Postat: 21 sep 2013, 06:28
Och reflexerna i hjulen likaså.Hynboholm skrev:Den renoveringen fick vad den tåldeMicke S skrev:
Kopplingswiren är i alla fall inte störande lång![]()
Tanklocket var också fint...
Allt om veteranmopeder!
https://forum.raketsport.com/
Och reflexerna i hjulen likaså.Hynboholm skrev:Den renoveringen fick vad den tåldeMicke S skrev:
Kopplingswiren är i alla fall inte störande lång![]()
Tanklocket var också fint...
då hackar väl jag lite också, hur många fjädrar behövs på ett stödMicke S skrev:Den ser ut att vara renoverad med MS Paint på en dator med utan mus m.h.a piltangententernaPatrik skrev:Så kallad penselrenovering?Öryd skrev:
Herregud....
Vilket palt med färgen, vitt på däcken, silverstänk på cylindern.
rött på hjulaxlar alla muttrar, stöddämpare o kablar, målad utan att ta isär?
20.000kr väldigt osannolikt
Men en tuff modell:D
/ P
Kopplingswiren är i alla fall inte störande lång
Nej, inte mer än vanligt!zappafan skrev: Såja, har du varit sjuk? det var länge sen man fick sig en känga...![]()
![]()
Det är väl bara en ovanlig modell som påminner det vi känner till som Racing?Lolalola skrev:Jag blir lite sugen på den här konstiga Racingen...
http://www.blocket.se/goteborg/Puch_495 ... ?ca=15&w=2
Någon som vet ifall ramarna skiljer mellan årsmodellerna, eller om det går att utan åverkan skifta tank till en nyare?
Det går nog att skifta tank till senare modell.Lolalola skrev:Jag blir lite sugen på den här konstiga Racingen...
http://www.blocket.se/goteborg/Puch_495 ... ?ca=15&w=2
Någon som vet ifall ramarna skiljer mellan årsmodellerna, eller om det går att utan åverkan skifta tank till en nyare?
Jupp, den påminner starkt om den M125 jag hade för 15 år sedan ungefär:Puchlasse skrev:Stopp och belägg, det där är ingen Racing. Det är samma fordon som såldes som 125 cc lätt mc i Sverige i början på 70 talet. Fanns även med 50 cc som i detta fallet. Tror inte den såldes alls i Sverige, men den kan ju vara importerad.
Inte helt ovanlig på kontinenten, men om skicket är lika bra som det ser ut på bilden så är den klart prisvärd.
Det var ju just det, att förutom tanken och den långa sadeln så var den i mitt tycke mycket snyggare än en vanlig Racing... Cylinder och kåpor kan man ju på ett varsamt vis lägga undan tillsammans med tanken och långsadeln.Coolvette skrev: Är väl knappast värt besväret att byta tank, det skiljer ändå grejor som gör att det aldrig blir en riktig Racing, bättre att leta upp en sådan och renovera istället, i alla fall i mina ögon.
Låter lovande.Dan L skrev:Det går nog att skifta tank till senare modell.
Till min Racing från runt 73 någongång har jag köpt "Sverigelimpa" å matchande pakethållare, rätta tanken sitter på eftersom det är en Racing från början.Lolalola skrev: tanken och den långa sadeln
Häftig!Nedomansky skrev:Vilket åk!Tråkigt att det är en bit att åka...
http://www.blocket.se/stockholm/Gritzne ... 6.htm?aw=1