HVA59 skrev:Jag vart ute och körde med den nyinköpta Novoletten idag, ville göra en "funktionsduglighets test" med den... Det gick ca 5 mil på småvägar utan minsta problem, helt otroligt första långturen den gjort på 12 år!!!
Grattis, det var inte illa för en moped som passerat 60 Till och med tändsystemet som är den svaga länken på femtiotals tekniken ser ut att hänga med än... Bra köp får man säga.
Ja jag är överraskad själv! Men sen är det ju ändå Husqvarna så man kunde väl knappt väntat sig något annat
Jo, jämn och fin gång! Ganska tyst också för att vara av den gamla "burkdämpar" versionen. Mycket bekväm sadel, och rättså okej körställning även för mig som är 195 cm lång Jag väger bara 67 kilo, så den klarade sig utan tramphjälp i alla uppförsbackarna, men visst ingen rallyfart direkt... Min farbror som är 100+ :are hade den det lite jobbigare med
Detta hände kanske inte riiiiiktigt idag, men jag var med i tidningen för ett litet tag sedan Jag var på fordonsdagen i Broby med Cornetten och Vimplen,en trevlig liten utställning på det stora hela!
Karolinska soldaterna hade övning i dag ute på Mariebergs ängar. Syns lite dåligt på bilderna ser jag men man ser i alla fall kanonen de hade med sig .