Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?
Jo det har blivit alldeles för mycket regn senaste tiden. Men åtminstone slut på nattfrosten vilket förenklar livet för en trädgårds odlare som mig. Och fredag-Lördag ser ut att bli bättre väder men sen är det nog blött igen för oss på "bästkusten".
Jag har varit nere i källarn och satt fart i pannan nu. Inte så mycket ved men det är fortfarande så kyligt att jag måste elda för natten. När jag satt fyr brukar jag gå ut och titta på röken om det inte regnar, snöar eller blåser för mycket. Rök kommer alltid i början innan det tagit fart även om man har förugn.
I kväll var det speciellt ute, det kändes som förtrollat, ungefär som en kristallklar natt före hjul och det är precis tyst.
Tyst är det sällan i en stad men ikväll var det ovanligt tyst. Trots att solen var nere för flera timmar sen var det ändå ljust av fullmånen, och fåglar sjöng och kraxade till och från kanske dom inte heller kunde sova för månens sken?
Det är nästan vindstilla och det är ganska ovanligt här. Röken gick nästan rakt upp. Vanligtvis brukar brukar röken gå vinkelrätt mot skorstenen och sedan gärna dala neråt marken
I kväll var det speciellt ute, det kändes som förtrollat, ungefär som en kristallklar natt före hjul och det är precis tyst.
Tyst är det sällan i en stad men ikväll var det ovanligt tyst. Trots att solen var nere för flera timmar sen var det ändå ljust av fullmånen, och fåglar sjöng och kraxade till och från kanske dom inte heller kunde sova för månens sken?
Det är nästan vindstilla och det är ganska ovanligt här. Röken gick nästan rakt upp. Vanligtvis brukar brukar röken gå vinkelrätt mot skorstenen och sedan gärna dala neråt marken
Blev en fantastisk fin dag i går
Ser ut att bli fint idag också så det gäller att njuta medans vädret är fint, tids nog kommer regnet igen,
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Verkar bli en fin dag. 8 plusgrader 06 på morgonen
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Efter två fina dagar med blå himmel är det en besvikelse att dagen börjar med moln och blåst. Men 13,5 grader och jag hoppas att molnen skingras igen 
Otroligt vad det kan svänga snabbt! Vi åkte och handlade och när vi kom ut från affären sken solen från en nästan molnfri himmel igen. Potatisen växer och Tomatplantorna i sitt växthus också...
- Bilagor
-
- Motom 007.JPG (635.55 KiB) Visad 1523 gånger
-
- Motom 006.JPG (946.62 KiB) Visad 1523 gånger
Kanonväder hela dagen. 
Se vad björkarna grönskar Hasse:

/ P

/ P
- pangerva
- Forumsponsor
Bättre väder än det vi haft idag är svårt att hitta 
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Jotack det kan jag hålla med om men jag var tvungen och lägga mig på sängen på eftermiddagen. Skulle äta en tallrik gröt men det bara var stopp ville inte ha nånting och svettades och frös på en och samma gång och tappade orken totalt. Sen framåt kvällen blev jag lite bättre. Hopplöst med dom här infektionerna, dom där virusarna tycks verkligen gilla mej, jag har svårt och hålla dom ifrån mej 
Ta ut en grammofon med högtalare i ett träd och spela där björkarna susar med HootasingersPatrik skrev:Kanonväder hela dagen.
/ P
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Kanonväder idag, 21-22grader hela dagen typ.
I den dalsländska orten Ed åkte de runt med sina "SUV"ar idag.

/ P
I den dalsländska orten Ed åkte de runt med sina "SUV"ar idag.

/ P
pangerva skrev:Bättre väder än det vi haft idag är svårt att hitta
Jag vill nog säga omöjligt!
Jag fattar inte att folk åker utomlands på solsemester när det bästa vädret i världen finns i en stad på västkusten i Sverige.
Ha ha..Hasse skrev: när det bästa vädret i världen finns i en stad på västkusten i Sverige.
/ P
10grader vid o6:45 i morse:

/ P

/ P