Sida 7 av 40

Postat: 08 okt 2013, 10:05
av AndreasL
Om jag kan lägga upp en projekttråd så kan vem som helst!

Jag är oxå periodare/snigel efter vad övriga åtaganden tillåter av moppemek.

Detdär hjulfästet ser ju riktigt trevligt ut och ngt jag skulle vilja se mer av!

Du håller dig med fina projekt Selma, både egna och andras du "drabbas" av. Annat än en gammal Flinta som en annan drass med. :wink: :D

Postat: 08 okt 2013, 20:13
av selma
Sprang på ett kopplingskit (två :) )från nån yz 80/85,har inte funderat så mycket på den sidan än.Men efter en snabb mätning så är det nog torrkoppling som gäller om detta ska användas,diametern är lite för stor.Nån som testat ett sådant här kit på en Sachs ?

Bild

Postat: 08 okt 2013, 20:56
av fatchance
Häfftigt bygge Selma! :D

Det här är Hi-Tech i den övre skolan för mig - Gillas skarpt! thumb_up


Och till Kejsaren > Upp med en tråd nu, jag börjar med att döpa den åt dig, så är det bara att köra på!
(du vet att jag gillar dina svetsfogar)

Här kommer det: Jannes stummarsle! :lol: :wink:

Postat: 08 okt 2013, 21:36
av Mats T
selma skrev:Sprang på ett kopplingskit (två :) )från nån yz 80/85,har inte funderat så mycket på den sidan än.Men efter en snabb mätning så är det nog torrkoppling som gäller om detta ska användas,diametern är lite för stor.Nån som testat ett sådant här kit på en Sachs ?

Bild
Har du skaffat ett kitt rakskurna trans drev till ?
Själv vart det derbi kopplingen för att diametern var precis vad som fick plats ,och det var ryckutjämnare på korgen vilket Sachs lådan med alla ingående delar tycker är kanon om det ska bli köttiga starter :wink:

Postat: 08 okt 2013, 21:42
av JanneL
fatchance skrev:Häfftigt bygge Selma! :D

Det här är Hi-Tech i den övre skolan för mig - Gillas skarpt! thumb_up


Och till Kejsaren > Upp med en tråd nu, jag börjar med att döpa den åt dig, så är det bara att köra på!
(du vet att jag gillar dina svetsfogar)

Här kommer det: Jannes stummarsle! :lol: :wink:
'
med ballongdäck :D

Postat: 09 okt 2013, 06:42
av selma
Mats T skrev:
selma skrev:Sprang på ett kopplingskit (två :) )från nån yz 80/85,har inte funderat så mycket på den sidan än.Men efter en snabb mätning så är det nog torrkoppling som gäller om detta ska användas,diametern är lite för stor.Nån som testat ett sådant här kit på en Sachs ?

Bild
Har du skaffat ett kitt rakskurna trans drev till ?
Själv vart det derbi kopplingen för att diametern var precis vad som fick plats ,och det var ryckutjämnare på korgen vilket Sachs lådan med alla ingående delar tycker är kanon om det ska bli köttiga starter :wink:
Japp,jag har en till som behöver uppdateras lite. :D
Jag ska kika på Derbis koppling och en annan variant innan jag bestämmer mig.Har inte funderat så mycket än på detta än,men måste ju kolla när man kommer över lite prylar om det är möjligt att använda dom.
Återkommer i frågan när jag skaffat en Derbikoppling :wink:

Postat: 09 okt 2013, 06:47
av selma
kejsaren skrev:
fatchance skrev:Häfftigt bygge Selma! :D

Det här är Hi-Tech i den övre skolan för mig - Gillas skarpt! thumb_up


Och till Kejsaren > Upp med en tråd nu, jag börjar med att döpa den åt dig, så är det bara att köra på!
(du vet att jag gillar dina svetsfogar)

Här kommer det: Jannes stummarsle! :lol: :wink:
'
med ballongdäck :D
Nej,nu är det dags att få tummen ur.Idag är det perfekt väder för en trådstartardag :lol: :wink:

Postat: 09 okt 2013, 08:07
av JanneL
jajaja

vad använde du för klet i blocket?
spackel?

Postat: 09 okt 2013, 08:31
av Hasse
kejsaren skrev:jajaja

vad använde du för klet i blocket?
spackel?

selma skrev:Valet av den kemiska metallen var inte så svår :lol:

Bild

Postat: 09 okt 2013, 15:33
av pangerva
Flytande Fe (järn).
Är det bra i ett motorblock av Sachstyp med Mg-legering (magnesium)?
Hur är det med vidhäftningen?
Ingen kritik eller annat, bara undrar.

Postat: 09 okt 2013, 16:00
av selma
pangerva skrev:Flytande Fe (järn).
Är det bra i ett motorblock av Sachstyp med Mg-legering (magnesium)?
Hur är det med vidhäftningen?
Ingen kritik eller annat, bara undrar.
Funkar kalas,har räddat en hel del block med geggan renovering gamla hjulnav mm
Så det är ett beprövat koncept :wink:

Postat: 09 okt 2013, 18:50
av JanneL
Du snålar i alla fall inte på materialet
:shock: :shock: :shock: :shock:

http://www.garage24.se/atv/reservdelar/ ... p12-030-03

Postat: 09 okt 2013, 18:58
av patricw
Holy cr*p va dyrt det var...

Postat: 09 okt 2013, 20:42
av selma
kejsaren skrev:Du snålar i alla fall inte på materialet
:shock: :shock: :shock: :shock:

http://www.garage24.se/atv/reservdelar/ ... p12-030-03
Ops,ja det var lite saltat där.
Kostar ca 900kr i en Wurth butik.
Icke billigt det heller,men bra skit kostar :D
Själv kör jag varuprov,man måste testa vad man säljer så man inte lurar nån stackare :wink:

Postat: 09 okt 2013, 20:48
av JanneL
selma skrev:
kejsaren skrev:Du snålar i alla fall inte på materialet
:shock: :shock: :shock: :shock:

http://www.garage24.se/atv/reservdelar/ ... p12-030-03
Ops,ja det var lite saltat där.
Kostar ca 900kr i en Wurth butik.
Icke billigt det heller,men bra skit kostar :D
Själv kör jag varuprov,man måste testa vad man säljer så man inte lurar nån stackare :wink:
Jag provar också gärna :lol:

förresten ska du väl jobba på måtorn o inte sitta och häcka vid forumet 8)