vågar. Sedan är det skönt att ha däck som inte flyter ovanpå grus utan känns säkra där.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Re: övrigt
Jag kör på grova michelin t63 däck både fram och bak (m:c däck) klassning 190km/h däck,off-road däck
Re: övrigt
Vi har skellefteå kraft där jag bor som el leverantör
Re: övrigt
Fick inte följa med när yamaha center hämta dt50r
Re: övrigt
Kan varken hoppa fallskärm eller bowla för då får jag en luxlos logiskt sett.jag är nämligen överrörlig
Re: övrigt
Av samma orsak kör jag ej på bakhjulet för jag vill ej bli armlös p.g av bakhjuls körningmarklundt skrev:Kan varken hoppa fallskärm eller bowla för då får jag en luxlos logiskt sett.jag är nämligen överrörlig
Re: övrigt
Försöker jag köra på bakhjulet så rycks armarna ur led av dt50r,s tyngd och det vill jag inte riskeramarklundt skrev:Av samma orsak kör jag ej på bakhjulet för jag vill ej bli armlös p.g av bakhjuls körningmarklundt skrev:Kan varken hoppa fallskärm eller bowla för då får jag en luxlos logiskt sett.jag är nämligen överrörlig
Re: övrigt
Dt50r väger som jag själv brukar göra körklar (112kg) jag får ta 166kg på dt50r eu l1e 2-hjulig moped ljudnivå under körning 71dbl ljudnivå stilla stående 76/71dbl totalvikt 270kg tjänstevikt 104kg.maximal motoreffekt 2,1eg\kw 3,3nm i vridmoment . Får enbart köras i 45km\h.när trans missions förlusterna försvinner brukar dt50r börja gå mer än dom tillåtna 45km\h .men.i motvind brukar dt50r göra max 44km\h i hastighet i trafiken med mej på i sittande körställning.i motlut gör dt50r max 37-45km\h,har kommit upp i över 60km\h i medlut och medvinden gång i tiden. Kör utanför kantlinjerna där det går för att ej vara i vägen för trafiken bakom en som är snabbare d.v.s väggrenen,kör oftast bara i 45km\h p.g av att dt50r håller längre då och speciellt gasvajern som kan gå av om man gasar i sinne i tid och otid
Re: övrigt
Det är bra att du kör med insidan på huvudet. Det kan snabbt gå åt pipsvängen om man tappar omdömet. Men vill man verkligen ta sig om så är det oftast enklast och säkrast på yttern i högerkurvor när andra ofta släpper av och kör innerspår.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Re: övrigt
Har kört hem dt50r sedan yamaha center fick i gång den i dag ,rena busvädret ute,det snöar och blåser och är mulet i dag,körde hem dt50r utan att vurpa eller krocka.men.det var svårt.men.gick.man fick anpassa hastigheten efter väglag och sikt
Re: övrigt
Vad kostade kalaset på yamaha center den hör gången?marklundt skrev:Har kört hem dt50r sedan yamaha center fick i gång den i dag ,rena busvädret ute,det snöar och blåser och är mulet i dag,körde hem dt50r utan att vurpa eller krocka.men.det var svårt.men.gick.man fick anpassa hastigheten efter väglag och sikt