Sida 555 av 805
Postat: 04 sep 2013, 22:38
av Nedomansky
http://www.blocket.se/ostergotland/Gold ... 8.htm?aw=1
Är den prisvärd? Vad kostar det o få lite fart på en sådan, kör man med Sasch 60cc cylinder o kyrkport lättast?
Postat: 05 sep 2013, 05:45
av JanneL
det finns nån här på forumet som trimmar dom där cylindrarna har jag hört
(inte jag)
prisvärd vet jag inte, han skriver ju som att han har fler delar än det som sitter på så den kanske är komplett.
jag har köpt GC:s som varit betydligt mer kompletta och dessutom mycket billigare men inte alls så där fina i lacken.
Postat: 05 sep 2013, 10:37
av Pierre

4 000:-
Ilo piano chopper byggd ca -71 2 växlad handväxel med replika av norton kromade tank dubbeldyna dubbla avgasrör och förlängd kromad gaffel ett snyggt bygge som väckte mycke uppmärksamhet 1971 då lackerad i guldflake.Behöver lite omvårdnad har stått still i många år är ej startad pgr av att de saknas tändkabel.4000:- el högsbjud.
Har även en Sachs motor fotväxlad utan cylinder och förgasare 2000:- el högsbjud.
Mer bilder kan meilas.
Kan levereras mellan Storuman och Borås vecka 37
http://www.blocket.se/vasterbotten/Ilo_ ... m?ca=2&w=3
Postat: 05 sep 2013, 14:10
av flora
Postat: 05 sep 2013, 14:15
av Raketsport
Oj, det var fint skick på den.
Postat: 05 sep 2013, 14:50
av NiklasHögberg
Raketsport skrev:
Oj, det var fint skick på den.
samma färg som autopeden ja får hem har. fast den är betydligt risigare.
Postat: 05 sep 2013, 15:14
av Raketsport
NiklasHögberg skrev:Raketsport skrev:
Oj, det var fint skick på den.
samma färg som autopeden ja får hem har. fast den är betydligt risigare.
Har den kåporna?
Postat: 05 sep 2013, 16:28
av Patrik
Postat: 05 sep 2013, 19:34
av Hynboholm
Postat: 05 sep 2013, 19:44
av NiklasHögberg
Raketsport skrev:NiklasHögberg skrev:Raketsport skrev:
Oj, det var fint skick på den.
samma färg som autopeden ja får hem har. fast den är betydligt risigare.
Har den kåporna?
jajjemen helt komplett ser den ut att vara, men med en patina som inte är av denna värld. ser ut som ngt som legat på botten i en å.
Postat: 05 sep 2013, 20:18
av Kenneth_
Postat: 05 sep 2013, 20:24
av Patrik
Kenneth_ skrev:
Inget överpris iallafall
Det beror nog på vem man frågar...
/ P
Postat: 06 sep 2013, 03:38
av Raketsport
Patrik skrev:
Känns ändå väl dyrt.
/ P
Jo det gör det. Svårt att få den summan för en så pass tidig mopedmodell idag. Tycker att det är främst 70-talarna som är högt värderade.
För 10 år sedan fick jag 2 e-typar varav en i delar för 4000:- och en komplett körbar F50 för under 3000. De hade legat ute på annons länge utan att säljas.
Postat: 06 sep 2013, 11:53
av erlan
ja framför allt är det dom som var populära ungdomsmoppar då som är dyra idag. för då körde vi ju slut på dom. jag skulle vilja säga att dom som överlevde 3 generationer 15åringar på 70 talet var lätt räknade.
jag fyllde moppe -77 och själv hade jag den enda 50ss i stan.
sen fanns det en topper, en trapper med mycket arbete nedlagt i motorn, en fenderdakota, och en dakota med uppstukade avgasröret. en enda rejält trimmad tidig zyndapp ks50.
antar att det fanns några tidiga compacter med bland alla såna som stod utanför skolan om dagarna. annars var nog nästan alla 74 och nyare årsmodellar.
är det en på tvåhundra som finns kvar i dag?
ovan nämda topper blev såld av dåvarande ägaren för ca 10 år sen.
erlan
Postat: 06 sep 2013, 12:32
av Amarace
Det känns som att limpmopparna från 70-talet har fått ett ordentligt uppsving igen, medans gubbmopparna gått ner, så var det i mitten/slutet på 80-talet också när jag var i moppeålder. För inte så längesen var det ju gubbmopparna som hade det där uppsvinget.