Sida 7 av 17
Postat: 29 dec 2010, 16:17
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, pm:et ligger kvar i utkorgen, undrar när det "ger sig iväg"? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 dec 2010, 16:27
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När mottagaren har öppnat och läst PM:et, då flyttar den sig ifrån utkorgen till skickat. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 dec 2010, 16:29
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha, då förstår jag, tack för svaret! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 jan 2011, 18:51
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Voj voj, nu har jag snart -78:ans bromsar på en -66

snacka om uppgradering

Fick kapa lite här och där, men nu ser det bra ut,
ska bränna fast axeln i morgon, (fick fly verkstaden nu, för "nån" ville provstarta måtårn, så nu luktar det ganska gott där nere

)
Tur att frun ligger redan och säkert inte ska ned i tvättstugan
Fick även kapa bort någon cm på själva bromsarmen och ett nytt hål för stången, men jag hoppas det går fint ändå [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
[img]bild[/img]
[img]bild[/img]
Ser rasande grannt ut det där!

<!-- </EdIndex> --></div>
Olika styrdiameter
Postat: 07 jan 2011, 08:58
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu bytt styre på combinetten till ett något högre.
Fick tag i tunn aluminiumplåt som jag virade några varv och fick därmed styret att fästa.
Tänkte också att jag skulle sätta på ett nytt gashandtag med plats för en bromskontakt.
Ett sådant Magurahandtag hade jag, putsade upp det och skulle fästa på styret.
Men, tji, det bara snurrade!
Jag trodde i min enfald att det var standarddiameter på styren, men tydligen skiljer sig detta med ett antal tiondels millimeter. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Olika styrdiameter
Postat: 22 jan 2011, 10:35
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Har nu bytt styre på combinetten till ett något högre.
Fick tag i tunn aluminiumplåt som jag virade några varv och fick därmed styret att fästa.
Tänkte också att jag skulle sätta på ett nytt gashandtag med plats för en bromskontakt.
Ett sådant Magurahandtag hade jag, putsade upp det och skulle fästa på styret.
Men, tji, det bara snurrade!
Jag trodde i min enfald att det var standarddiameter på styren, men tydligen skiljer sig detta med ett antal tiondels millimeter.
Hmm ? den diametern uppe vid handtagen ska väl inte skilja något
Äntligen ska de nya organen transplanteras på "Pärlan" vi är startklara nu för operation, inväntar bara någon snygg skjuksköterska som kan hantlanga verktygen... Peang syster,..... slipmaskinen syster... svets......
Beräknar att starta op, kl 14.00

(Då jag har stängt butiken)

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2011, 17:54
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Patienten har nu vaknat upp och fått lämna sjukstugan, mår efter omständigheterna väl
Äntligen är alla delar på plats , broms funkar perfekt och fotpinnarna fick en väldigt lyckad placering, skön körställning, skönt att slippa tramporna
Tror ni inte att jag åkte omkull utanför jobbet också

Har man Zundappmåtår får man ju vara försiktig på gasen, (glömde tillfälligt bort det) men sånt slipper ju dom flesta av er tänka på här

..
SKOJA BARA
Yrvaken patient fick åka släpkärra idag..

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2011, 18:17
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med så kraftig måtår kanske du borde skaffa lite kraftigare bråmsar... Kanske några fälgar med 150mm trummor från en KS100

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2011, 18:32
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Med så kraftig måtår kanske du borde skaffa lite kraftigare bråmsar... Kanske några fälgar med 150mm trummor från en KS100


Där sa du nått....... De ä inte så att herrn har sådana liggandes ivägen någonstans

.... Då man ju lättare kan tygla alla galopperande hääästar

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 22 jan 2011, 18:49
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Pälle skrev:Med så kraftig måtår kanske du borde skaffa lite kraftigare bråmsar... Kanske några fälgar med 150mm trummor från en KS100


Där sa du nått....... De ä inte så att herrn har sådana liggandes ivägen någonstans

.... Då man ju lättare kan tygla alla galopperande hääästar

Tyvärr icke, skulle gärna vilja hitta en uppsättning för eget bruk. Fast iofs så har jag gjutna alufälgar från nyare KS och de har ju 150 mm bromsar. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Olika styrdiameter
Postat: 24 jan 2011, 11:41
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser bra ut Lasse, men var försiktig när du ska tygla alla hästar!
Vad har du för trim?
Jag har drevat om min till 14 taggar fram, för att få lite mjukare aktion.
Tydligen skiljer det sig på styrdiametern vad jag kan bedöma. Har varit med om det förut, när jag tänker efter.
Men jag hade ett annat Magurahandtag med bromskontaktuttag som fungerade rakt av, så det löste sig.
Nu har jag dragit elen och gnista finnes, så det är bara att vänta på lite varmare, åtminstone halkfritt väder, innan det blir provstart.
Nu väntar min Mamba på lite översyn. Annat styre, byte av förgasare och eventuellt annat framhjul. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Olika styrdiameter
Postat: 24 jan 2011, 12:38
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Ser bra ut Lasse, men var försiktig när du ska tygla alla hästar!
Vad har du för trim?
Jag har drevat om min till 14 taggar fram, för att få lite mjukare aktion.
Tydligen skiljer det sig på styrdiametern vad jag kan bedöma. Har varit med om det förut, när jag tänker efter.
Men jag hade ett annat Magurahandtag med bromskontaktuttag som fungerade rakt av, så det löste sig.
Nu har jag dragit elen och gnista finnes, så det är bara att vänta på lite varmare, åtminstone halkfritt väder, innan det blir provstart.
Nu väntar min Mamba på lite översyn. Annat styre, byte av förgasare och eventuellt annat framhjul.
Vet igentligen inte va för trimm det är, det är orginal måtår från tyskland, liknar en minitherm 50cc ? + att kolven är justerad, men fuggen jag har (Bing 15mm) är aldeles för liten

men det kommer värre snart

drev också 14 fram, bak har jag inte orkat räkna, men det är bra litet

enl GPS gör den 44 knyck.... på 2:an.. och då nästan dör den av soppabrist , kan inte prova värre för då drar jag omkull i halkan

och har redan kvaddat en fot i vinter så det räcker..
Roffe på wrm.se ska få plocka ihop en massa grejor sedan, så får vi se. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jan 2011, 12:51
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som en 2,9 hästars minitherm, då borde en 15 mm förgasare räcka.
Kanske större munstycke? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jan 2011, 13:04
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Ser ut som en 2,9 hästars minitherm, då borde en 15 mm förgasare räcka.
Kanske större munstycke?
Jo den borde funka, men det gör det
inte 
men men, det får gå i vinter, sedan som sagt blir det WRM grejor..

Måste fixa fläskigare nya däck åxå...
Får vi en "Teaser" på Mamban
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 jan 2011, 13:30
av BjörnK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mamban återkommer jag till, det är mitt äldsta projekt, som jag då och då uppdaterar.
Tanken är att få ett framhjul med hastighetmätardrivning (se mina undringar angående detta i rubriken mopeder)
En 15 mm förgasare med ställbart munstycke ska det också bli. <!-- </EdIndex> --></div>