Sida 7 av 10
Re: dubbar
Postat: 06 nov 2014, 17:37
av blyfot
erlan skrev:Jag gissar att personen i fråga är dyslektiker.
får även intryck av att modersmålet kommer österifrån.
erlan
Om man startar 12 nya trådar på några dagar å bara skriver en massa strunt och dessutom bara ett enda inlägg i varje tråd så tror jag mer på en spammare än på dyslektiker...
Re: slaskväder
Postat: 06 nov 2014, 17:44
av blyfot
Här kan du se hur rent det kan bli i slaskväder i alla fall.
http://youtu.be/W4NmRgPfbb8
Re: råd
Postat: 06 nov 2014, 21:16
av pangerva
tordm skrev:Kör på delsyntetisk 2-taktsolja om du vill vara på den säkra sida när det gäller 95oktan?
Tror att alla här på forumet kör på Aspen så vi har inga problem

Re: råd
Postat: 06 nov 2014, 22:06
av Skunkworkz
Men jag kör ju på E85, vad ska jag åka på då?
Re: råd
Postat: 06 nov 2014, 23:00
av erlan
Skunkworkz skrev:Men jag kör ju på E85, vad ska jag åka på då?
veganolja, castrol r40 så klart.
erlan
Re: råd
Postat: 07 nov 2014, 07:39
av Skunkworkz
Hehe, jo jag vet tänkte bara höra vad tordm tyckte om saken. Kör på Maxima Castor 927, är mycket nöjd med den oljan
har kört 1600 mil efter om nikasilning och ser inget slitaget i cyllen.
Re: regg-skylt
Postat: 07 nov 2014, 17:06
av alf-johan
Re: dubbar
Postat: 07 nov 2014, 17:17
av alf-johan
Kanske spammare eller dyslektiker eller .....

Re: dubbar
Postat: 07 nov 2014, 22:19
av JanneL
blyfot skrev:Ja har hört att man sa ha isdubbar med sig ut på isen.
Jag har undrat länge hur man fryser såna till en dt50r med blå regnr.
Måste vara svårt när det bli töväder dock, dem smälter kanske kolsyreis som är jättekall fungerar.
Borra hål i däcken och sätt i glasspinnar och doppa i vatten sen klart, värsta bonnmecket men greppar bra.
Ett annat bra sätt att få grepp är att parkera i en vattenpöl över natten, på morgon är greppet oslagbart om det varit minusgrader på natten.
har du också käkat svamp

Re: dubbar
Postat: 07 nov 2014, 22:20
av blyfot
kejsaren skrev:
har du också käkat svamp

Mmmm....gottigott

övrigt
Postat: 08 nov 2014, 10:59
av tordm
Eu-moped scootrar har ingen motorbroms,släpper man rullgasen frikopplar motorn.dt50r har motorbroms,släpper man rullgasen börjar motorn motorbromsa.bra i backar med 90 graders kurva längs ner i backen. Ju mer etanol dom blandar i bensinen destå mer extra ljudämpare blir avgaspluggen på dt50r eu 45,an. Etanolet förminskar slagvolymen,det kompenseras med nål höjning i förgasaren. Det är registret i kombination med däcksmönstret som gör att jag kan köra på is utan dubb om en 1/5 kör dubbat.på vintern gasar man långsamt och bromsar tidigt samt kör inte road racing med eu-moppen i trafiken. Dubbdäck är dyra .men,monteringen är dyrare.
Re: övrigt
Postat: 08 nov 2014, 12:32
av jorhul
Re: övrigt
Postat: 08 nov 2014, 13:12
av Skunkworkz
tordm skrev:Eu-moped scootrar har ingen motorbroms,släpper man rullgasen frikopplar motorn.dt50r har motorbroms,släpper man rullgasen börjar motorn motorbromsa.bra i backar med 90 graders kurva längs ner i backen. Ju mer etanol dom blandar i bensinen destå mer extra ljudämpare blir avgaspluggen på dt50r eu 45,an. Etanolet förminskar slagvolymen,det kompenseras med nål höjning i förgasaren. Det är registret i kombination med däcksmönstret som gör att jag kan köra på is utan dubb om en 1/5 kör dubbat.på vintern gasar man långsamt och bromsar tidigt samt kör inte road racing med eu-moppen i trafiken. Dubbdäck är dyra .men,monteringen är dyrare.
Fast det är ju inte sant, kopplingen släpper inte förrän varvet sjunkit till inkopplings varvtalet. Om du skall skriva massa skit på detta forum kan du väl åtminstone hålla dig till sanningen. Det här med etanol som du är så fascinerad av, det är inte så att du dricker det innan du skriver här?
Re: övrigt
Postat: 08 nov 2014, 15:59
av pangerva
Men för fan!
Det kan inte vara annat än SPAM!!!!!!!
Rensa bort!

Re: övrigt
Postat: 08 nov 2014, 16:20
av Rexxy
Etanolet förminskar slagvolymen....? Slagvolymen är väl detsamma oavsett bränsle...