3-vxl ILO
Cobra5000 skrev:Säger som Carrol Shelby "There's no substitute for cubic inches"JRA skrev:Ingen...?JRA skrev:Om man borrar en orginal tysk Ilo-cylinder 1,7-2hk version till 39,5mm vad blir det för skillnad på "prestanda"? Starkare? Snabbare? eller?![]()

Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
God ide! Men som jag skrev i pm´t så ha jag lite ILO-nyheter till dig56:an skrev:Hej JRA jag fick en idé...![]()
Du säger det är missljud i JLO motorn och det är ju svårt att höra 60 mil ifrån varandra men om vi ringer upp per telefon så kan du hålla luren en bit från motorn och jag lyssnar hur den låter vad säger du om det?

Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
tog en sväng med min ilo idag. konstaterade att den fick upp GPSen i 54 kmh på plan väg och 58 med lite nedförsbacke. visade 41 efter hastighetsmätaren
och i dom stunder den går som bäst så visar hastighetsmätaren 43.
hoppas jag har givare till monarscoot som sitter på den. för jag har givare som ska vara till 23tums hjul ligger. och behöver en till monarscoot/compact.
kom även ihåg att kolla storleken på munstycket, men där fick jag tji. det ställbara satt kvar sen jag provade den på 95 mackbensin. det största jag hade i asken med munstycken var 80, men det såg oanvänt ut nästa jag hade var 74.
det är all hjälp jag kan ge med bestyckning.
erlan
hoppas jag har givare till monarscoot som sitter på den. för jag har givare som ska vara till 23tums hjul ligger. och behöver en till monarscoot/compact.
kom även ihåg att kolla storleken på munstycket, men där fick jag tji. det ställbara satt kvar sen jag provade den på 95 mackbensin. det största jag hade i asken med munstycken var 80, men det såg oanvänt ut nästa jag hade var 74.
erlan
Hallo Erlan. Jag gjorde ett ryck med min skramlande och trötta ILO... Uppenbarelse nr.1 var ju att bensinkranen var helt igenbeckad med 50 år av smuts... Bytte kran som lösning på det! Uppenbarelse nr.2:Sen så bytte jag även cylinder och kolv till en gammal tyskcylle som låg och skräpade. Sen provkörning... Inte ett skrammel! Och svagheten var som bortblåst! ca 55 km/h på platten! Och betydligt starkare! Så nu är jag glad igenerlan skrev:tog en sväng med min ilo idag. konstaterade att den fick upp GPSen i 54 kmh på plan väg och 58 med lite nedförsbacke. visade 41 efter hastighetsmätaren
erlan

Tackar även till 56:an för ett givande tel.samtal!
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Jag har 4 stycken konstiga packningar i plåt till ILO men jag har inte vetat om de är bra eller inte... Kan lägga ut ett foto så får du se om det är sådana du menar?erlan skrev:springer du på en gammal toppackning i plåt så köp den. min ilo gav uttrycket blåst toppackning en ny innebörd en gång. jag kickade igån och det blev en konstig puff, sen var packningen borta hela vägen mellan två pinnbultar.
erlan

Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69