Sida 59 av 397

Re: övrigt

Postat: 16 jan 2017, 14:32
av Micke S
T63 är nog det bästa man kan ha om man vill kunna köra säkert pecis vart som helst.

Re: övrigt

Postat: 16 jan 2017, 14:43
av marklundt
Använder samma däck på sommaren,off-road t63 dubbfria landsvägsdäck som ger bra fäste även på grus,asfalt,snö & is utom om det är snö ovanpå blankis ,i dag har jag provkört dt50r igen,ca minus - 10 grader i dag och soligt klart väder,,blåser nästan inget i dag,har pallat upp dt50r så den ej fryser fast där jag ställt den

Re: övrigt

Postat: 16 jan 2017, 14:57
av marklundt
marklundt skrev:Använder samma däck på sommaren,off-road t63 dubbfria landsvägsdäck som ger bra fäste även på grus,asfalt,snö & is utom om det är snö ovanpå blankis ,i dag har jag provkört dt50r igen,ca minus - 10 grader i dag och soligt klart väder,,blåser nästan inget i dag,har pallat upp dt50r så den ej fryser fast där jag ställt den
Däcksmönstret rör sig ej på t63 bakdäck

Re: övrigt

Postat: 16 jan 2017, 15:10
av marklundt
Blänkade snö = vit is

Re: övrigt

Postat: 16 jan 2017, 20:35
av marklundt
Utan pluggning blir dt50r för stark för att kunna köras på vintern. På vintern ska man ha stora smala hjul för att få bästa grepp på isen med grovt mönstrade däck,när jag kör i motlut på vintern brukar jag ha låg växel och jämn gas för att minska risken för släpp mitt i backen och undvika nerlägg med dt50r i kurvorna,luta med kroppen istället för med moppen i kurvorna och följa hjulspåren (linjekörning) styr man upp ur hjulspåren så kör man omkull

Re: övrigt

Postat: 18 jan 2017, 11:46
av marklundt
2,72hkr är ju 30-moped effekt i en dt50r och vad har jag ,jo.2,82hkr i eu-moped dt50r

Re: övrigt

Postat: 18 jan 2017, 14:12
av Micke S
Är inte 30-mopparna begränsade till 1 hp? Fast det kanske finns en ny klass för 30-moppar, jag har inte koll på sådant.

Re: övrigt

Postat: 18 jan 2017, 15:54
av blyfot
Micke S skrev:Är inte 30-mopparna begränsade till 1 hp? Fast det kanske finns en ny klass för 30-moppar, jag har inte koll på sådant.
Bara dom gamla som är 1hkr, dom nya är max 25km/h istället så där kan det va mer effekt i motorn
Däremot låter 2,82 hkr lite i EU modellen. Jag hade en vattenkyld speedfight 50 EU för många år sedan och den hade 5 hkr

Re: övrigt

Postat: 18 jan 2017, 20:29
av marklundt
blyfot skrev:
Micke S skrev:Är inte 30-mopparna begränsade till 1 hp? Fast det kanske finns en ny klass för 30-moppar, jag har inte koll på sådant.
Bara dom gamla som är 1hkr, dom nya är max 25km/h istället så där kan det va mer effekt i motorn
Däremot låter 2,82 hkr lite i EU modellen. Jag hade en vattenkyld speedfight 50 EU för många år sedan och den hade 5 hkr
Det är inte jag som gjort pluggningen på eu-moped dt50r.

Re: övrigt

Postat: 18 jan 2017, 22:05
av Micke S
Ja det förstår jag, det är säkert tillverkaren som sätter i avgaspluggen för att möta kraven för en viss marknad.

Re: övrigt

Postat: 19 jan 2017, 11:34
av marklundt
30-mopeder slutade yamaha med 2002,det är nog mindre transmissions förluster på dt50r än det är på en eu-moped scooter,dt50r är gjord för att orka göra max 45km\h

Re: övrigt

Postat: 19 jan 2017, 11:42
av marklundt
marklundt skrev:30-mopeder slutade yamaha med 2002,det är nog mindre transmissions förluster på dt50r än det är på en eu-moped scooter,dt50r är gjord för att orka göra max 45km\h
Men.efter inkörning orkar dt50r mycket mera än just 45km\h,skulle vara intressangt och få veta vad dt50r orkar utan pluggning efter inkörning.men.det får jag kanske aldrig veta

Re: övrigt

Postat: 24 jan 2017, 16:08
av marklundt
En vecka kvar av januari månad sedan kanske jag börjar försöka köra igen ?

Re: övrigt

Postat: 25 jan 2017, 11:36
av marklundt
Dt50r är gjord så att det går ej lägga i en växel med stödet nere utan att motorn stannar

Re: övrigt

Postat: 25 jan 2017, 16:00
av marklundt
I kväll mulet och uppehåll just nu och 0 gradigt