Sida 7 av 8

Re: övrigt

Postat: 31 mar 2015, 18:58
av dt50r
Se upp för skämt på onsdag i morgon

Re: övrigt

Postat: 31 mar 2015, 19:18
av Micke S
I morgon har Statoil Skellefteå premiär på försäljning av e10. De kommer att köra en Ockelbo 300 på e10 och skotern har fått en kilformad 600 huv för att inte slå runt så lätt p.g.a. vridmomentökningen.

Re: övrigt

Postat: 31 mar 2015, 20:00
av pnilz
Micke S skrev:I morgon har Statoil Skellefteå premiär på försäljning av e10. De kommer att köra en Ockelbo 300 på e10 och skotern har fått en kilformad 600 huv för att inte slå runt så lätt p.g.a. vridmomentökningen.
Har dom kompenserat vevstakssträckningen genom att vända huvudmunstycket mot mekka?

Re: övrigt

Postat: 31 mar 2015, 20:37
av Micke S
Vet inte men de svarar på alla frågor på 0910-175 70 om man ringer och upprepar lösenordet "e10" varje gång de säger "vadå". Man kan få upprepa det ganska många gånger innan man är behörig.

Re: övrigt

Postat: 31 mar 2015, 22:05
av pangerva
dt50r skrev:Se upp för skämt på onsdag i morgon
Vadå? Du har ju pumpat in skämt sedan du kom hit till forumet.

Re: övrigt

Postat: 01 apr 2015, 19:01
av dt50r
Fick större motor av nål höjningen med cirka 20%. E10 kommer ej i år.jag halverar vikten genom att sitta så nära tanken jag kan på dt50r 45:an.

Re: övrigt

Postat: 01 apr 2015, 22:11
av Maximal
Att följa den här tråden (och den andra "övrigt") är som att titta på en dyngbagge som rullar omkring sin lilla bajsboll i Sahara. Fascinerande, på något konstigt sätt. Har aldrig sett något liknande!

Re: övrigt

Postat: 03 apr 2015, 11:53
av dt50r
Oljepumpen arbetar som en injecktionspruta på yamaha dt50r ,så jag har svårt att se den som en ventil när man sett den arbeta och byter man bricka så ger den mer eller mindre 2-taktsolja som resultat

Re: övrigt

Postat: 03 apr 2015, 13:32
av dt50r
Dra avgaspluggen räcker inte för att dt50r ska gå fortare,man måste växla upp den också för händer ingenting i teorin.

Re: övrigt

Postat: 03 apr 2015, 14:33
av Calleberg
dt50r skrev:Dra avgaspluggen räcker inte för att dt50r ska gå fortare,man måste växla upp den också för händer ingenting i teorin.
Det spelar ingen roll vad som händer i teorin, det är verkligheten som är intressant, du borde besöka den nån gång...

Re: övrigt

Postat: 03 apr 2015, 19:08
av Coolvette
Calleberg skrev: Det spelar ingen roll vad som händer i teorin, det är verkligheten som är intressant, du borde besöka den nån gång...
slider_score.gif

Re: övrigt

Postat: 03 apr 2015, 19:49
av blyfot
Avgaspluggen är en myt, den finns inte på riktigt. Det var en kille som hittade på detta en gång och sedan dess så tror en del att den finns men det gör den inte. Det är 100% vrid i det uttalandet. Jag spelade saxofon en gång i tiden. Polisen gillar inte om man spelar 60% falskt. Då blir effekten uteblivande och ökar linjärt med hur fort ett hjul på farmors rullstol snurrar i en backe med 4% lutning. Dt50r är en slö eu-moppe som det är förbjudet att stalka med, men inte förr någon gång. Man kan få 6,3543% mer vrid när varvtalet är 6543,222333rpm. Då blir farten glidande om man gnuggar in baken med en burk vaselin.

Re: övrigt

Postat: 03 apr 2015, 20:24
av Kawah2
Exakt som ovan förutom mitt dragspel går fortare i uppförsbacke med 10% etanol inblandning + att farmors syn återställs på vänster öra

Re: övrigt

Postat: 03 apr 2015, 21:59
av JanneL
fasen vad många Thordar vi fått nuförtiden :lol:

Re: övrigt

Postat: 03 apr 2015, 22:48
av 56:an
kopior mer eller mindre dåliga.... Originalet är alltid bäst :mrgreen: