Stoppade motorn i Raketen och testade en sväng,
Slirade som satan på lamellerna så nu blir det till att köpa nya och hålla tummarna
Skoterett Bus variant
-
Re: Skoterett Bus variant
Fränt bygge! Hoppas det löser sig med nya lameller, annars så får du nog leta efter en värre koppling! 

Går att få i en lamell till om man tar bort yttre stålplattorna och kör lamellerna direkt mot aluminiumytorna.
Ev. svarva av lite på tryckplattan
Ev. svarva av lite på tryckplattan
testar först med de förstärkta som Brattis säljer.
om inte det funkar blir det en 5 skivig som jag har i Toppern.
om inte det funkar blir det en 5 skivig som jag har i Toppern.
Motorn testad i dag ute i Gustavsberg.
Behöver fixa till toppen då det är lite för mycket komp i den.
Inser oxå att jag måste nog förstärka sving mm på raketen för det var jäkligt snett nu när jag kom hem ;)
Behöver fixa till toppen då det är lite för mycket komp i den.
Inser oxå att jag måste nog förstärka sving mm på raketen för det var jäkligt snett nu när jag kom hem ;)
- Petrolhead
- Kontakt:
Kan tänka mej att det vred sig rätt ordentligt när du öste på, måste lätt ha gått 62km/h...
Har du kollat remmen efter provkörningen?
Har du kollat remmen efter provkörningen?
om du är intreserad så ligger det en sving ute på tradera nu.drutten skrev:En satans lördag i garaget...
Började med att montera ett original länkage till kicken, slutade med att den gick av i ena fästet tydligen inte skapt för lite mer komp ;)
komponerade ihop en variant med ett par gamla drev och en bit kedja, tänkte att detta ska väl hålla, det gjorde det 2gånger sedan vek sig svingen.. totalt upprostad invändigt![]()
![]()
så nu kommer jag lägga detta projekt på is ett par veckor, ska montera motorn i en annan av mina mopeder och testa den riktigt innan jag sätter fart med att bygga en ny sving .
erlan