Gulddakken

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:ja då var ju dakken demonterad nu då, att puch rostar vet alla men detta är ju ett skämt, blir en hel del rostlagning på den.. :? framgaffeln är ju heller inte så rolig å tas med..har kutat på knä i garaget och letat styrlagerkulor ett bra tag idag :furious: nåja får bita ihop å se vad det går att göra åt eländet :) kommer lite bilder senare..
så nu är det å ta den på jobbet och spola rent så snart tiden räcker för det..hoppas den ska sitta ihop igen nästa sommar.. :hmm:
Som vanligt Raketaren så kör du hårt, lycka till :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D he-he Affe måste försöka få nåt gjort nu det mesta har ju stått still i vinter..dessutom så börjar gammelsaaben oxå att töa fram :wink:

här kommer det lite bilder på puchaset :lol:

mmm styrlagerkulorna ligger i ett magnetfat nu, svårfångade små djävlar när dom springer efter golvet staff_annoyed

Bild

lite lättrostat som gammalt kaffe :diablo: *typiskt puch*Bild

motorn kommer oxå att behöv en rejäl omgång kärlek :fainted: Bild

nu står ramen och skäms :wink: vantar på tvättning och rengöring för rostlagning och så småningom lack 8)
Bild hå-håja-ja ingen rast ingen ro bara kila och gno :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jobba på nu! Du hinner säkert till första maj... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Pälle skrev:Jobba på nu! Du hinner säkert till första maj...
Ja eller 2maj :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har jag tur blir det 1 maj 2011 slider_anon.gif men på hjul ska den igen...så det så.. :) delarna jag plockat av ramen är ju på lack så det blir ju kul att se resultatet så småning om..misstänker att både SM-50 in och 1256 an kommer före den här... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja idag fick gulddakken följa med på jobbet för att få sig en rengöring, så man kan börja ta i det hela lite :)

Bild

blir lite lättare när skiten försvunnit...nu finns bara rosten kvar staff_gemini-1.gif

Bild

blir väl att försöka ge sig på den lite nu efter påskhelgen...
Bild

verkar som det ska gå att få ren dom fula gröna stötdämparna oxå... :) återkommer med resultatet av det... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kämpar envist på med dakken, blir lite byte av delar på den :roll: den är inte alls så fräsch som jag först trodde :) när man skruvar i en puch bör man ha minst en reservdelsmoped staff_gemini-1.gif men tjurskalligheten ska väl ge resultat till slut :shock: plockade isär gaffeln på den häromkvällen, kort kommer så småningom, min stationäraq dator jävlas för närvarande :computer: så jag kommer inte åt att skicka bilder, är nåt skumt med lapen oxå..lyckas ju ta emot mail, men inte svara på dem :(
får hoppas att jag får hit nån kompis å kika på aset..är ju ingen klippa på datorer staff_36-1

som sagt uppföljning med bilder kommer.. :fotograf: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm verkar som alla dom gammla bilderna försvunnit från tråden staff_36-1 nåja hur som helst arbetet tuffar ju vidare i sakta mak på dakken :) kommer bilder så småningom när det börjar bli lackdags.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis i efterskott! oregonian_congratulations.gif

Inspirationsbild inför RaketRallyt.... Fast vi kör ju med lite mindre ponnykrafter
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar ja nu har det nog dykt upp några gråa hår till... :wink: hmmm visste ju att det fanns präster som har känsla för kvalite... 8) detta är annat än dakken det..men som sagt tidigare så flyter ju jobbet på i sakta mak med den... :) <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

Raketaren skrev:hmmm verkar som alla dom gammla bilderna försvunnit från tråden staff_36-1 nåja hur som helst arbetet tuffar ju vidare i sakta mak på dakken :) kommer bilder så småningom när det börjar bli lackdags.. :roll:
Har bilderna rostat bort staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Tobbe-38

Inlägg av Tobbe-38 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt med en Riktig MOPED :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då var det beställt ett par kubikmeter plåt :hmm: hoppas det räcker till att få fason på puckaset ..sedan det pysslats med att lägga plåtpussel ska den in på lacken...kommer att försöka få in nån bild så småningom.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de beställda plåtdelarna från nordscand verkar ju perfekta :) tur att även innerskärmen fanns som ekonomiplåt.. :shock: med tanke på hur kass den gammla var..bra nordscand finns så det går att få tag på delar, till våra gammla pärlor, dessutom blir det billigare än tradyyra, kunde nog ha tagit ordentligt med tid att laga ram aset annars.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Värt att bevara

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skönt att nån mer inser att även en rostig Dakota är värd att bevara. Glöm inte att dra rör för kablarna till bakljuset innan du monterar innerskärmen. Det är mycket lättare att göra innan. Jag brukar använda gamla vajerhöljen som jag skalar, det blir likt orginal.
Hör av dig om du saknar nåt, har mycket Puchdelar, fråga dock inte efter en fräsch tank, det gör "alla".
Kom gärna med bilder..
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil