Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
tompas11

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av tompas11 »

Den där länken funkade inte heller 56:an.

Våra energikällor
Din el kommer från vind, vatten och kärnkraft - ingenting annat. Du kan själv välja om din el ska komma från enbart vindkraft, vattenkraft eller kärnkraft. (Min kommentar är att oavsett vad man väljer så får man en mix av de kraftslagen.)
http://www.vattenfall.se/sv/vara-energi ... ch_success

Elens ursprung och miljöpåverkan
Här kan man utläsa att minst miljöpåverkan har kärnkraft och störst miljöpåverkan har vindkraft. :D

http://www.vattenfall.se/sv/foretag-ele ... ch_success
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Jag kopierade texten för att du skulle kunna läsa om länken inte funkade hos dig.

Min tanke var att om du ville främja kärnkraft så kanske det fanns möjlighet och köpa kärnkraftsproducerad el och det var anledningen till min sökning men den gav inget klart resultat.
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

"Fackföreningsmannen Löfven visade, både i såväl ord som kroppsspråk, en stor förvåning kring att Alliansen inte släppte fram en socialdemokratisk budget när den släppte fram dess regering.
För Alliansen är det självklart att hålla sitt löfte till sina väljare, för fackföreningsmannen Löfven är deras aktiva stöd av sin egen politik ett otänkbart brott mot den outtalade samförståndsanda han är skolad i."

"I stället för att agera som en politiskt skicklig statsminister, så agerade Löfven som en fackföreningsman som hamrar fram lösningar i elfte timmen. Uttalandet om att regeringens besked skulle komma under budgetdebatten tyder på att Löfven var övertygad om att förhandlingen skulle gå i lås innan omröstningen började."

Löfven misstog sig i sättet att förhandla

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/lo ... 165681.svd
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

"Låt mig berätta om bakgrunden till att jag bestämde att låta Sverige gå till val igen. Jag vill bestämma. Väljarna röstade för 2,5 månader sedan på oss röda med mycket stort mandat på en promilles ökning sedan förra valet. Tydligare än så kan inte bli. Ändå vägrar borgarna acceptera denna otroligt starka vänstervåg och lägga sig platt. Har de aldrig hört termen "lämna walk over? Och eftersom jag vill walk all over you drar jag nu en rövare och tänker smacka till med minst 5 promilles ökning.
Det borde lära dem vem som bestämmer."

"Vi befinner oss därför i ett nytt och mycket oroande läge i svensk politik. Socialdemokratin har inte fått sin vilja igenom, vilket inte hänt
någonsin tidigare. Eftersom jag tror på den politiska tradition vi länge haft i det här landet - att andra partier när det behövs har gjort som vi
säger - bjöd jag i tisdags på kaffe med dopp och en liten luring för "samtal". Vi brukar kalla det så när vi storsint erbjuder andra partier att sluta upp bakom sossehegemonin."

"De ville inte. Då heller. Jag är chockad. De bestämde sig dessutom redan innan de blivit erbjudna kaffe. Så fräckt. De sa tydligt att de vägrade att rösta på vår, de gamla kommunisternas och barnen från fältbiologernas fantastiska budget. Och de presenterade inte ens en färdig lösning hur jag nu skulle fixa det här, vilket inte alls är som det brukade vara när jag hade hörnkontor i LO-borgen. Då kom det lösningar hela tiden som någon annan tänkt ut."

http://www.uvell.se/2014/12/06/mer-soci ... t-24487912
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
ollaolle
Forumsponsor

Inlägg av ollaolle »

Och vad gör EU? Är vi medlemmar eller...Dom ska såklart styra upp flyktingfrågan men håller på med snus och krokiga gurkor o lakrits pipor.. slider_anon.gif http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 9973533.ab

" I ord artikulerar EU-ledarna ofta hur hemsk situationen är och att världen måste hjälpas åt. Men i praktiken gör de väldigt lite. Många är rädda för att främlingsfientliga opinioner ska rösta bort dem i nästa val." Och det är vad som händer i Sverige.. :?
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Lövén kan lyckas om han tänker till så att det blir rätt för en gångs skull. Ge Silvio Berlusconi fria händer så löser han alla hinder som finns för att uppnå maktfullkomlighet. Det går inte att förhandla sig fram till gemensamma lösningar mellan blocken som går in för att djäklas med varandra, med god hjälp av SD som sätter käppar i hjulen för att de inte får vara med. Silvio skulle bädda för framgång genom köpa alla större tidningar och andra mediabolag. Det underlättar oponionsbildningen så att utgången är given när omval sker.

Det kanske finns någon regel mot att göra politiska kommentarer här på RS. I så fall är det helt OK att radera posten genom att jag kanske inte är 100:a på att förslaget är helt lyckat slider_anon.gif
Bilagor
berlusconi-gaddafi_faz.jpg
berlusconi-gaddafi_faz.jpg (65.03 KiB) Visad 2867 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Forumsponsor

Det är okej Micke och du har ju ett citat längst ner på dina inlägg som jag känner igen :mrgreen:
HSE

Inlägg av HSE »

ollaolle skrev:Och vad gör EU? Är vi medlemmar eller...Dom ska såklart styra upp flyktingfrågan men håller på med snus och krokiga gurkor o lakrits pipor.. slider_anon.gif http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 9973533.ab

" I ord artikulerar EU-ledarna ofta hur hemsk situationen är och att världen måste hjälpas åt. Men i praktiken gör de väldigt lite. Många är rädda för att främlingsfientliga opinioner ska rösta bort dem i nästa val." Och det är vad som händer i Sverige.. :?
EU? De kan ju inte ens lösa problemet med tiggarna som översvämmat oss. Eftersom de är EU medborgare är det fritt fram att tigga här och deras hemländer tycker det är bra att de drar in utländsk valuta till hemländerna så de vill inte röra ett finger för att hjälpa sina fattigaste :evil:
Forumsponsor

OT
Senast redigerad av 56:an den 11 dec 2014, 15:24, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

Det är fritt fram att tigga här eller i något annat land så länge landet i fråga inte förbjuder detta.

Om en EU-medborgare vill vistas i ett annat EU-land en period längre än tre månader bör han uppfylla vissa villkor. Han eller hon bör:
bedriva ekonomisk verksamhet som anställd eller egenföretagare;
ha tillräckligt med pengar och en sjukförsäkring så att det mottagande medlemslandets socialskyddssystem inte behöver betala ut socialt bistånd till denna person under hans eller hennes vistelse. Medlemsländerna får inte fastställa ett belopp som ska anses utgöra tillräckliga tillgångar, men de bör beakta den berörda personens individuella situation;
delta i yrkesutbildning som student;
vara familjemedlem till en EU-medborgare som faller inom någon av kategorierna ovan.
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

ja får vi inte värre problem än folk som sitter och skakar på en pappmugg utanför ica, så ska nog ingen gnälla.

erlan
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

erlan skrev:ja får vi inte värre problem än folk som sitter och skakar på en pappmugg utanför ica, så ska nog ingen gnälla.
erlan
Men det är just det vi får, värre problem alltså.
Inbrott och stölder följer i tiggarnas spår.
Tillfälliga boenden uppstår här och där med svåra sanitära problem.
Och ju fler tiggare som kommer till landet, desto mer kommer ovanstående problem att eskalera.
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60