off topic tråden

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, men eldfast lera bör det vara...

En förugn kan även fungera som ässja. Det är bara att sticka in järnbiten så blir den snart rödvarm. :)

En moppeljuddämpare full av oljegegga ska man nog inte lägga in. Kan bli en pulse-jet i pannrummet.... :oops:
  • Bild
Jag lät det brinna ut rejält, det är en enorm hetta här med luckan öppen. Jag vågar inte ha kameran så nära annars. Det står i instruktionsboken ett temperaturområde man måste hålla sig inom.

Brännplåten vilar på två flata stenar, en vid varje kant. Stenarna håller nåt år innan dom blir småbitar om man skulle råka tappa någon av dem i golvet....

I dag är det precis en vecka sen jag fick hem dom två vedsäckarna. Den ena av dem är så gott som slut. Det är minus arton grader ute nu och det är kallare här än i Norrland.... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Conrad brukar elda med gamla sachsblock
Magnesiumet brinner utav h-vete :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle svetsa i stolramen till en VW 411 en gång i tiden, det visade sig att det satt magnesium detaljer som började brinna i stolsramen. Gick inte att släcka så det var tur att det inte var något brännbart i närheten...Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en får släcka med järnfilsspån <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.svtplay.se/video/975502/motorsagen

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Härligt :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Byggde om vårt stora rökskåp till gasoldrift nu, trött på att elda småpinnar och ha grillbriketter, det står och går nu, vill se om det orkar upp i värme :roll:

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra Lasse!

Då beställer jag på stående fot en varmrökt Siljansöring i storleks ordningen 3kg! :D

(Ska bli intressant och se hur röken funkar, bra idé :thumb: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

fatchance skrev:Bra Lasse!

Då beställer jag på stående fot en varmrökt Siljansöring i storleks ordningen 3kg! :D

(Ska bli intressant och se hur röken funkar, bra idé :thumb: )
OK :lol: Den är klar i morgon då :roll: Jag SMS:ar över den då !!

Verkar funka finfint :D den gick upp till 100 grader på en inlagd stektermometer (högst upp) Så då kommer det att funka bra, det är ju kallt ute :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: FiskRök !!

Röker inte du Pall Mall??? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

fatchance skrev:Bra Lasse!

(Ska bli intressant och se hur röken funkar, bra idé :thumb: )
Ja du Stefan, det är inte lite man får ställa upp för sina polare :x tog mig 2 timmar att bara få fram båten, frusen snö och en strömlös buss framför , ska väl in och damma av trollingspöna nu då :shock: Vetja om man ska hänga på den nyclackade 1273:an :lol: Storsiljan ligger fortfarande öppen

Bild

Bild :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har vi ingen tråd förresten som där man kan lägga upp bilar man inte ser så ofta nu för tiden?

Bild

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det var länge sen man såg en sån... :shock: Har för mig dom hette Renault 12.. :?

Tyckte dom såg lite konstiga ut då men idag ser jag det bara som en vacker och sober formgivning. Fransmännen kan! thumb_up

Eller...? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

56:an skrev:Ja, det var länge sen man såg en sån... :shock: Har för mig dom hette Renault 12.. :?

Tyckte dom såg lite konstiga ut då men idag ser jag det bara som en vacker och sober formgivning. Fransmännen kan! thumb_up

Eller...? :roll:

[flirt] Självklart 56:an !!! Fransmän kan dom :wink:

Föresten, om någon har en sådan, ring mig först om ni tänker demontera en framfjäder 8) Say no more :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

Lasse väss skrev:Ja du Stefan, det är inte lite man får ställa upp för sina polare :x tog mig 2 timmar att bara få fram båten, frusen snö och en strömlös buss framför , ska väl in och damma av trollingspöna nu då :shock: Vetja om man ska hänga på den nyclackade 1273:an :lol: Storsiljan ligger fortfarande öppen
:D Ja vad fanken gör man inte för sina blygsamma moppepolare... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar